3d ontwerptool studiomeubel

dob

Helemaal in m'n (k)nopjes
Hoi,
weet er iemand een programma/website waar je makkelijk simpele 3d zaken mee kunt tekenen? Het liefst gratis en voor Apple OS X?

Zoals met name een ruimte met daarin een studio meubel?

wat is er in hemelsnaam mis met potlood en papier voor zoiets

Ja maar hij heeft een apple, dus moet het design ermee gedaan worden ;)

Nee maar alle gekheid op een stokje, ik tekende ook alles op papier. Of tekende de ruimte op papier en knipte ik de kasten stoelen enz op schaal uit, zodat ik kon schuiven met de indeling alvorens iets te maken.

Wilde AutoCad roepen, maar toen pas las ik dat het voor een Apple moest zijn en gratis, dus ik doe het maar niet. Google is idd een optie, maar volgens mij zijn er nog wel meer.

Ik heb mijn ontwerp in Maya gedaan (Windows/Linux en niet gratis)
Een studio ontwerp in 3d doen in volgens mij zinvol omdat je niet alles plat hebt staan en je toch ook een beetje een indruk wilt krijgen hoe het er uit gaat zien.
Bovendien heb ik met een schuin dak te maken

Blender is niet simpel. Wings3D dan weer wel, maar dan kun je eigenlijk net zo goed met Sketchup aan de slag.

Ok jongens, ben gisteren aan de slag gegaan met Sketchup, wat een tof programma... thnx! :okdan:
Heb in 1 avondje m'n kamer opgemeten en opgetekend en wat beginnende meubeltjes erin.

Natuurlijk gebruik ik geen papier, duhh.... kun je op papier makkelijk de boel van alle kanten bekijken door ermee te slepen, in/uitzoomen, componenten maken, hergebruiken en rondschuiven, etc., even een meetlintje ergens langs....
Ik ben niet altijd even pro-digitaal, zelfs al ben ik programmeur van beroep, maar de 3d tekenwedstrijd wordt toch met 1000-0 door digitaal gewonnen?

Alleen muziek is beter analoog.... :geslaagd:

Dus dob luistert alleen naar muziek op vinyl van voor ongeveer 1975?

Daarna is het gebruik van digitale apparatuur meen ik toch toegenomen. (Digitale delays, digitale reverbs...etc...)

Hoewel ik moet toegeven dat ik op mijn hoofd ook geen digitale audio input heb..

Als progger begin je toch meteen te bouwen? :D (geintje!)

google sketchup

idd..

Gratis en heel makkelijk in gebruik (even wat filmpjes bekijken en gaan maar).

heb ik een jaar of 4 terug (toen het nog niet van Google was) heel veel in gedaan voor school destijds (3D simulaties woonmodules voor ±4000 man)

is gewoon de snelste manier, sneller dan CAD programma's, sneller dan schetsen (eens je het gewoon bent)

je kan zelfs beginnen tekenen en dan pas later op de juiste schaal zetten.

Sketchup is inderdaad cool. Heb er onze woonkamer mee ingetekend voordat we nieuwe meubels kochten om te kijken of alles past en zo. Echt ideaal. Kun je exporteren als 3d filmpje etc.

Back