(Micro)Moogen Sequencen : Voltage Problemen

303zalig303

gebruikte oscillator
Haj people (lees : pee-joo-pele),

Ik sequence mijn Micromoog met mijn Acidlab en ja na enkele arpeggio sequences in de hoogte gaat ie na een octaaf al halve tonen dernaast spelen (jullie weten zeker wat ik bedoel).
Het was niet alleen met de Acidlab maar ook met de MFB step 64.

Kunnen jullie mij eens uitleggen met welke machine ik mijn 4,5 volts naar ordinaire 5 volt kan omzetten ? (waarschijnlijk zit ik fout met die 4,5 v, maar zo klinkt het wel, een half stapje naar onder naar mate je hoge of lager gaat)

grrr
reuwman

heb een multimoog ( grotendeels identiek aan micromoog) en die werkt in met 0.9volt/oct ipv 1volt/oct.
heb dit opgelost door tussen m'n doepfermidi to cv ( mcv4) en de multimoog een klein metale kastje te plaatsen met 2 er zelf in geboorde en geschroefde jackfemalepluggen . en tussen de tips van die pluggen een regelbare weerstand gesoldeert. geloof iets van 5kohm of 10. 50 of 100k ( kosten maar een paar kwartjes). bijregelen en daarmee word de 1volt/oct van de sequenzer-uit gewoon 10% kleiner gemaakt en track ie wel goed
omgekeert is het lastiger als je het keyboard van de multi wilt gebruiken om dingen mee aan te sturen . dan moet je een versterkertje hebben . dat heb ik ondanks alle verhalen ook nog niet gevonden. maar ik gebruik zowiezo vaker een ander als mastermidikeyboard en de multi alleen als soundmodule of als standalone. ( keyboard is niet polyfoon bv derhalve)

hej sunnypedaal
merci !

zal inderdaad sterk overeenkomen met de Micromoog. ik gebruik de doepfer-midi-to-cv die is ingebouwd in mijn Mono/poly : die heeft dus apparte jack uitgangen voor cv en trigger. kastje daar dus tussen hangen met de Ohms ...

het is me wat, het is me wat...

micromoog is super geingige machine om gekke cv dingetjes te doen :okdan:

Back