Out of phase-liveset online !

Waveglider

Skyglider
Laatst gewijzigd:
Met winamp3 moet het lukken!

Mijn winamp kan m niet openen!

je hebt waarschijnlijk een oudere versie van winamp,ik heb versie 2 en ogg support zat er al in.
Je kan echter de plugin voor winamp hier downloaden (105 kb) hier downloaden

http://www.rocketdownload.com/Details/Musi/6499.htm

gewoon ff instaleren en vanaf dan kan je .ogg files net zoals mp3's afspelen.

maarja is out of phase de act of is je mix uit fase
haha,die hadden we ECHT niet horen aankomen hoor :gaap: :gaap: :gaap:

Maarreh, waarom niet gewoon mp3

wel euh... ik had hier niet echt een deugdelijke mp3 encoder voorhande + ogg zou iets beter moeten zijn op iets lagere bitrate en het is eens wat anders he ;o) werkt prima trouwens.:okdan:

:doei:

Hoe ?

Hoe ?

Ik ben heel benieuwd hoe jullie live werken.. zeker nu ik de liveset geluisterd heb.

- Hoe sequencen jullie de boel
- Wat kunnen jullie wel/niet beinvloeden qua structuur.. arrangement.. geluid
- Welke apparatuur is er gebruikt

Echt zinnig commentaar op de set "an sich" kan ik eigenlijk niet geven zonder antwoord op bovenstaande vragen.. want in mijn oren klinkt het nu als een DJ-set :)

THIS FEELS GOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOD!

(sorry dak zo spam enzo, maar ben enthousiast!!!)

Red, wave, heb nu het 2e stuk flikkerhard aanstaan, en alhoewel ik geen trance-liefhebber ben, is het echt keurig gedaan!

RESPECT!

-Robin-

Okay, ben net aan de 3e mp3 begonnen en nog steeds verveelt het me niet.
De zangsamples op het eind van de 2e waren cool!!!

En het midden van de 3e is lekker dromerig.

Soms komen de beats in de opname er erg droog door, maar ik neem aan dat de zaal nog wel wat galm gaf?
Rond 9 minuten komt er ineens een pittig stukje :):):)
Leuk origineel deuntje rond 20 minuten.

Ik ben heel benieuwd hoe jullie live werken.. zeker nu ik de liveset geluisterd heb.

we programmeren van te voren de patronen in, in de mpc-2000xl
daar staan dus zowel de drumpatronen in als de synthpatronen in.
De mpc-2000xl gebruikten we als sampler. Daar zaten dus alle drums in en een verdwaalde vocal.
Maar aangezien het ritme toch heel wat miste heb ik nu eindelijk een machinedrum aan kunnen schaffen die in mijn ogen veel meer live-mogelijkheden biedt, omdat je dan synthese hebt en je hebt een stepsequencer die je on-the-fly kunt editen, zodat de drumpartijen minder saai worden. Maar dat ter zijde, wat we dus gedaan hebben:

van te voren de synthlijnen en drum-patronen ingeprogrammeerd en vanuit cubase in de mpc geimporteerd. Meestal zo'n 16-24 kanalen per sequence. De mpc-2000xl gebruikten we ook om de synths aan te sturen.

De mpc-2000xl op play gezet in sequence mode. En dan om de 8,16 of 32 maten loopen afhankelijk van de synthlijnen. En door de kanalen te muten en unmuten de nummers opgebouwd. Het enige probleem wat we hadden was de overgang van het ene nummer naar het andere ivm drumsamples. Dus bij iedere sequence de kick, hihat en clap van het volgende nummer er ook instoppen, zodat je een mooie niet hoorbare overgang krijgt naar het volgende nummer. Dus als we klaar waren met de ene sequence dan play next sequence.

Ik deed het opbouwen van de nummers en het mixen (zoals het filteren van de drums met hpf van 01v) en waveglider hield zich bezig met het filteren en bewerken van de synthgeluiden.

Gebruikte apparatuur:
mpc-2000xl
Access Virus B
Waldorf Q
Yamaha 01V
en nu gaat de machinedrum ook live mee :)

Ik hoop dat het zo wat opgehelderd is over het een en ander........en dat het klinkt als een dj-set moeten we dan maar als een compliment nemen? ;)

Als er verder nog vragen zijn horen we het wel

Dit bericht komt van Redje, daar hij wat internetproblemen heeft post ik dit voor hem.

Hmm.. als het slecht is willen we het ook horen hoor ... =( =( =( =( =(

okido, zit nu ff te luisteren. Zoals ik al vaker gezegd heb is dit soort trance niet mijn ding, dus daar ga ik verder niet te veel woorden aan vuil maken. Het is netjes dat jullie de set gewoon door kunnen mixen, idd net als een dj set. Dat lijkt me ook wel de beste manier om dit soort muziek te brengen. Wat betreft de mix mag er nog wel het een en ander verbeterd worden. Ik weet niet wat jullie voor processing op het geluid hadden zitten voordat het de zaal in ging maar de hele boel is wel érg platgecompressed. De beats hebben nu bijna geen impact en dynamiek meer lijkt het. De percussie klinkt ook erg dunnetjes omdat alles weggedrukt wordt door de kick en de basslines. Volgende keer een multiband compressor gebruiken! (of gewoon helemaal niet compressen klinkt dan denk ik beter dan dit).
Oh, die vocal op het eind van het 2e stuk is idd cool. Waarrebbiedievandaan?

klopt ik had iets teveel compressie over de hele mix hoorde ik later ja, wat me ook opviel is dat het soms wat droog klonk, dat komt omdat ik vergeten was m'n effecten ook op te nemen naar minidisc (over de zaal klonk het wel goed). Volgende keer inderdaad geen compressie of heel weinig over de eindmix en inderdaad minder compressie op de drums......bedankt voor de tip! :) BTW: Die vocal was voor de remix contest van ernesto vs bastian - being single (laatst in de interface)

Back