bcr2000 als stepsequencer

nomore

Lintage Vid
kendit?

ik meen op bepaalde youtube filmpjes een soort stepsequence template gezien te hebben (meesha?) maar kan niet echt achterhalen of dit nou echt mogelijk is.

Het zou een mooie optie zijn voor mijn (nu ff) werkeloze bcr.

De BCR is gewoon een controller. Als je een midi-aanstuurbare sequencer hebt (hard of software), dan zou je 'm met de BCR aan kunnen sturen.

De BCR is gewoon een controller. Als je een midi-aanstuurbare sequencer hebt (hard of software), dan zou je 'm met de BCR aan kunnen sturen.

ja ehh duh. ;) wat ik bedoel is echt de bcr als (analoog style) stepsequencer, ik geloof dat de bovenste encoders gebruikt worden om de steps te bepalen (deze zie je dan als sequence meelopen).

edit: misschien dat dit werkt , helaas alleen voor mac
http://mac.softpedia.com/get/Audio/bcr-steps.shtml

je kan er wel een stepsequencer mee aansturen (heb ik al n keer gemaakt voor mn micromodular)
maar de brc heeft geen interne klok, dus zonder software kom je er niet denk ik.

je kan bv. wel in maxmsp een sequencertooltje bouwen die aangestuurt wordt door je brc.
midi uit naar je synth ..
als je het heel belangrijk vind dat de lampjes meelopen kan je dat vast ook wel bouwen.

ja ehh duh. ;) wat ik bedoel is echt de bcr als (analoog style) stepsequencer, ik geloof dat de bovenste encoders gebruikt worden om de steps te bepalen (deze zie je dan als sequence meelopen).

edit: misschien dat dit werkt , helaas alleen voor mac
http://mac.softpedia.com/get/Audio/bcr-steps.shtml

wat jij wil niet want de bct genereedrt niks
[khebter net eentje binnen ....en moet m nog leren kennen
wil m dus ook gaan gebruiken voor andere dingen dan freq / reso van oft synths
bv mn midi fx aan sturen ....en bepaalde programmas as guru enso gaan aansturen ]

iig ikdenk dat de bcr een passive bakkie is dus stuurt en luisterd naat in / uit gaande signalen
geen clock / steps generator inside

corret me if

Zal ik dan maar effe vertellen hoe ik dat gedaan heb:

Ik heb een midi stepsequencer plugin gemaakt met synthedit. Hierbij heb ik ervoor gezorgd dat de LED's die erop zitten ook MIDI data kunnen zenden. Dus elke LED stuurt een MIDI CC uit met een value van 127. Door in de BCR de bovenste rij rotary knoppen te programmeren met die CC nummers zullen ze dus één voor één gaan branden wanneer de LED in de plugin brandt.

De BCR zelf genereert dus geen stepsequencer of zoiets. Ik kan wel alle knoppen van de plugin besturen vanaf de BCR. Én het ziet er ook wel vet uit toch!

Zal ik dan maar effe vertellen hoe ik dat gedaan heb:

Ik heb een midi stepsequencer plugin gemaakt met synthedit. Hierbij heb ik ervoor gezorgd dat de LED's die erop zitten ook MIDI data kunnen zenden. Dus elke LED stuurt een MIDI CC uit met een value van 127. Door in de BCR de bovenste rij rotary knoppen te programmeren met die CC nummers zullen ze dus één voor één gaan branden wanneer de LED in de plugin brandt.

De BCR zelf genereert dus geen stepsequencer of zoiets. Ik kan wel alle knoppen van de plugin besturen vanaf de BCR. Én het ziet er ook wel vet uit toch!

Apollo op youtube

:okdan:

zoiets dacht ik al. nav jouw video ben ik dus ook gaan zoeken. Ik was sowieso al van plan apollo te gaan testdriven, nu ook in combinatie met de bcr!.

Als je je bcr in combinatie met Ableton live gebruikt kun je dit: https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=94158

Maar het blijft een controller. Ik heb een topic gelezen van Oozi die van zijn Drehbank een stepsequencer wilde maken. Hij heeft geen clock of iets, dus dat was geloof ik waar dat op stukliep... weet het niet meer zeker, maar hij kwam wel een eind.

Back