VST Setup in Cubase 5 en FL 8

het gaat over Cubase 5.
Heeft iemand advies/ervaring hiermee?

Ik krijg nu trouwens ook telkens een melding bij het afsluiten van Cubase 5:

VST Bridge werkt niet meer ..

weet iemand hoe ik dit kan fixen?

ik zie bij plugin information wel een aantal fruity compressors, flangers etc. staan, maar niet specifiek een Fruity VSTi of iets in die richting..

hoe kan ik ervoor zorgen dat dit wel in de lijst komt te staan?

Dan zul je voor de zekerheid op je harde schijf moeten gaan zoeken naar de .dll waarmee je FL als VSTi kan gebruiken. Misschien staat deze in een map die niet in Plug-in Information is aangegeven. Of misschien is deze .dll wel helemaal niet aanwezig op je harde schijf. Ik heb FL niet meer geïnstalleerd, dus de precieze naam van die .dll weet ik helaas niet. Als je trouwens gebruik maakt van de Windows zoekfunctie, vergeet dan niet bij Geavanceerde opties een vinkje te zetten bij Verborgen bestanden en mappen doorzoeken.

Ik krijg nu trouwens ook telkens een melding bij het afsluiten van Cubase 5:

VST Bridge werkt niet meer ..

weet iemand hoe ik dit kan fixen?

Klinkt als ff opnieuw Cubase installeren. VST bridge is dacht ik voor het 32-64bit verhaal. Dus dat je met een 64-bit versie 32bit plugins kunt gebruiken. Zo heb ik gelezen tenminste, weet ik het mijne niet van.

Dan zul je voor de zekerheid op je harde schijf moeten gaan zoeken naar de .dll waarmee je FL als VSTi kan gebruiken. Misschien staat deze in een map die niet in Plug-in Information is aangegeven. Of misschien is deze .dll wel helemaal niet aanwezig op je harde schijf. Ik heb FL niet meer geïnstalleerd, dus de precieze naam van die .dll weet ik helaas niet. Als je trouwens gebruik maakt van de Windows zoekfunctie, vergeet dan niet bij Geavanceerde opties een vinkje te zetten bij Verborgen bestanden en mappen doorzoeken.

Ik heb de .dll gevonden, hij staat net als al mijn andere vst plugs in de FL Map, ik heb ze voor de zekerheid echt overal naar toe lopen kopieeren zodat cubase hem 100% zou herkennen... Als cubase opstart, scant hij al mijn vst's, als je goed oplet zie je ook FL Rewire voorbij komen ( dat is 1 x voor gekomen )

echter staat er bij het venster Devices geen rewire functie en ook niet bij F11 select plugin..:(
Ik heb de Fruity VSTi.ddl in mijn plugin map geplaatst en in de cubase map.
maar dit mocht niet baten...

Klinkt als ff opnieuw Cubase installeren. VST bridge is dacht ik voor het 32-64bit verhaal. Dus dat je met een 64-bit versie 32bit plugins kunt gebruiken. Zo heb ik gelezen tenminste, weet ik het mijne niet van.

Ik maak idd gebruik van een x64 OS.
het probleem met de East West en Korg Collection is nog steeds niet opgelost, wat ik wel merkwaardig vind, is dat ik de foutmelding pas krijg als ik 1 van de genoemde VST's probeer te openen, dit lukt dus niet en sluit ik Cubase weer af, pas dan krijg je de melding dat de VSTBridge het niet doet, maar als ik andere plugins open..krijg ik deze foutmelding niet...

:( lekker is dat, nieuwe pc, nieuwe software, nieuwe midi controller, krijgen we dit weer =(

:( lekker is dat, nieuwe pc, nieuwe software, nieuwe midi controller, krijgen we dit weer =(

Ik heb FL Studio ook maar weer eens geïnstalleerd, ook al zal ik het waarschijnlijk zelf niet meer gebruiken. De kans dat je het verkeerd geïnstalleerd hebt, acht ik vrij klein gezien de eenvoudige installatieprocedure. Fl Studio ReWire staat bij mij in Cubase 4 onder Devices vermeld en ook beide VSTi's zijn te laden. Misschien is dit een Cubase 5 bug? Kijk eens op http://www.cubase.net/phpbb2/ en op http://forum.image-line.com/ of dit bij anderen ook voorkomt. Ik hoop dat je daar de oplossing vindt.

De FL Installatie is naar mijn weten succesvol verlopen..piece of cake..
Opzich kan het een Cubase5 bug zijn, ik ben al op het forum van steinberg gaan checken of er een topic gepost is met een soort gelijk probleem, echter is dit niet het geval..
Best jammer.. ik zal nog wel even een topic openen op het steinberg forum..
ik heb voor de zekerheid even de Fruity VSTi.DLL overal geplaatst op de pc waar je maar kan bedenken, maar cubase scant de dll. gewoon NIET! :(

Iemand een soort gelijk probleem?

Update:

Ik heb lopen checken op de steinberg forum, het probleem van de VST's die blanco geladen worden is een bekend BUG PROBLEEM!!! Dit geld voor zware VST's die geladen moeten worden maar cubase geeft zo nu en dan een foutmelding.

