Ventilatie voor Studio

jacks

Nieuwkomer
Heren,

ik ben nieuw op dit forum, en ik wilde graag weten of jullie misschien een goede en goedkope manier weten voor inkomende en uitgaande ventilatiesystemen. We zijn op het moment bezig om een oefen/studioruimte
te bouwen, maar zijn er nog niet uit wat we met de ventilatie aan moeten.
We roken bijna met de hele band, dus als er geen ventilatie is staat de ruimte binnen de kortste keren blank van de rook. Je zou kunnen zeggen dat er dan maar niet gerookt moet worden, maar dat gaat niet werken!
Wie o wie weet hier een oplossing voor!!!:peukie:

goedkoopst is een afzuigventilator op de wand direct naar buiten.
, toevoer gaat via alle bouwkundige spleten en gaten geen enkele bouwwerk is 100% dicht.

Verder, met hoeveel man zitten jullie daar?

Verwarmen met een airco splitunit lijkt me niet verstandig, (duur in gebruik, een airco is sowieso een onding, wat een energievernietiging maar dat is een andere discussie) ik neem aan dat er al CV is geinstalleerd?

Of je zet gewoon 2 ramen tegen elkaar open (een kier van 15 cm ofzo, aan tegenoverliggende gevels).......

Het goedkoopst is stoppen met ongezond zijn maar zoals ge zelf zegt zal dat niet lukken ook al is dit zeer slecht voor de instrumenten op zich. Denk aan een airco maar dit kost wat geld natuurlijk denk niet dat je goedkope oplossing gaat vinden dan ramen open zetten of niet roken.

rookpauzes inlassen en anders niet pauzeren maar werken !
wij zette altijd de ramen geregeld open. ( wel de bel uittrekken , anders komt de politie steeds storen)

Ga eens bij een growshop langs om te kijken naar een slakhuis ventilator haal er een dimmer bij zodat je hem ook zachtjes kan laten draaien, slakhuis ophangen aan rubberen banden, afvoer leiding naar buiten, groot filter erop voor gelijkmatige aanzuiging over een grotere lengte.

Wc ventilatoren en dat soort kleine spul helpt weinig en maakt een ongewenst lawaai (vooral als je zo'n wc ventilator in een hout of gips wand plaatst)

nee energievernietiging bestaat feitelijk niet,alleen is die term wel makkelijk om aan te duiden dat het rendement slecht is.

Ga eens bij een growshop langs om te kijken naar een slakhuis ventilator haal er een dimmer bij zodat je hem ook zachtjes kan laten draaien, slakhuis ophangen aan rubberen banden, afvoer leiding naar buiten, groot filter erop voor gelijkmatige aanzuiging over een grotere lengte.

Wc ventilatoren en dat soort kleine spul helpt weinig en maakt een ongewenst lawaai (vooral als je zo'n wc ventilator in een hout of gips wand plaatst)

:okdan: erg goede manier, ik zie dat je ervaring hebt :-)

Er zijn hele stille, zuinige en betaalbare ventilatoren van http://www.soler-palau.nl/
http://www.soler-palau.nl/UserFiles/File/Silent.pdf
Die geven geen trillingen door aan de buis waar je ze instopt. De kleine, meest simpele kost iets van 70 euro.
Die heeft geen vochtsensor of nalooptimer. Dat heb je niet nodig in je studio.
Ik weet niet het verschil tussen de badkamer dingen en al hun andere modellen. Daar heb ik me niet in verdiept. Ik ga zelf er eentje kopen voor in m'n badkamer.

Back