Keystation 88-key hammer klavier reviseren?

ropstah

Professioneel amateur
Hey,

m'n keystation pro klavier begint wat te haperen. Enkele C toetsen blijven soms fysiek hangen, en vergeleken met een nieuw exemplaar blijkt het geheel toch tegen te vallen.

Kan ik het klavier laten/zelf reviseren/vervangen? Zo ja, wat kost zoiets?

Bedankt

Voor een ander synthforum lid heb ik een kurzweil K2500x proberen te repareren. Het probleem is dat bijna alle toestenborden worden gemaakt door Fatar.

Hierbij ontstaan 2 problemen door gebruik:

1) Het mechanische gedeelte (veren en dempers) gaan door gebruik achteruit in kwaliteit. De veren heb ik nog niet kunnen vinden, misschien weet iemand een goedkoop adres?

2) Het contactgedeelte van rubbercontacten met de kontacten van de printplaat. Er zijn nieuwe rubbercontacten te koop in USA, en voorzover ik weet zijn alle 88 fatar keys voorzien van hetzelfde systeem. Een ander probleem is dat er vuil tussen zit, of dat de printplaat moet worden schoongemaakt met alcohol.

De eerste vraag is dus, heb je het keyboard intensief gebruikt?

Het keyboard is 2e hands. Ik heb het zelf nu een jaar in bezit en speel gemiddeld 30 minuten per dag... De problemen met het klavier waren al aanwezig toen ik hem kreeg, ik denk dat hij wel vrij intensief gebruikt is.

Back