Ultrachip 5

SadBunny

3 cm buiten het universum
Nieuwe track (uitbouwing van mijn laatste ringtone-achtig tunetje)...

http://www.sadbunny.nl/ultrachip5.mp3

Hij duurt 3:12. 't Kon al niet echt een ringtone blijven wegens de relatieve oververtegenwoordiging van bassen... Hmm, along those lines ook niet echt een chiptune dus... Nou ja, whatever :) Komt daar in ieder geval het dichtst in de buurt :) En ik vind 'm zelf wel fijn. Lekker veel gepulk aan details. Shit ik moet naar bed... Ben benieuwd of ik 'm morgen nog net zo lekker vind! :D

Dit kan zo in een spelltje voor de MSX of de Commodore haha. Alhoewel de chips nu meer ultra zijn dan toen zo te horen. Ik vind 'm leuk! :okdan:

Echt wel heerlijke supermelodietjes!!! :okdan:
Eindelijk weer eens een goed muzikaal geheel in plaats van gepruts.

Stuur eens een sollicitatiebrief naar Nintendo ofzo :kroon:

Alleen de overgang op 1:22 vind ik een beetje vreemd. Ineens een heel andere groove (doet me beetje denken aan Streets of Rage op de Megadrive), lijkt wel een andere song vanaf dat moment.

Het einde klinkt ook nog niet heel erg af, maar zeker goed bezig!!!

Echt wel heerlijke supermelodietjes!!! :okdan:
Eindelijk weer eens een goed muzikaal geheel in plaats van gepruts.

Stuur eens een sollicitatiebrief naar Nintendo ofzo :kroon:

Alleen de overgang op 1:22 vind ik een beetje vreemd. Ineens een heel andere groove (doet me beetje denken aan Streets of Rage op de Megadrive), lijkt wel een andere song vanaf dat moment.

Het einde klinkt ook nog niet heel erg af, maar zeker goed bezig!!!

Coole feedback! Thanks, kan ik wat mee! Misschien dat ik die ene gepensioneerde 8 bit Nintendo muzikant eens kan aanschrijven, moet ik alleen even Japans leren (konichiwa, watashi ha Bouke desu, blabla iku wil musiku schrijven voro Nintendo, arigato gozaimasu voor uw aandacht, sayonara, hmm ik kom al een heel eind zo te zien :))...

Die overgang op 1:22 vind ik juist wel lekker, ik houd wel van liedjes die op een gegeven moment een andere fase ingaan terwijl er toch een continuiteit is (die melodietoon).

Eindetjes zijn mijn zwakke punt, als ik er niet op een gegeven moment iets aan vast brei blijf ik aan de gang... Is al beter gelukt bij deze track dan bij menig ander liedje dat ik heb gemaakt. Maar ik zal er nog eens naar kijken :)

Thanks ook anderen voor complimenten!

Leuk trackie met goede melodietjes. 't Klinkt allemaal wel wat "hifi". Een track in deze stijl mag imho best wat gruiziger klinken.

Ha, maar daarom heet het ook ULTRAchip :D Ik vind het juist wel lekker dat het (ge)ruisloos is :)

Toch bedankt voor het compliment!

lol! :) Tnx anyway :)

Nee alles behalve de beats komt van de Sytrus VST.

/edit: Nee, niet alles trouwens... De fonky bass loop in 'deel 2' (zogezegd) komt van de FL Slayer VST, met een dik vet effect eroverheen om hem wat doffer en vlakker te maken.

Vind die overgang juist wel vet!
Vind de hele track wel OK, vooral het geluidje (leed denk) dat op ong .30 sec inkomt wel mooi, vooral als ie op 1:30 wat lager en zachter gaat.
Past allemaal mooi in elkaar.
Klinkt wel heel digitaal. (maar das dan weer smaak)

groetje,
Maarten

Laatst gewijzigd:
Ja maar ik vind die 8 bit concepten juist veel leuker op 16 bit of hoger en met lekker veel FX eroverheen. Niet echt 8 bit chip dus maar wel erdoor geïnspireerd qua arpeggio en melodielijntjes...

timbralsplash.jpg

Ja maar ik vind die 8 bit concepten juist veel leuker op 16 bit of hoger en met lekker veel FX eroverheen. Niet echt 8 bit chip dus maar wel erdoor geïnspireerd qua arpeggio en melodielijntjes...

Ik bedoel ook 8-bit achtige sound niet kwaliteit :P
Het is sowieso een vsti dus aan 32 bit ontkom je niet aan of wel? :)

Heb niet zo veel verstand van de onderliggende techniek, maar zou je een VST niet op 8 bit geluid kunnen laten uitpoepen?

Wel geluid dat op 8-bit lijkt maar ik heb nergens een functie gezien dat ik hem 8-bit geluid kan laten maken. Maar boeit niet zoveel, 32 bit kan aardig in de buurt komen. :halleluja

Edit:

Dit bedoelde ik.

Dit deuntje is van Commando (C64) dus.

Attachments

• Voorbeeld.mp3
    2 MB · Bekeken: 125
Holy Mongoly dat klinkt evil! :)

Ikzelf speel ook nog af en toe C64 games, net als vroeger bij oma thuis, zij het op de emulator tegenwoordig... En niet meer in het blauw-van-de-rook-staande jaren 70 achterkamertje van mijn totaal Jordanese omaatje, waar ik speelde toen ik zo'n beetje 7 tot 12 jaar oud was of zo. Het kamertje was voorzien van:
- een nep kroonluchter
- een hoogpolig tapijt
- een bruin-met-beige plastic kruk
- een oranje bureaustoel
- minstens zevenduizend kristallen beeldjes in een kast met een glazen deur
- een oude gokkast binnen aan een kastdeur (waar ik vrijelijk op mocht gokken !! leeftijd 7 t/m 12 he! :D)
- een enorme TV in een kast met van die klapdeurtjes, met een wit gehaakt kleedje met een vaas bloemen erbovenop
- kanten/zijden raamdoekjes
- dikke nepfluwelen gordijnen
- en natuurlijk een commodore 64, een tape drive, twee joysticks

... zucht... Those were the days.

/edit: ik heb het over 1885-1990.

/edit 2: voor de liefhebber: http://www.sadbunny.nl/willekeurige_c64_meuk.mp3

Back