Korg Mono Poly LFO sync idee

303zalig303

gebruikte oscillator
Hej iedereen,

Ik zit de laatste maanden met het idee in mijn hoofd om een soort van jack in en uitgang te maken om mijn twee lfo's te kunnen syncen met elkaar (zodat arpeggio mooi met modulatie kan bewegen). Alleen vrees ik dat dat snel gaat vervelen, die zelfde beweging. Dus vroeg ik mij af of er mensen zijn die wat thuis zijn in dit soort modificaties en mij kunnen vertellen of er ook een mogelijkheid is dat

Lfo 1 --/\-- --/\-- --/\--
lfo 2 /\/\/\ /\/\/\ /\/\/\

eigenlijk een soort van drie over één beweging mogelijk is te modificëren
(of andere bewegingen zoals 7 hele lfo's over één lfo, of gewoon twee over één) ?

Natuurlijk kan je ook creatief de frequency's vrij losjes over elkaar laten gaan om ongeveer het zelfde te bekomen, maar een leuke strakke sync zou ook leuk zijn !

Iemand kan mij voort helpen, ik ruik het !

getroeten
roman

pff ik wist dat jij dit antwoord ging geven.

Natuurlijk kan je ook creatief de frequency's vrij losjes over elkaar laten gaan om ongeveer het zelfde te bekomen, maar een leuke strakke sync zou ook leuk zijn !

Volgens mij heb je bij geschakelde systemen de mogelijkheid om een buffer vol te laten lopen met een bepaalde waarde voordat deze ook naar + of - gaat. Dus dat je eerste lfo precies 4x omhoog moet zijn gegaan voordat de tweede ook omhoog gaat.

Volgens mij heb je bij geschakelde systemen de mogelijkheid om een buffer vol te laten lopen met een bepaalde waarde voordat deze ook naar + of - gaat. Dus dat je eerste lfo precies 4x omhoog moet zijn gegaan voordat de tweede ook omhoog gaat.

ziedaar !

nu dat nog in een juiste modificatie voor mono poly proberen omzetten. idee hoe hier aan te beginnen ?

Oei dit vind ik interesant.
Ik heb niet genoeg kennis om dit soort mods uit te vogelen maar het lijkt me mogelijk om de LFO's cv, trigger of gate gemoduleerd te maken.
Een wave form reset trigger heb ik een tijd geleden wel geprobeerd maar is me helaas niet gelukt.

Ik hou deze draad in de gaten, mss komt er wat moois uit.

groetje,
Maarten

deze keer benikt wel eens met sixie
want de monopoly leent zich uitstekend voor manipulatie anloog geluid
en dat moet bewegen ...
en in een handomdraai staat t weer recht dmv wielen ,..

asje gesyncte dingen wil neem een va tje
begrypje wel
soms met een drum en bass bassje
wilje met attack / vertragging op een lange note bv de lfo er gesyncedt in timing later er in komen
kan niet

ik denk datr t mogelijk moet zijn want t zijn [denkik] vc lfo,s
misschien ook niet ist een chipje ...wat telt ..
weet niet moetje schemas kunnen lezen
not easy dit

Back