VCO Pulse/Saw generator

Status
Please reply by conversation.

Septic

ex Modular addict
Om als Carrier voor me SVC350 te dienen, gezocht:

Een vrij simpel dingetje met een enkele VCO (liefst SAW+PULSE) met Freq/Pitch pot. Of anders een dual met apart SAW + Pulse waveforms.

Jack uit, meer hoeft niet....

Iemand een DIY iets liggen ofzow? Lekker goedkoop ook als het kan.
Anders moet ik zon doepfer VCO kopen oid denk ik met een minicase oid....

Maar andere tips ook welkom...Serge M-Locker heb ik effe geen budget voor helaas voor deze applicatie.

Hier heb je een simpele diy vco van synths 'r' us. Saw en pulse out.
succes

Attachments

• simple vco.JPG
    simple vco.JPG
    43,8 KB · Bekeken: 74
Wil je geen polyfone mogelijkheden hebben?
Ik vind meer dan 1 toon tegelijk als carrier in de vocoder erg mooi.
(en nee...ik bedoel niet meteen van die slappe gelikte string vocoder dingetjes ;))

Ik heb op dit setje gereageerd, is het makkelijkste en goedkoopste denk ik. En heb ik gelijk een leuke oscillioscope erbij ook. Die wou ik toch al es een keertje.

Bedankt voor de input.

ter info ik heb nu een kastje, dat is gewoon PERFECT.

- CV input op 5volt (voor een peNdaal ofzo)
- 2 x aparte output SINE en SQUARE met aparte volumeregeling met een potmeter
- frequentie instelbaar traploos van 20-20000 Hz (ehm intergalactic van de Beastie Boys rings any bells :P)
- gain switch voor de SINE output voor als het signaal te zwak is
- superklein
- en altijd een signaal dus zonder te triggeren
- 30 euros

Super om me SVC350 vocoder mee aan te sturen als carrier......

Tis dus gewoon een VCO met 2 waveforms, 2 outputs/2volumes/freq box

Misschien handig om dit effe te vermelden als er iemand via een zoekopdracht deze tegen komt en ook zoiets zoekt..

Het is de DAP Sine/Squarewave generator

10234_mainImage1_thumb.jpg

:slotje: dus :P

Dat ziet er handig uit, kan je die nog gewoon nieuw kopen? Is volgens mij ook handig voor m'n VF-11. Hoe klinkt dat VCO doosje?

ja diverse zaken verkopen hem, ik heb hem bij new-line.nl gekocht.

Het klinkt als carrier primadeluxe iig, Virtual analoog klinkt toch anders zeg maar als carrier, ik heb ook wel es me Moog Voyager eraan gehangen, dat klinkt nog mooier, maar dit zit er voor 30 euro, mooi tussen in. Het is een vrij basaal geluid, onmiskenbaar analoog maar voor 30euro zal het geen obscure SSM osc zijn die erin zit hehe.

Mooi gelijk een besteld.
Dan hoef ik tenminste niet een synth uit de kast te trekken als ik een andere oscillator op mijn vocoder wil.

psies dat was ook mijn reden :)

Wat is er dan niet goed aan de ingebouwde oscillator in de VF11?

De VCO uit de VF-11 is alleen zaagtand, nu heb ik er ook sine en blokgolf bij. Ik als hij goed bevalt er nog 3 bij kopen, dan kan ik 4 tone tegelijk(door een mixertje) vocoden. Maar de VCO van de MAM is ook prima hoor alleen het is maar 1 golfsoort.

nou idd, die Square vind ik persoonlijk beter voor een robot werken dan een Saw.

Het mooie van de SVC350 is dat ie op de gitaarinput een harmonic distrotion oid heeft, en dan wordt, naarmate je de knop openzet, het steeds meer een soort zaag, dus in feite heb ik ze nu alle 3 , behalve noise osc dan.

Noise heb ik ook nog op mijn CP-251 control unit zitten. Maar ik loop nu ook wel over een moogerfooger freqbox te denken. 4 golfvormen dan kan ik in de audio input zo'n DAP oscillator doen en daarmee de moog VCO FM-moduleren(eventueel ook nog hard syncen). Dus dan heb je ook 2 stemmen en rare modulatie mogelijkheden. Vorige week nog zang opgenomen met de VF-11. Toen had ik de volgende FX chain: 1. VF-11, 2. smallclone, 3. MF-103, 4. Ibanez CS-505(stereo out)
Uitgang 1: boss DM-3(korte delay), Ibanez PT-909 en de Biyang AD-8 (+-1100ms delay)
Uitgang 2: Tokai TDL-1(korte delay), Danelectro reelecho(+-1500ms) en de MXR flanger als combfilter(dus de sweep stil)
En dan het deck in.
Dat gaf erg leuke robot stemmen, van het type nog nooit eerder gehoord.

Status
Please reply by conversation.
Back