Welk CC# is Aftertouch?

lo-fi

...Het maakt geluid...
Suffe vraag, ik weet het, maar ik kwam er ff niet uit met google en 'n stapel manuals. Is het wel 'n CC# trouwens?

Ik wil ff 'n MicroModular patch maken om 3 parameters in m'n S5000 aan te sturen vanaf de knoppen van de Micromod:
Via ModWheel, Breath Control en dus ook Aftertouch.
(m'n Roland keyboard heeft geen aftertouch, en zo'n mod-pookje dat soms niet echt handig is; vandaar).

Om m'n MicroModular aan te sturen gebruik ik nu trouwens meestal de knoppen van m'n Nord Rack 3. Dat gaat echt fantastisch; vooral als je de knoppen dezelfde parameters laat aansturen werkt het heel intuitief. Doodsimpel; iedereen die nog met die 3 knoppies werkt mist echt iets.

<offtopic>
ik stuur m'n parameters aan dmv m'n oxygen8. Het grappige is dat ik geen latency heb, behalve op het scherm. Heb jij dat ook als je 'm dmv je Nr3 aan laat sturen? Dus de grafische latency... niet dat het spannend is, maar toch. :)
<ontopic?>

Ja soms, als er veel tegelijk aan de gang is, bewegen de knopjes op het scherm ietsje vertraagd. Maar de parameters in de micromod gaan wel direct, zoals je al zegt. Waarschijnlijk omdat de parameters direct via midi worden aangestuurd, maar de informatie naar de editor via de data verbinding loopt. Of zoiets. Zolang het maar goed klinkt maakt het me niet zoveel uit.

het zou kunnen dat ik fout ben, maar volgens mij is aftertouch geen standaart CC#, maar eerder een waarde zoals note(pitch) & velocity.
Die aftertouch kan je intern in een synth linken met een CC naar keuze.

gr jzz

Aftertouch is geen CC. Het is een aparte controler
binnen de midi specificatie, net als pitch bend.

Mvg.

CoolRunning

Ah, daar was ik al 'n beetje bang voor. Ik kan 'm wel versturen met 't slidertje op m'n Roland PC200mkII, dus ik dacht wie weet is het 'n CC#.
Bij de S5000 heb je alleen de keuze uit dit lijstje control sources. "external midi" is 'n CC die je zelf mag selecteren in utilities. Ik dacht, ik heb 3 knoppen, dus dan pak ik Modwheel en Aftertouch uit het lijstje, en dan Breath of 'n andere CC voor "external midi".

Dan maar 2. Maak nie uit, ik wil meestal toch alleen cutoff moduleren, en misschien soms LFO depth oid. Nog eeuwig zonde dat resonance geen mod destination is in de S5/6k.

Thanks guys.

Attachments

• akaimod.gif
    akaimod.gif
    3,5 KB · Bekeken: 188
Is de defacto standaard niet #3?

Tenminste als ik niet aan het dementeren ben was dat volgens mij het winnende lotnummer. :D

Hmm ik zal kijken wat er gebeurt als ik A'touch als mod source instel en #3 verstuur. Who knows.

aftertouch is GEEN CC#... balen he... zou mooizijn om vanuit je sequencer poly-aftertouch te sturen...elke noot in een pad een ander filter setting...:z dream :Z

aftertouch is GEEN CC#... balen he... zou mooizijn om vanuit je sequencer poly-aftertouch te sturen...elke noot in een pad een ander filter setting...:z dream :Z

Hmm... Dub post zo te zien... had ik niet door... kreeg maar geen bevestiging dat m'n bericht gepost was...

Sorry.... :stupid

Druid

[oftopic]
Lofi, vind je het ook zo zonde dat de S5/6000 maar 1 externe controller kan ontvangen?
Ik wist niet wat ik zag! Maar weet je toevallig wat het verschil is tussen EXT en EXT! ? en zo zijn er nog een paar in aksys met een uitroepteken.
[offtopic]

Back