VST Setup in Cubase 5 en FL 8

Shado_beatz

Stamgast
Hallo,

Ik heb 2 harde schijven:

C: hier staat windows op en al mijn programma's waaronder Cubase 5 en FL 8
D: hier staan mijn projecten op

Ik heb een heleboel VST plugins die ik wil draaien op Cubase en FL,
Echter weet ik niet waar ik dit moet installeren en hoe ik dit moet instellen.

Als je alleen gebruik maakt van FL studio is het vrij simpel, je installeert de VST in de map FL Studio/VST en vervolgens open je FL en kan je de VST aanvinken om mee te werken.

Als ik dat nu doe, kan ik de VST's niet openen in Cubase (Devices/VST instruments, daar zie ik de geinstalleerde VST's niet bij staan ( Alleen als ik FL Rewire kan ik de VST's openen, maar alleen wel op het FL platform )

Hoe zorg ik ervoor dat ik alle VST's in zowel Cubase als Fruityloops kan draaien?

Alvast bedankt voor de reacties!

Mijn vermoeden is dat je vrij jong bent en allemaal illegale software hebt en support op vragen over illegale software wordt hier op synthforum niet op prijs gesteld.

Ten 2e, de vst's voor cubase staan meestal in een map "programfiles/steinberg/vst"
Die heeft daar een losse map voor. Anders is nog altijd in te stellen in cuabse waar alle vst's staan zodat je ze kan laten staan en cubase daarheen kan verwijzen.

ik heb geen illegale software Niel, jammer dat je een vooroordeel hebt..

was het nodig om exact dezelfde thread ook nog hier te plaatsen?

had al een bericht naar de mod gestuurd om er 1 van te sluiten..

Ten 2e, de vst's voor cubase staan meestal in een map "programfiles/steinberg/vst"
Die heeft daar een losse map voor. Anders is nog altijd in te stellen in cuabse waar alle vst's staan zodat je ze kan laten staan en cubase daarheen kan verwijzen.

Ik heb dus geen map in steinberg staan met vst.
vandaar dat ik cubase wil laten zoeken in mijn map waar al mijn vst's geinstalleerd zijn, hoe doe ik dat?

ik heb in elk venster gekeken maar dit leidde tot geen succes..

iemand?

Check ff de handleiding die je bij je mooie C5 hebt!
Voor Cubase maakt het niet uit. Je kunt gewoon aangeven waar ze staan. Ik heb Cubase op een andere PC staan, maar volgens mij heet het Plugin reference ofzo. Daar geef je gewoon het pad op waar je VST's staan, even refreshen en Cubase kan ze vinden.

Cubase 5 al illegaal? Lijkt mij sterk...
Maar ff in de handleiding kijken voor zoiets standaards als de plek waar je vst´s staan lijkt mij ook geen verkeerd advies.
Ik heb in Cubase 4 (heb zelf (nog) geen 5) zelf een map aangemaakt en dat werkt gewoon. Het kan dus elke willekeurige map zijn, maar je moet dat Cubase wel vertellen.

Edit; of je gebruikt Google, zoals Yoozer net voor mij aangeeft, duidelijker kan je het niet krijgen.

Check ff de handleiding die je bij je mooie C5 hebt!
Voor Cubase maakt het niet uit. Je kunt gewoon aangeven waar ze staan. Ik heb Cubase op een andere PC staan, maar volgens mij heet het Plugin reference ofzo. Daar geef je gewoon het pad op waar je VST's staan, even refreshen en Cubase kan ze vinden.

Het heet natuurlijk Plug-in Information. Je vindt het onder 'Devices' (nu zit ik er wel achter, wilde toch ff de juiste benaming geven).
Daar klik je dan op, en daarna op VST 2x Plug-in Paths. Je kunt zoals je daar ziet legio van directories aangeven met VST's. Ze hoeven dus echt niet allemaal in 1 map te staan!
En als je daarna dan ook nog op Update klikt, moet het helemaal voor elkaar zijn.

Cubase 5 VST problemen + rewire FL 8

Cubase 5 VST problemen + rewire FL 8

Hallo,

ik maak gebruik van Cubase 5 en FL Studio 8.
Al mijn Plugins staan opgeslagen in de FL map,
In FL kan ik alle plugins vlekkeloos openen en aan de slag gaan..
Echter is dat niet het geval als ik de plugins in Cubase5 wil openen..
Het gaat met name om de East West Quantum Leap Orchestra Gold en de Korg Legacy Cell.

Zodra ik de East West open in Cubase, kan ik geen enkele sound aanvinken, de plugin is ''freezed'' terwijl hij in FL Studio het prima doet..

Bij de Legacy Cell krijg ik een wit scherm, als ik dan op F11 druk, krijg ik wel het VST venster te zien en vanuit daar kan ik andere sounds zoeken in de plugin..ik kan dus alleen sounds kiezen maar niet bewerken vanwege het witte scherm..( Echt heel vreemd ) terwijl hij....prima functioneert in FL Studio! :mad:

Ik dacht dus..Misschien helpt het als ik FL rewire in Cubase..
ik heb verschillende tutorials gelezen:

http://flstudio.image-line.com/help/html/rewire_client.htm

http://flstudio.image-line.com/help/html/rewire_client_cubase.htm

Ik heb elke stap gevolgd op deze 2 websites, maar als ik in cubase op Devices druk, zie ik geen optie met FL Studio Rewire of FL Studio VSTi Plugin..

Dit heb ik ook meerdere malen uitgevoerd:

'' You can register (enable) the FL Studio ReWire device by launching the Start Menu > Programs > FL Studio > Advanced > Install Plugin Version shortcut. You will be prompted to install the VSTi and DXi plugins first. Click cancel on both boxes and confirm you want to register the ReWire device in the last box. ''

Zodra ik deze handeling verricht, krijg ik ook de melding te zien dat FL Studio als Rewire client gebruikt kan worden..maar zodra ik Cubase opstart, staat er niks bij devices over rewire..

wie kan mij aub. helpen?

Kun je FL wel als VST Instrument gebruiken?

Kun je FL wel als VST Instrument gebruiken?

Nee helaas niet, je bedoelt dat ik in Cubase bij het venster Devices FL Studio zie staan, nope..

en trouwens ook niet bij de lijst met VST plugins ( F11 -> select VST )
ik zie daar alleen de andere VST's staan zoals East West en de Korg Collection...

Waar kan dat aan liggen..?

Even controleren of FL dan wel bij Plug-in Information staat vermeld en is aangevinkt. Als dat het geval is, moet je FL als een VSTi kunnen gebruiken.

ik zie bij plugin information wel een aantal fruity compressors, flangers etc. staan, maar niet specifiek een Fruity VSTi of iets in die richting..

hoe kan ik ervoor zorgen dat dit wel in de lijst komt te staan?

Back