problemen Virus TI2 met Ableton

Danielw

Nieuwkomer
Hi mannen,

Ik heb net een Virus TI2 gekocht en ik draai Ableton op Vista, aangesloten via USB.

Ben erg blij met de TI2 so far, alleen op de een of andere manier loopt Ableton heel vaak vast, echt helemaal gestoord word ik ervan! :stupid

Hij geeft niet echt een specifieke foutmelding, hij stopt gewoon met werken, dan moet ik 'm verplicht afsluiten en heel mijn computer rebooten. Heel irritant. Soms ben ik ook mijn geselecteerde virusgeluiden kwijt en kan ik eigenlijk helemaal opnieuw beginnen.

Iemand een idee waar het fout kan gaan?
Thanks! :biertje:
Daniel

Als je computer zodanig vastslaat dat je moet rebooten lijkt dat op een serieus probleem met je (TI2 of USB) drivers. Ableton is niet het meest stabiele pakket ter wereld, maar normaal crasht die alleen naar de desktop en trekt het niet je hele PC mee.

Heb je al eens geprobeerd de TI2 op een andere USB poort aan te sluiten? Heb je een dedicated USB poort voor de TI2 of wordt de root gedeeld met meerdere devices?

Hey, bedankt voor de reactie!!! :)
Nou het is zo dat Ableton niet meer reageert, dan moet ik het programma beeindigen en daarna start Ableton niet meer op. Als ik de computer gereboot heb, dan doet ie het weer.

Ik zal m eens op een andere USB proberen. Al kreeg ik in het begin de melding bij het installeren, dat als ik een poort kies, ik deze ook moet aanhouden. :) Ik ga eens een poging wagen!!! Ik hou je op de hoogte.

Dit heeft deels te maken met het feit dat Ableton bij een crash heel naar een proces niet afsluit in windows. Heb dit al een paar keer aangemeld toen ik nog windows draaide maar Ableton schijnt dit niet heel belangrijk te vinden.

Ja, dat klopt. Ik dacht dat Daniel bedoelde dat zijn hele PC vastsloeg. De variant waarbij Ableton crasht en niet opnieuw wil laden zonder herstart heb ik inderdaad ook een paar keer meegemaakt. Hopelijk dat ze dat in Live 8 oplossen :frons:

In dat geval is het "gewoon" een Ableton Live probleem en heeft het waarschijnlijk niets met de TI2 te maken.

Ik heb m nu ook aan een andere usb gehangen, maar dat haalt helaas ook niks uit. Ben nu mijn schijf aan het defragmenteren... geen idee, maar kijken of dat wat uitmaakt.

Soms schiet Ableton ook ineens naar 600% cpu of zo, daarna loopt ie gelijk vast... heel vaag! Iemand nog een idee?
Thanks, goed weekend!

ik heb ook een probleem met ableton en mijn virus snow.

Ik heb de snow geconfigureerd als het voorbeeld project van ableton.
Ik heb 3x over usb en 1x over de outputs.

Als ik fx gooi over de miditracks van USB1 t/m 3 dan krijg iki geen geluid meer uit de virus.... heel vreemd. zo kan ik dus nooi externe vsti's fx over de snow gooien behalve over de 4e part, die via de outputs op een audiospoor binnen komt. daar werkt de fx wel.

Iemand een idee?

Back