Strakke dinsync met je pc/mac!

Goed, even een update.

Ik blijk er naast te hebben gezeten..

De midi clock die uit de motu komt blijkt niet strakker dan de klok uit mijn andere interface (tascam us-1641). Ik had eerder al geprobeerd een strakke midi clock uit de us-1641 te krijgen, zonder goed resultaat, maar dit blijkt nu een andere oorzaak te hebben dan de interface zelf, namelijk een kwestie van prioritering van het uitsturen van de klok vanuit de software. Hier valt of staat dus eigenlijk alles mee. Kort samengevat: strakke midi clock uit je PC is sterk afhankelijk van de midi implementatie van je DAW.

Ik heb wat geknoeid in Excel om wat meer inzicht te krijgen mbt jitter. De jitter op mijn 606 via de MIDI interface en MSY2 is maximaal 5 ms, en blijkt met een normaalverdeling (gauss curve) te karakteriseren. De RMS waarde (standaarddeviatie) komt ongeveer op 1,2 ms. De route via FSK->707->MSY2->606 levert jitter met ongeveer dezelfde bandbreedte: 0,96 ms (maximaal 4 ms).

Sync via FSK heeft uiteraard de potentie om sample-accuraat te zijn, als de tussenstap met MIDI overgeslagen kan worden. Dus direct FSK naar TTL sync. Daar is dan wel de juiste hardware voor nodig (hier niet aanwezig)

Syncen via FSK naar de 707, en van daaruit weer met MIDI klok naar een MSY2 heeft verder als grote nadeel dat de 707 bij elke herstart een hele serie knoppen bediend moet worden (track, shift + 2*sync mode, pattern mode, pattern group, pattern nummer, start).

Ik ga dus toch weer via MIDI clock syncen:)

Lid Rvooh..superbedankt voor je Sync Unit DC plug in, ik stuitte er per ongeluk afgelopen week op via
deze thread. Na jaren halfslachtig syncen (oa doepfer msy 1 en MSQ 100) loopt het nu superstrak. Ik kan meteen confirmen dat ook de Echo Firewire 12 werkt (dus DC geschakeld is..zeg ik dat goed ?), ik heb de late versie uit 2011. Verder zit ik op osx 10.6.8 en Cubase 6.5.5 32 bit..heb jij nog tips voor Mountain Lion (10.8.xx), daar ga ik binnenkort naar upgraden. Blijft dat werken ? Bij voorbaat dank. Met een windows versie zou je veel mensen een plezier doen,maar daar ga ik maar even niet van uit. Groet en mega dank !

Windows vst versie staat op de site

Ik heb een 64 bit versie osx audio unit (niet gereleased) maar die werkt enkel in logic denk ik
Met de komst van yosemite zal ikhet nog eens bekijken

VST gevonden ! over het hoofd gezien.
Excuus. Ga ik een vriend van mij heel blij mee maken.
In verband met probleem sommige firewire interfaces en Mavericks, heb ik Mavericks overgeslagen,
ik blijf voorlopig op 32 bit, maar heb jij positieve reports gehad met jouw plugin en Mountain Lion (10.8 op 32 bit ? Geen zin om eerst te upgraden en daarna op de moeilijke weg weer terug te gaan ..

zolang je 32 bit gebruikt zal het werken ja
heb zelf geen enkel problemen gemerkt en ik draai Mavericks met Motu interface

64 bit

64 bit

Nog geen 64 bit versie voor Windows?
Heb een Motu 828 mk3 icm Cubase 7.

Probeer mijn Elektron Analog four te syncen met Cubase.
Loopt aardig maar zodra het bij Cubase in een "loopje" gaat, loopt het ineens helemaal ernaast.

Iemand al ervaring met de USAMO van Expert Sleepers?

Wil een loop kunnen draaien in Cubase en daarmee patterns van de Analog Four kunnen syncen.

Is een tape synchroniseren bijvoorbeeld een ts1 van philiprees al genoemd.. Edit moet dync zijn nu niet van toepassing dus.

Laatst gewijzigd:
Nog geen 64 bit versie voor Windows?
Heb een Motu 828 mk3 icm Cubase 7.

Probeer mijn Elektron Analog four te syncen met Cubase.
Loopt aardig maar zodra het bij Cubase in een "loopje" gaat, loopt het ineens helemaal ernaast.

Iemand al ervaring met de USAMO van Expert Sleepers?

Wil een loop kunnen draaien in Cubase en daarmee patterns van de Analog Four kunnen syncen.
Volgens mij kan het gewoon met een audio trigger uit. Moet je alleen die kabel maken en dan een gesyncte audio trigger naar sturen en klaar

Volgens SF is het een ongeldige gebruikersnaam.....dus wat vind SF ervan?

Na vele jaren eens een nieuwe versie van de plugin gemaakt want die werkte niet meer op hedendaagse systemen.
Direct AU, VST voor Mac/Win/Linux: Releases · rv0 / SyncUnit · GitLab
Heeft wel nog geen shuffle.

Reden was om mijn Hapax te syncen (op 96ppqn momenteel - via een nog niet gereleaste firmware), maar dinsync zou ook nog moeten werken. Moet je wel 2 instanties van de plugin laden op monotracks (RUN en CLOCK)

Top projectje!

Wat ik mij afvraag is waarom je de Hapax aan DIN SYNC wil hangen. Die heeft toch 2 CV inputs die je kan gebruiken om hem te syncen aan een 5V pulse trigger? Met genoeg gain heb je zelfs geen DC coupled outputs nodig.

Het blijft een raadsel waarom DIN SYNC werd geschrapt door fabrikanten na de jaren '80...

nee, ik hang de hapax niet aan dinsync.
Idd geen DC coupled nodig.
De hapax kan syncen met clock-over-audio (doch, in de huidige versie, te laag ppqn en niet echt bruikbaar door bugs) - maar dat is opgelost in de volgende versie.
Ik wilde het 1:1 syncen (dus 192ppqn) maar dat krijgen we nog niet voor elkaar. Wel 96ppqn zonder issues in huidige versie.
Die plugin nu heb ik gemaakt om de hapax van die clock te kunnen voorzien, want er bestaat niet echt een gratis dedicated plugin hiervoor die niet aan een of ander commercieel product gebonden is. Wat veel mensen nu doen is met een voorgemaakte audio file werken (zoals de manual voorschrijft: Hapax Manual | Squarp instruments ), dat vond ik op zn minst een prutsoplossing, vandaar de plugin.

De plugin voorzien van dinsync was maar een kleintje, vandaar de update hier ;)

Back