Suggesties voor een delay, reverb en overdrive pedaal met midi?

ellisvertellis

Ingeburgerd
Hallo,

Voor mijn synth setup in de band ben ik op zoek naar een pedaal dat reverb en delay doet, maar ook een vorm van overdrive of saturatie brengt. Alles wordt met een Boss ES-5 midi controller aangestuurd en midi implementatie is cruciaal. Presets zijn dus nodig, maar ik ga er van uit dat vanaf je met een midi systeem werkt, de presetoptie er sowieso bij is.

Momenteel gebruik ik aparte pedalen voor delay, reverb en drive, maar da's niet handig. Iemand heel erg enthousiast over een apparaat met deze functies? Ik weet niet goed waar te beginnen.

Alvast bedankt!

Een zijvraagje: als jullie saturatie op de synth willen, hoe pakken jullie dat aan? Misschien zie ik iets over het hoofd door het allemaal in 1 pedaal te willen?

Ik ga geen merken noemen wel wat tips die de zoektocht eenvoudiger maken.

- budget
- hoe te gebruiken (meerdere effecten simultaan (chain) of een of/of functie.
- fysieke formaat van het pedaal
- stereo in/uit gangen
- mono in / stereo uit
- TRS midi of DIN connectoren

Daarmee wordt de zoektocht al meer behapbaar
Je zou ook nog op basis van signaal conversie kunnen kijken 24 bits , 44.1 , 48.1, 96Khz (32 bit float interne processing bijvoorbeeld.

Kijk maar of je er iets aan hebt :koffie:

Ik gebruik een Line 6 M9, betaalbaar en flexibel! Je zou ook naar de nog grotere broers daarvan kunnen kijken of de modernere versies.

Ik ga geen merken noemen wel wat tips die de zoektocht eenvoudiger maken.

- budget
- hoe te gebruiken (meerdere effecten simultaan (chain) of een of/of functie.
- fysieke formaat van het pedaal
- stereo in/uit gangen
- mono in / stereo uit
- TRS midi of DIN connectoren

Daarmee wordt de zoektocht al meer behapbaar
Je zou ook nog op basis van signaal conversie kunnen kijken 24 bits , 44.1 , 48.1, 96Khz (32 bit float interne processing bijvoorbeeld.

Kijk maar of je er iets aan hebt :koffie:

Ik wil graag de drive en reverb pedaal vervangen hier op de foto. Fysieke formaat is min of meer ook meteen de aangeduide ruimte. Budget is ruwweg 250€. Ik wil de effecten simultaan gebruiken, dus een single-effect stompbox (zoals Line6 M5) is niet nuttig. Stereo gebruik ik momenteel niet, maar als ik dan toch ga upgraden is dat wellicht wel mooi om te hebben. TRS of DIN midi maakt niet uit, maar lichte voorkeur voor TRS (mijn DIN poorten zijn min of meer op)...

Attachments

• IMG_20260505_123718265.jpg
    IMG_20260505_123718265.jpg
    151,1 KB · Bekeken: 55
Nux Cerberus een mogelijke optie? (Wel €20 boven het budget (Thomann €278, B-Stock: €253)

(Heeft helaas geen TRS Midi, er bestaan ook MIDI DIN > MIDI TRS kabels)

Nux Cerberus een mogelijke optie? (Wel €20 boven het budget (Thomann €278, B-Stock: €253)

(Heeft helaas geen TRS Midi, er bestaan ook MIDI DIN > MIDI TRS kabels)
Bedankt, check ik!

Het budget is ietwat flexibel hoor, heb de indruk dat ik er sowieso al boven ga uitkomen...

Beste is een UNo synth pro x kopen en je Microkorg door de input halen.. studio kwaliteit FX, sequencer, zeer mooie distortion, klein. midi, cv in uit..
Staat er nu 1 te koop voor nog geen 300,- op synthforum.. Thank me later

Attachments

• UNO_Synth_PRO_X_User_Manual.pdf
    4,3 MB · Bekeken: 32
Mooer ocean machine 2,
Nieuw voor € 233. Twee maal delay en een toffe reverb, volledig te tweaken en midi.
Ook nog opslagplaatsen om je instellingen op te slaan, alleen geen distortion.

Back