Fm8 vraagje

Glennos

Nieuwkomer
Hoi,

Een vraagje over de FM8;

Ik ben gaan spelen met een preset. Deze stond als arpeggiator maar die heb ik uitgezet. Het geluid wat overbleef vond ik leuk. Alleen krijg ik maar niet dezelfde velocity op elke noot. Dan is dat nog niet eens zo heel erg maar hij geeft ook niet dezelfde attack op elke noot. Mijn melodielijn is dus nu niet strak, het schommelt gewoon lelijk.

Mijn nootlengtes zijn hetzelfde, evenals de velocity. De attack gecheckt bij easy morph en de velocity knoppen en weet ik het allemaal. Kan het maar niet vinden.

Iemand een idee?

BVD

Wat een held, binnen 1 minuut geantwoord.

Maar je hebt gelijk er zit een LFO onder... als ik hem helemaal weghaal is het geluid niet meer hetzelfde dus dat word nog even tunen...

In iedergeval weer wat bijgeleerd. Cheers mate!

als ik hem helemaal weghaal is het geluid niet meer hetzelfde dus dat word nog even tunen..
De lfo triggeren (met de juiste fase natuurlijk) met de noot en/of de lfo in env. mode gebruiken (weet niet wat de opties in fm8 zijn).

De lfo triggeren (met de juiste fase natuurlijk) met de noot en/of de lfo in env. mode gebruiken (weet niet wat de opties in fm8 zijn).

Heb de middag lopen tunen dus, maar heb nou niet het gevoel dat ik ben opgeschoten. (met het spelen met de waarden van de bestaande LFO)

envelope mode heb ik aangezet en lijkt een klein beetje te werken... Heb nog maar eens de manual erbij gepakt maar word zo langzamerhand wel een beetje dol :stupid

Heb nog maar eens de manual erbij gepakt maar word zo langzamerhand wel een beetje dol :stupid
Lijkt me dat je eerst de manual erbij pakt en dan gaat tweaken (hoewel random aanklooien soms wel leuke resultaten geeft (met FM)).

Back