Kurzweil K2500RS setup vraag

Zomnius

Zom Lid
Hello,

ik heb toch al heel wat synthese bakken doorgrond, en meestal gaat dat rap, zelfs bij een dx5 hehe. Maarrrrr ik ben eindelijk in mijn kurzweil k2500rs aan het duiken en wil nu eens een mooie layer maken waarbij ik 4 sounds nodig heb over diverse delen van mijn extern keyboard.

dus ik denk dat ik hiervoor setup editor nodig heb en daarin per zone een klank kan kiezen.

Voorwaarde is echter dat ik dan per zone een midi kanaal moet kiezen (!) en dus maar 1 klank per keer kan horen (bij het switchen van midikanaal op mijn externe synth keyboard).

Ik heb geen zin om nog eens een masterkeyboard met externe zones aan te schaffen...

dus hoe kan ik layers maken en sounds op elkaar stapelen, net zo makelijk als ik dat kan met mijn andere gear?

hulp.

Weet niet of ik je vraag helemaal goed begrijp en ik heb zelf geen K2500, maar volgens mij werkt een PC3 op dezelfde manier:

Op de pc3 doe je dit niet binnen een setup, maar binnen een program.
Verschil tussen een program en een setup is dat een program op 1 midi kanaal werkt en de setup op verschillende. Binnen je program maak je dan zones voor de verschillende keymaps.

Anders moet je je vraag eens neerleggen op www.cunka.com --> Mastering VAST

ok dat is hem inderdaad. Vind het wel een beetje awkward. lijkt op dat je per oscillator een klank opzet, en er eigenlijk bijna ongelimiteerd osc's aan toe kan voegen. eigenlijk wel erg vet. Om ander klanken toe te voegen kan je layers kopieeren uit die andere klanken. en ze per map op het keyboard leggen. ff wennen

en het gaat nu echt snel.... wat een sound, wat topbak :). nu samples erby dan kan myn emulator in het stof en hoef ik minder te sjouwen..lekker setupje gemaakt voor madcon beggin...

ok dat is hem inderdaad. Vind het wel een beetje awkward. lijkt op dat je per oscillator een klank opzet, en er eigenlijk bijna ongelimiteerd osc's aan toe kan voegen. eigenlijk wel erg vet. Om ander klanken toe te voegen kan je layers kopieeren uit die andere klanken. en ze per map op het keyboard leggen. ff wennen

Doe je het nu als drummap of als gemapte layers binnen een program? (Moet, lijkt mij toch ook zonder drummap kunnen. Zo oud is die machine nu toch ook weer niet.)

Laatst gewijzigd:
Als ik meer dan 3 sounds in een program maak of importeer (impr layer)
dan geeft ie automatisch drummap in het scherm aan.

Dus wat je doet is:
1.je neemt een basis klank uit de program lijst die je nodig hebt.
2. selecteer de edit button
3. Ga 6x naar rechts in het menu (bij mijn rs althans) met 'more>'
4. kies ImPLyr
5. je komt dan in het menu import layer, je kan dan met je wheel door alle programs lopen, en een program toevoegen aan je layer met Import
6. ga met 'more>' in2x terug via het hoofd - edit menu naar 'SetRng'
7. selecteer je bereik met low en high key op je toetsenboard.

En viola je program is toegevoegd!

Dit kun je echt eindeloos herhalen tot het zo dik is dat je speakers klappen.
en meer dan 3 layers importeren geeft dus automatisch een 'drummap' in het scherm.

cheerz

Ah, vandaar de drummap. Zit 'm in het aantal layers.
Voor de rest werkt het op de PC3 hetzelfde, alleen dan 32 layers.

Back