[Electribe-S] OS updaten? naar 1.07

oozi

Ouwe rot
ola,

kwas van de week bezig met m'n ES, en wilde wat sequences d'r uit opnemen in Cubase. op zich geen probleem, alles gelukt, maar als ik het net opgenomen materiaal dan afspeel zit er een dikke vertraging in. vooral erg vervelend bij de slice-part, omdat 'ie de in/uit punten van z'n slices niet meer strak houdt. (overigens loopt 'ie wel strak als ik 'm vanuit m'n ASQ-10 programmeer..). dus ik het web op om te kijken of er iets aan te doen is..(deze discussiegroep is dan wel handig..)

nou is dit dus een bekend probleem dat volgens meerdere mensen in OS update 1.07 grotendeels opgelost wordt. en de OS van een ES is te updaten, via een filetje dat je met een PC cardreader op je SmartMedia kaartje zet.

OS v1.06 heb ik gevonden, hier dus, v1.07 nog niet. en ik heb geen Smartmedia cardreader voor m'n PC. dus ik zoek:
- OS v1.07 los (waarschijnlijk iets als OSES1107.zip)
- iemand met een Smartmedia cardreader en de zin om me een 1/2 uurtje te helpen, liefst in de buurt van Ehv. want ik blijf een lamme tak. want om €25,- uit te geven voor zo'n reader alleen voor een kleine OS update gaat me een beetje te ver..

ik meen trouwens dat ik Arveyman's naam nog tegenkwam bij dat Yahoo forum, ook met OS vragen? Arv?

Ja dat klopt dat ik er tijdje terug achteraan ben gegaan.. Maar nu heb ik de moed opgegeven want het is nog steeds niet opgelost met de nieuwste OS, dus bespaar je de rompslomp! Ik gebruik de ES nu soms om een loop temaken die ik dan opneem en in SX stop, dus dat sync probleem zal me nu een worst zijn hahaha..

Maar ja, wel jammer ik heb het toen opgemeten, die midi-lag en ik kwam op 25ms.. grrr.... Maar als je de ES-1 als master gebruikt is er nix aan het handje! Is dat niet de oplossing voor je?

Arv

ik heb gister naar de verscheidene Korgs gemaild en gevraagd om de nieuwste OS en eventueel beschikbare verdere hulp of oplossingen, dus daar hoop ik van de week wat van te horen. laat ik wel weten.

>Arv: dus je hebt nu de laatste versie, 1.07 erin zitten en 't is nog steeds niet beter?
en de ES als master gebruiken heb ik ook al geprobeerd, maar ik denk dat 't aan Cubase of m'n pc ligt; hij blijft er dik achteraan hobbelen..maar ik heb denk ik wel een workaround bedacht; opnemen en editten in Cubase en dan overzetten naar m'n ASQ-10, want daar loopt de ES wel strak mee. strax 's ff proberen.

>Boost: graag! ik laat 't wel weten als ik 'm heb kunnen bemachtigen. 'k heb nu trouwens 1.04. d'r schijnt in 1.06 niet zoveel te veranderen t.o.v. 1.04, dus die hoef ik er niet perse op...

Back