Low Pass Filter AKAI S2000?

DJ F-Asis

...
Hallo allemaal,

ik ben net een weekje bezig met mijn S2000, alles tot nu toe in orde. Alleen loop ik nu tegen het volgende aan:

Volgens mij had de kale S2000 (zonder effectenboard) wel een low-pass filter (zie ook dit forum), zelfs midi-assignable. Klopt dit nou?
Ik kom er nl. niet uit. Ik heb nou een lekker stukje synth gesampled, zit in Logic te bouwen en wil dus vanuit Logic via MIDI de (al of niet bestaande) LPF van de S2000 gebruiken. Ook lijkt het me wel relaxt om via mijn RM1X midi-controllers die LPF te kunnen gebruiken.

Dus:
ik manual lezen, nix duidelijks te vinden, althans dat ik het snap :)
ik internet zoeken, ook nix
ik zoeken op synthforum, nix

Laatste kans: ff posten :)

OK, ik hoop dat iemand dit ff kan uitleggen, thnx in advance en nu ga ik weer verder met het manual door te spitten....

Grtz,

Floris

Start s2000 op om precies te kijken hoe waar de functie zit (gebruik zelf mesa tegenwordig)

Als je naar program edit gaat gebruik je de Group scroll tot je bij FILTER komt, daar heb je de keuze om het filter door verschillende parameters te laten moduleren, het keyboard (dus dat het filter opengaat naar mate je een hogere noor speeld), +drie toewijsbare controllers, standaard: MOD1 velocity (maakt het filter aanslag gevoelig), MOD2 LFO2, en MOD3 envelope 2.

om een andere controller toe te wijze ga je simpelweg naar bijvoorbeeld mod3 toets je de f1 cursor zodat je een andere controller kunt toewijzen, je kunt kiezen uit Modwheel, pitch bend wheel, press (aftertouch) en een externe die je dan in global mode moet selecteren. Nu simpel weg de hoeveelheid modulatie aangeven die je wilt, bijvoorbeeld -40, het filter gaat dan dicht als je de controller open gooit, beetje resonantie erbij en scheuren maar ;)

Thnx!

Het werkt, het enige waar ik nog niet achter was was dat je de filter mod ook op iets anders als 0 moest zetten.... DOH....

Anyway, ik ga snel weer verder :)

Back