De mods op het forum reageren niet eens op dit issue terwijl er veel mensen zijn die dit probleem erkennen, beetje jammer..

zie forum link met mensen die dit probleem ervaren:
http://www.cubase.net/phpbb2/viewtopic.php?t=114233

Kan een bug opgelost worden met een update? zo ja, dan moet ik zeker wachten totdat Steinberg een update vrijgeeft...? :S

Update:

Op dit forum geven ze ook aan dat de VSTbridge een beetje buggy is:

http://www.kvraudio.com/forum/viewtopic.php?t=243360

Laatst gewijzigd:
Cubase 5 is nog maar net op de markt, dus dan werkt het helaas nog niet naar behoren. Niet dat Cubase 4 helemaal bugvrij is overigens... Maar zijn er specifieke functies van Cubase 5 die je nodig hebt? Anders zou je zolang met Cubase 4 kunnen werken. Zo ben ik ooit ge-upgrade van SX2 naar 4 en heb ik via MI7.com SX3 toegestuurd gekregen, omdat 4 nog wat vervelende bugs had.

thnx voor je reply,

ik heb wat gevonden op de steinberg site:

'' ReWire support
There is not yet a 64-bit ReWire component available from Propellerhead. If you need to connect applications through ReWire into Cubase/Nuendo, the 32-bit version must be used instead ''

ik vind het wel een beetje vreemd dat steinberg software op de markt gezet word terwijl het niet naar behoren werkt ( maar goed, dat is volgens mij met elke software )

denk je dat ik het best even kan overstappen naar de 32-bit versie van cubase 5?

ik ben wat betreft bugs best nieuw in deze game, hoe gaat dat in ze werk? komt er een nieuwe update release van steinberg? hoelang kan dat ongeveer duren?
hoe voer je zo'n update uit?

Ik heb qua specifieke functies de rewire nodig, en natuurlijk dat de vst's soepel en probleemloos geladen kunnen worden, vooral de wat zwaardere plugins zoals de East West collectie, vandaar dat ik ben overgestapt naar een x64-bit OS en uitgebreid naar 8GB ram..

Laatst gewijzigd:
Als ik het goed begrijp is je eerste probleem, het niet kunnen vinden van de VST's nu opgelost en heb je nu een ander probleem met het laden van de VST's in Cubase?

Als ik het goed begrijp is je eerste probleem, het niet kunnen vinden van de VST's nu opgelost en heb je nu een ander probleem met het laden van de VST's in Cubase?

het laden van sommige VST's is 1 van de problemen, na het lezen van andere forums blijkt het een bekend probleem te zijn, zie de links in mijn vorige posts.

daaruit blijkt dat sommige vst's idd blanco geladen worden op de 64-bit Cubase 5 versie.

De rewire functie is op de cubase 64-bit nog niet in werking..

daarom is mijn vraag of het nu een verstandige optie is om voorlopig op cubase 5 32-bit te draaien? zo ja, moet ik de 64-bit versie geheel verwijderen? ik zat dan wel met het probleem dat de 32-bit versie maar max 4 GB kan halen..dat is ook een belangrijk iets wat heeft gespeeld om die conclusie te maken om over te stappen naar cubase 64-bit..

denk je dat ik het best even kan overstappen naar de 32-bit versie van cubase 5?

Je geeft aan dat je ReWire nodig hebt, dus dan is de keuze vrij makkelijk. Ik zou idd de 32-bit versie installeren. Met 4 GB RAM moet je voorlopig toch ook wel uit de voeten kunnen? Ik weet niet of je de 64-bit versie eerst moet deïnstalleren om de 32-bit versie te kunnen gebruiken. Cubase SX2, SX3 en 4 kun je ook naast elkaar installeren. Hoe heet de map waarin de 64-bit versie van Cubase 5 is geïnstalleerd? Gewoon C:\Program Files\Steinberg\Cubase 5 of is aan de naam te zien dat het een aparte versie van Cubase 5 is?

ik ben wat betreft bugs best nieuw in deze game, hoe gaat dat in ze werk? komt er een nieuwe update release van steinberg? hoelang kan dat ongeveer duren?
hoe voer je zo'n update uit?

De updates worden meestal aangekondigd op cubase.net, maar je kunt natuurlijk ook zelf de Steinberg site eens in de zoveel tijd checken.

http://www.steinberg.net/en/support/steinberg_support_downloads.html

Op dit moment zie ik nog geen update staan voor Cubase 5.

Lotuz thnx man, ik weet wel dat je cubase 5 64-bit en cubase 5 naast elkaar kan installeren op 1 OS. dus dat is geen punt..
Ik denk dat dit dan voorlopig de enige optie is..( ik hoefde eigenlijk niet eens cubase 5 aan te schaffen :( ik heb er momenteel toch geen voordeel mee ) maar goed..dat blijf je houden he met new stuff op de markt..

Schijnbaar wil het allemaal niet lukken, Cubase dan maar in de verkoop.

Schijnbaar wil het allemaal niet lukken, Cubase dan maar in de verkoop.

Haha ja ik wacht er toch maar even mee, heb nu inmiddels ook de SX3 en 4 versie van steinberg gekregen..als het echt niet mee zit, installeer ik de SX3 versie gewoon weer :)

en tja..tis een beetje jammer van het 32/64 bit verhaal, ik heb nu 8 GB aan ram waarvan ik de helft niet kan gebruiken :frons::stupid

Back