Delay bij opnemen

Dime73

Stamgast
Ik heb mijn SH-201 aangesloten via USB. Aangezien hij ook audio kan opnemen en dus als interface fungeert kan ik als input mijn SH-201 selecteren. Ook kan ik de synth aansturen met een editor. Het ziet er dan als volgt uit:

picture1efg.png

Nu is het zo dat als ik een toets aansla en als de audio op "input" staat, dat ik dan een delay op. Ik hoor de noot 1x omdat ik m'n synth trigger, en nog een keer omdat die blijkbaar later door het audio spoor komt. Ik heb "local" uitgezet in de editor.

Mijn vraag is; hoe kan ik deze delay opheffen?

Jawel, maar ik wil juist het audio signaal kunnen analyzeren om 'm goed in de mix te kunnen plaatsen.

Hoe ziet het er precies uit als je normaal een synth opneemt in je Arrange scherm? Heb je dan in Logic een apart midi én audio spoor precies zoals ik dat heb? Het zou ideaal zijn als je net als bij een softsynth op hetzelfde spoor de toonhoogten (balkjes) én het signaal zou kunnen zien.

ehm maar je hoort 'm dus wel 2 keer...
dus een van de twee moet uit, de synth zelf dan als je het in je mix op de comp wil horen.
dan zal de latency wel erg hoog zijn waardoor hij heel laat het geluid afspeelt wat ie opgenomen heeft...

'k ben niet zo'n logic gebruiker meer maar misschien is hier het een en ander op te lossen:
attachment.php

Attachments

• Picture 6.png
    Picture 6.png
    51,9 KB · Bekeken: 86
Back