TR 606 / TB 303 voeding

Waarom moeten er in een 202 eigenlijk 6 batterijen terwijl er in een 303/606 maar 4 hoeven? Ze draaien allemaal op adapters van 9 volt dus zou je verwachten dat er overal 6 batterijen in moeten...

de 303/606 hebben wel een 9V adaper maar die 9V wordt eigenlijk nergens in het circuit gebruikt. Hij wordt alleen omlaag getransformeerd naar lagere voltages. En de meeste componenten kunnen dat wel hebben als ingangs voltage. Een 9V adapter is/was een standaard dus die werden daarvoor gebruikt.

Een 202 heeft wel 9V voor zijn circuit nodig dus vandaar dat daar meerdere batterijen nodig zijn om de 9V wel te kunnen gebruiken op batterijen.

ik heb in 1 van mijn 303's al iets van 6 jaar Duracel batterijen zitten en die werken nog steeds perfect.

wel de houdbaarheidsdatum in het oog houden.

je mag er wel iets over gaan maar...

ik ben nu safe tot 2014 denk ik.

de 303/606 hebben wel een 9V adaper maar die 9V wordt eigenlijk nergens in het circuit gebruikt. Hij wordt alleen omlaag getransformeerd naar lagere voltages. En de meeste componenten kunnen dat wel hebben als ingangs voltage. Een 9V adapter is/was een standaard dus die werden daarvoor gebruikt.

Een 202 heeft wel 9V voor zijn circuit nodig dus vandaar dat daar meerdere batterijen nodig zijn om de 9V wel te kunnen gebruiken op batterijen.
Dus ik zou ook voor de 303/606 een 6v voeding kunnen gebruiken? Of een universele voeding naar 6V omschakelen. Niet dat ik dat ga proberen hoor, puur interesse.

Mijn 727 ook, maar die start ik op met TRACK + A ingedrukt te houden.
:okdan: Goeie tip!

Lekker he ;) vooral D 11 t/m 16
er zitten ook duidelijk een paar classics tussen als je dit doe op de 727
(hint Agogo)
Straks eens luisteren, het is iig inspirerend die factory patterns, beter dan alles compleet gevuld met meuk...

http://www.thomann.de/ie/boss_psa_230.htm

;)

€18,60 is niet veel in vergelijking tot wat een 303 kost.

Even ontopic. Dus deze adapter is helemaal ok voor de 303? Zie hier op de site van thomann verder niks over staan, dus vandaar toch even de dubbel check ;)

M'n 303 loopt alleen op batterijen, maar wil er wel graag een voeding bij hebben. Van 't weekend leuk koffertje bij de kringloop gekocht waar m'n 303 en micro modular allebei inpassen..wel zo handing om in 't schuimrubber van de vulling dan ook maar meteen een gaatje voor de voeding van de 303 te maken :peukie:

Laatst gewijzigd:
Yep, dat zijn de juiste voedingen. 19 euro vind ik niet duur voor een gebalanceerde voeding, die universele zijn duurder en ongebalanceerd. Zijn weliswaar flexibeler maar je hebt toch voor elk deel 1 adapter nodig.

Ah, thnx voor de info guys! Ga er meteen 1 bestellen. Ben erg gek met m'n 303. Fragiel beestje dat al flinke gebruikerssporen heeft, dus die verdient zeker en alleen het allerbeste ;)

Yep, dat zijn de juiste voedingen. 19 euro vind ik niet duur voor een gebalanceerde voeding, die universele zijn duurder en ongebalanceerd. Zijn weliswaar flexibeler maar je hebt toch voor elk deel 1 adapter nodig.

die link van Thoman dien je best te mijden

is namelijk een switchmode power supply (vandaar zijn kleine afmetingen) en die kunnen voor extra ruis zorgen
BOSS PSA 230/PSA 230 S POWER SUPPLY
BOSS (Roland) PSA 230/PSA 230 S, switchmode power supply, 9V DC, 500mA, 110-240 Volt, 50-60Hz, centre negative polarity, 2.2/5.5mm connector (inside/outside), 305 cm cable lenght, power LED, weight: 142 g

het is de PSA 230S
en je hebt de PSA 230P nodig
het extra 360° zoom prentje erbij is van de P versie, dus lekker verwarrend van Thomann :stupid

Ik zou in elk geval mijn 303's niet aan zo'n ding hangen, ze hangen aan een gestabiliseerde universele voeding.
Voor 707/727 gebruik ik dan wel weer zo'n switching supply.. waren wel een stuk goedkoper (6 euro ofzo), maar moest zelf nieuwe plug aan solderen met juiste polariteit en grootte (kutsockets in 707)

Ah, kijk, dat verklaart een hoop. Er staat een verkeerd plaatje bij die adapter op de site van Tohman. Begreep het verschil tussen die S en P variant al niet. Thnx voor de opheldering Rvooh!

nog niet zo lang geleden hadden ze die andere ook bij thomann

ah ja vreemd, mss moet je eens bellen/mailen

nog niet zo lang geleden hadden ze die andere ook bij thomann
Die met dat rode opschrift. Mij viel al op dat hij er anders uitzag...

BOSS+PSA+230+P+ALIMENTATION+TRANSFO.JPG

Ik had een 303 / 606 setje en voor beiden heb ik een BOSS PSA 230P gekocht. Werkt perfect.

http://www.bax-shop.nl/onderdelen-/-spareparts/boss-psa-230p-adapter/product-details.html

wouw idd best duur voor een originele , ik had op een veiling "45" 9v 500 mA gekocht( 31 euro in totaal) . moest er wel nieuwe plugjes op zetten a 50 euro cent per plug. -naar+ en + naar - . best mooi allemaal dezelfde. ik ben er wel achter gekomen dat er heeeeeeeeeeeeeellll veeeeeeel verschillende pluggen zijn, de ene net iets dikker, breder, dunner, kleiner gat, groter gat. noem maar op.

Dat is te duur, bij thomann kost ie 19 euro.

Back