Kickstart – nieuwe trance track, benieuwd naar jullie mening

R-WinV

Ingeburgerd
Hallo allemaal,

De afgelopen tijd ben ik veel bezig geweest met het verbeteren van mijn skills in productie, mix en mastering.

Deze track, Kickstart, is daar het resultaat van en ik ben benieuwd hoe hij bij jullie overkomt.

Alvast super bedankt voor jullie tijd!

Kickstart – High Energy Uplifting Trance 2025 (Radio Edit)

Feedback op energie, mix en algemene indruk hoor ik graag.

Dank alvast!

Fantastische Trance! Zeer mooie videomontage, I am fan! :dj:

Zegt Nicky Romero's Kickstart je niets? Zeer goedkope maar degelijke sidechainer.

Ik vind het ook erg lekker hoor.
Fijne melodieen, erg goed gemaakt.
Kwa mix ben ik niet echt de aangewezen persoon voor commentaar, maar daar is nog wel ruimte om het geheel nog iets op te tillen denk ik.
Maar de track vind ik al erg goed hoor! Bovengemiddeld :)

Heerlijke trance-track, qua melodie en setup niks mis, en heel veel potentie als je het tot een wat langere track zou uitbouwen. Een beetje tranceplaat neemt je toch zeker een minuut of 5, 6, 7 op reis voordat de volgende plaat wordt ingemixt. Tenminste, zo deden we dat vroeger, oldskool :P
Qua mixage en mastering mag er nog wel aan worden gesleuteld: ik mis body, de boel klinkt geknepen. De lage sectie komt hier niet echt lekker door, pas als ik mijn low EQ van mijn simpele Mackie bureaumixertje op +6-7 dB draai klinkt het beter. Break is prima, maar na de rise en drop op 2:47 lijken alle compressiesettings ook weer op tilt te slaan en klinkt het nog meer geknepen de eerste minuut van de track. Werk aan de winkel! Dit kan echt wel wat worden :okdan:

Super bedankt voor je feedback. Daar ga ik mee aan de slag! Iedere dag weer blijven leren.

Overigens, dit is de korte radio edit versie. Ik ben nog bezig met de extended versie. Ik zal je feedback hierin meenemen.

Wow supervet hoor. Echt een mooie sound. Fijne melodieën, luchtige mix, mooie reverbs. Klinkt gewoon af en professioneel wat mij betreft.

Wat mogelijk nog wel een verbetering is: iets meer low-end . :) Ik vermoed vooral je kick...

Maar lekker nummer verder al hoor!

Leuke video :)

De track klopt qua “productie template” wel, maar klinkt nog een beetje leeg en meer een beetje “synthesizer greatest” dan trance. Het mag nog wel iets bomastischer/rauwer
Ik luisterde vroeger altijd synthesizer greatest dus kan heel goed zijn dat dit terugkomt in mijn muziek.

Bij de bassline, bijv sub, mid en hoog, vaak zijn dat 3 lijntjes. Een trance kick is vaak ook zwaarder, sidechained whitenoise mis ik ook, filters die open en dicht gaan ook.
Alhoewel dat soort dingen natuurlijk ook weer niet verplicht 'bij trance horen'.
Zou toch zeggen: alleen als het iets toevoegt. Niet ' omdat dat bij trance hoort'. Zo krijg je namelijk eenheidsworst binnen een genre :P

Lekker hoor. Prima melodie etc., die vocal chops doen het ook wel. Ik geef de voorkeur bij trance aan lange versie, al was het maar omdat je dan veel meer tijd hebt om iets fatsoenlijk op- en af te bouwen. Zelfs voor een radioversie vind ik deze opbouw niet helemaal lekker: de break duurt bijna twee minuten en daarna komt er niet al te veel meer. De rest van de instrumenten komt er wel weer grotendeels bij maar een echte climax, waarin je de melodie ook echt uitbuit, mist. De akkoordprogressie uit de break komt om een of andere reden ook niet meer terug... Voor een radioversie zou ik de break aanzienlijk inkorten (zelfs een minuut is al lang), en het deel erna nog flink uitbouwen. Maar goed, eigenlijk zou ik dus helemaal geen energie in een radioversie steken... :D

Qua mix is het belangrijkste ook al gememoreerd: het laag en dan vooral de kick zijn te weinig aanwezig. Misschien zou ik de kick vervangen, al heeft die wel een niet zo standaard klank, dat heeft ergens ook wel wat als 'ie wat meer laag krijgt.

De lead die je zo rond 2:05 introduceert kan m.i. veel meer nadruk krijgen. Kan best nog gedubbeld worden met een soortgelijke synth om het wat voller te maken. Dan kan je echt zo'n oorwurm maken die blijft hangen.

Kort gezegd: prima track in wording. Nu (de volledige versie) uitbouwen.

Ik vind het een superfijne track, arrangement en melodie dik in orde vind ik, krijg hier wel old-school trance vibes van. Ben het wel eens over het laag, daar ontbreekt iets te veel van en dat is zonde want daar komt je energie vandaan.

Lekker hoor. Prima melodie etc., die vocal chops doen het ook wel. Ik geef de voorkeur bij trance aan lange versie, al was het maar omdat je dan veel meer tijd hebt om iets fatsoenlijk op- en af te bouwen. Zelfs voor een radioversie vind ik deze opbouw niet helemaal lekker: de break duurt bijna twee minuten en daarna komt er niet al te veel meer. De rest van de instrumenten komt er wel weer grotendeels bij maar een echte climax, waarin je de melodie ook echt uitbuit, mist. De akkoordprogressie uit de break komt om een of andere reden ook niet meer terug... Voor een radioversie zou ik de break aanzienlijk inkorten (zelfs een minuut is al lang), en het deel erna nog flink uitbouwen. Maar goed, eigenlijk zou ik dus helemaal geen energie in een radioversie steken... :D

Qua mix is het belangrijkste ook al gememoreerd: het laag en dan vooral de kick zijn te weinig aanwezig. Misschien zou ik de kick vervangen, al heeft die wel een niet zo standaard klank, dat heeft ergens ook wel wat als 'ie wat meer laag krijgt.

De lead die je zo rond 2:05 introduceert kan m.i. veel meer nadruk krijgen. Kan best nog gedubbeld worden met een soortgelijke synth om het wat voller te maken. Dan kan je echt zo'n oorwurm maken die blijft hangen.

Kort gezegd: prima track in wording. Nu (de volledige versie) uitbouwen.
Bedankt, ik kan me goed vinden in je feedback.

Back