Roland JX-3P ( JX3P )

Status
Please reply by conversation.
kaart is een extra geheugenkaart waarop een aantal extra banken staan
ik dacht aan 120 euro
ik had begrepen dat de JX3P kan bestuurd worden met any controller als er een bepaalde MIDIkit ingestoken wordt...ik weet niet of dit voor de MKS30 nodig is of dat je die via controller/sysex kan besturen

de MKS30 heeft toch geen sysex? Er was een upgrade van Analog.no met sysex maar die kan ik niet meer vinden iig.
Hoe dan ook gaat mijn voorkeur uit naar een JX-3P. Mocht ik die niet kunnen vinden dan wil ik die MKS30 nog wel overwegen!

er bestaat een midikit voor MKS30 die je meer functionaliteit geeft :
http://analog.no/cms/index.php?option=com_content&view=article&id=38&Itemid=39
120 euro

...en PG200 is duurder maar wel handiger

let wel : voor de JX3P :als de PG200 aangesloten is, heb je geen MIDI ! (of MIDI, of PG200)
maar als je'm midi gebruikt, kan je wel via de sliders etc parameters aanpassen
(ikzelf gebruik geen midi met de JX3P maar trigger hem vanuit TR909 en dan kan ik de PG200 ook nog gebruiken)

om een lang verhaal kort te maken : als je géén PG200 nodig vind, is een JX3P beter !
(tegen mn eigen winkel maar soit)

en omdat dat niet zo evident is, stelde ik een andere optie voor ;-)

het valt niet mee om een JX-3P te vinden voor een normale prijs.... is er dan helemaal niemand die van zijn JX-3P af wil?

tja, voor weinig geld heb je een toffe synth...en ook al gebruik ik hem weinig, de 175 of 200 euro die ik ervoor zou krijgen stelt zo weinig voor dat ik hem nog liever hou. Ik veronderstel dat dat voor velen zo is.

langs de andere kant, wat is een paar honderd euro voor iets als je't écht wil ? voor 250 komen ze redelijk veel voorbij
ik vind dat mensen soms weinig over hebben voor iets dat ze écht willen...er was een tijd -niet zo lang geleden- dat je een pak dieper in de buidel moest tasten om en synth te kopen...

ow, je wilde zelfs maar 150 euro uitgeven zie ik nu
tja...

150 euro voor een JX-3P moet kunnen met veel geduld. Ik heb een van mijn twee 3P's een tijdje geleden voor 175 verkocht. Je kan wel mazzel hebben op marktplaats.nl . Maar voor dat beetje geld extra zou ik niet maanden gaan wachten. Moet je maar wat minder zuipen.

hehehe ja UUUUUUH! Ik zei richtprijs eh.. ik wil ook 225 betalen voor 1 die helemaal in super staat is. Waarom pint iedereen me vast op die 150 euro? Ik wil best een JX-3P die optisch voor 150 euro kopen ... daarom komt die 150 euro vandaan!
Ik drink nooit minder!

tja, ik heb er één maar ik zou die dus nooit verkopen aan iemand die er maar 150 euro voor over heeft snap je ?
dan kan je beter aangeven dat er (een toch wel zéér ruime) marge is, nl tussen 175 en 225, vermoedelijk kan je dan sneller potentiele verkopers overtuigen
en ja, wij 'pinnen ons vast' op de enige cijfertjes met 'euro' ernaast die je zelf hebt gegeven...
dat je 'richtprijs' mogelijks 150% rekbaar is kunnen wij niet weten (meestal wil iemand dan nog wel 10% meer geven of zo maar daar blijft het dan ook bij)

anyway : succes met het vinden van de JX3P (want daar ging het eigenlijk om)

waar ik hem bvb leuk voor vind is :
1) een loopje inspelen in de sequencer
2) de sequencer triggeren via mn TR909 zodat ik de 909shuffle op het loopje kan toepassen

wellicht kan dat nog met andere bakken maar bi de JX3P gaat dit heel lekker

... 'k vraag mij eigenlijk af waarom je naar zo een toestel op zoek bent ?
.. heb er vroeger in de beginperiode één gehad, en was hiervan toch niet echt onder indruk..

... zoek je een specifieke klank dan ?

Ja het zijn bepaalde sounds die uit dit ding komen die ik zoek. Beetje detroit achtige dingen van lang geleden. Kijk ik weet dat het apparaat niet echt dik klinkt of veel variatie heeft, maar ik heb zat andere dingen hier staan om die sound dik te krijgen.

waar ik hem bvb leuk voor vind is :
1) een loopje inspelen in de sequencer
2) de sequencer triggeren via mn TR909 zodat ik de 909shuffle op het loopje kan toepassen

wellicht kan dat nog met andere bakken maar bi de JX3P gaat dit heel lekker

= instant detroit :-)

jx3p
doet niet onder voor jx8p
die staat nu te koop op mp voor 500 met programmer de pg800
is ook weer iets duurder
dan de pg200
ik hebter ook een set was 350 inclusief case voor vervoer
en in nieuw staat
dsu 150 is ....denkik nie soo
die mks 30 is dus goed koop !!!!!
asje een preset player ben en de sequencer niet soo belangrijk vindt

is goed te editten dus
je verliest de sequencer
bent wel ff cheaper uit dan een keys version zou t doen 120.- = niet veel

The MKS-30 is rack module version of the JX-3P with some enhancements. It is an analog synth with DCO's (digitally controlled oscillators), 6 voice polyphony, it responds to velocity, and has 64 internal & 64 cartridge memory patches. The typical assortment of filter, envelope, LFO and oscillator sections are here with easy and straight-forward programming. It can be controlled by the PG-200 programmer for easier slider tweaking. Released before the much better and more popular Juno synths, this synth is as good as inexpensive analog gets! It is used by Cirrus.

Nou, ik zou de JX-3P niet direct vergelijken met de -8P. Die laatste is duister en melancholiek terwijl de 3P gruizig en fel is. Onbegrijpelijk dat die 3P voor zo weinig weg gaat, ik gebruik heel vaak. En met de PG200 is het helemaal een feest.

@R-ond ja die MKS30 is niet duur maar ik heb liever toetsen .. das ook leuk om er live wat mee te doen.

Status
Please reply by conversation.
Back