Roland s10 kaduuk?

synthiaks

Gepokt en gemazeld
Ik probeer met de s10 te samplen maar kom niet in het menu. Ik ga er van uit dat de QD drive niet werkt. Is het dan wel mogelijk om te samplen?

Ik kies bank A, druk op record maar er gebeurd niks. Ook als ik op standby druk kan ik met de alphadial het ingangsniveau niet regelen.

Iemand die weet wat het probleem kan zijn?

Normaal moet je gewoon kunnen samplen ook zonder QD , heb ooit
een MKS-100 gehad daar was de QD ook niet helemaal 100% maar kon
gewoon geluiden samplen.

Kijk dat dacht ik dus ook. Ik zal hem eens schoonmaken, misschien zijn de contacten van de druktoetsen helemaal af.

Bedankt

Jaartje of 10 terug had ik een S10. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet meer weet hoe het samplen precies in zijn werk ging. Volgens mij moet je ook zonder QD kunnen samplen, dus check inderdaad de knoppen maar eens.

Samplen op de S10 zelf is echt de moeite waard. Het apparaat heeft een lekkere (12 bit) sound en er zit een compressor op de input! Input signaal lekker hard zetten en je krijgt moddervette samples.

Ik heb ook lang plezier gehad van mijn S10 maar uiteindelijk ingeruild voor een JV. Het stukgaan van de QD-drive volgens mij een bekend verschijnsel. Er zit een aandrijfsnaartje in en waarschijnlijk moet je die vervangen.

Verder moet je ook zonder QD alles gewoon kunnen doen.

succes

Back