[Progressive Trance] Myth - Millionfold

He leuk.
Er is hier veel progressive te horen de laatste tijd. Deze heeft een lekkere vrolijke ondertoon. De melodie is wel erg aanstekelijk. Da's toch niet zo progressive of niet? Nou ja hij is lekker subtiel (vooral in het hoog) maar dat lijkt op zich weer op ruis.

De mix is best wel ok. Misschien die kleine dingetjes wat je zei. Je hoort ook wel wat FX plugins op stukken waar ze misschien niet zo passen. (bitcrusher?) Maar dat weet je vast beter. :)

Ben weer even bezig geweest met kijken naar de mix.
http://mmbase.dyndns.org/synthforum/myth-millionfold-mix_mastered_by_fuse.mp3
(de link is niet altijd online)

De bas wat aangedikt en alles wat harder gemaakt en dan springen de melodie en hihats er een beetje uit. (kan ook aan mij liggen) Vond dat opmerkelijk. Misschien dat de balans van de mix nog niet optimaal is.

Wel lekker :)

Thanx for the feedback!

Het hele 'mix' probleem zit m er in dat het met Reason is gemaakt en gewoon geexporteerd is... heb er nog even wat Compressor overheen gegooid maar verder ook nog niks.

Als ie af is, dan exporteer ik elke track apart, gooi ik die in Cubase SX... per kanaal een subtiele Compressor... met Q wat dingen uitfilteren, en nog wat met andere Plugins spelen (tips welkom)...

Als het af is, post ik er hier nog wel even een goede rip van.

Menno

tip: Gebruik rewire in Cubase SX om Reason outputs metteen naar Cubase door te sluizen. Kun je metteen mixen zonder exports en whatever. ;)

Origineel geplaatst door fuse
tip: Gebruik rewire in Cubase SX om Reason outputs metteen naar Cubase door te sluizen. Kun je metteen mixen zonder exports en whatever. ;)

Ben nog bezig met uitzoeken hoe dat werkt... tot nu toe niet veel success.

Back