Model-id sysex Roland CM-32P (U-110)

Derjano

Ouwe rot
Hallo,

Weet iemand toevallig het model-id voor sysex van de Roland CM-32P?
De CM-32P is gelijk aan de U-110 van Roland.
Het is een jaren 80 module van Roland en er zat natuurlijk weer eens geen handleiding bij.
Ik wil de reverb uitzetten van dat ding.
Ik ben ook in het bezit van een Roland CM-32L die gelijk is aan een Roland MT-32 en daarvan kan ik de reverb uitzetten met de volgende hex string:

F0 41 10 16 12 10 00 02 00 00 6E F7

(16 is model-id van de Mt-32/CM-32L)

(Misschien interresant voor andere MT-32 gebruikers?).

Dezelfde reverb van een MT-32 zit volgens mij ook in de CM-32P maar ik denk dat doordat ik het model-id niet weet van de CM-32P ik de reverb niet uitkrijg.
Of is er nog een andere reden?

Groet Derk

Je kunt ook geen sysex dump doen, zodat je het model ID op deze manier terug vind?

sysexdump

sysexdump

Origineel geplaatst door ZmokE
Je kunt ook geen sysex dump doen, zodat je het model ID op deze manier terug vind?

Ehhm nee met het broertje de U-110 kan je dat wel met een knoppen combinatie.
Echter deze mudule heeft alleen een volume knop meer niet.

Ah ja...sorry...ken de module niet.
Zoek effe verder voor je.

Thnkx

Thnkx

Ah ja...sorry...ken de module niet.
Zoek effe verder voor je.

In ieder geval alvast bedankt.
Ik heb al overal op het net lopen speuren maar niet echt iets gevonden.
Ik denk dat het model-id van de U-110 gelijk is aan die van de CM-32p.
Dit omdat het model-id van de MT-32 gelijk is aan de CM-32L.

Ik denk dat je mis bent met het Device-ID Bam, het getal wat je instelt als je meerdere module's van het zelfde type gebruikt. Deze staan idd meestal standaard op 17 bij Roland.
Het "Model ID nummer" van de 990's is bv. 57, van de JV-1080 6A, de JD-800 3D, de D-110 16, de D-20 16, de D-50 14, de JV-80 46, JV-880 46, de MC-303 00, de MT-32 16, de R-70 50, de S-550 1E, de Soundcanvas 42, de U-20 2B.

Het Forum is er toch om er wat van op te steken.
Nou dan:peukie:

"Het device ID is standaard 17 decimaal of te wel 10 hexadecimaal. Het
model ID is 16 Hexadecimaal. Hopend u hiermee voldoende informatie te
verstrekken, sluit ik met vriendelijke groeten. Karel"

Ik hoor wel of dit klopt!

Reverb uitzetten

Reverb uitzetten

Dat is toevallig ik heb een handleiding gevonden waarvan ik niet eens wist dat ik hem had.
Ben net verhuist vandaar en eens in mijn kelderbox wezen kijken.
Die hanleiding gekregen bij de CM-32L blijkbaar.
Daar in staan alle modellen in CM64 CM-32L CM-32P CM etc.
Met de volgende string krijg ik de reverb van mijn CM-32L still F0 41 10 16 12 10 00 02 00 00 6E F7.
Het blijkt dus dat de CM-32L en de CM-32P dezelde model decvice -id gebruiken.
Alleen het werkt niet bij mij op de CM-32P.
Maar nu ik de handleiding zo lees denk ik dat dat komt doordat het adres voor de reverb van de CM-32L een andere is als voor de CM-32P. Die is zo staat in de handleiding 00 08 i.p.v 00 02 zoals bij de CM-32L.
Dus waarschijnlijk moet hij worden F0 41 10 16 12 10 00 08 00 00 checksum F7.
Zit ik alleen nog met de checksum want die is dan dus anders.
Ik heb niet zoveel kaas gegeten van sysex.

Neem eens een checksum van 68, en kijk dan eens of het lukt.
Dus deze regel F0 41 10 16 12 10 00 08 00 00 68 F7
Ik heb een checksum calculator staan op mijn homepage....
Hier tijdelijk te downloaden (een kleine 200Kb).
Altijd handig, toch?

Laatst gewijzigd:
Is het nu al gelukt of wat??

CM-32P

CM-32P

Is het nu al gelukt of wat??

Tot mijn schaamte bekennen dat het dus niet gelukt is.
Ik doe iets niet goed maar nog eens goed in de handleiding kijken bij het adres van de reverb .

F0 41 10 16 12 10 00 08 00 00 68 F7 was niet de goede regel dus? De checksum klopt nu toch. Heb je de calculator nog gedowned?

F0 41 10 16 12 10 00 08 00 00 68 F7 was niet de goede regel dus? De checksum klopt nu toch. Heb je de calculator nog gedowned?

Ja harstikke bedankt voor de calculator. Echter de bovenstaande string werkte niet.
Ik moet vanavond mijn handeleiding er even bijpakken ik denk dat het adres van de reverb gewoon niet kloipt en dat ik verkeerd heb zitten lezen. Ik laat het weten als het lukt.

Origineel geplaatst door Exzit
Ja harstikke bedankt voor de calculator. Echter de bovenstaande string werkte niet.
Ik moet vanavond mijn handeleiding er even bijpakken ik denk dat het adres van de reverb gewoon niet kloipt en dat ik verkeerd heb zitten lezen. Ik laat het weten als het lukt.

Ehm even niet bezig geweest met dit probleem.
Ik durf het haast niet te vertellen. Maar het werkte dus wel.
Het lag aan mijn midi aansluiting. Midi out van PC direct aangesloten op de CM en dat ging toen wel goed.

Origineel geplaatst door jes303
ik heb zelf ook een cm-32p (origineel gekocht voor 590 gulden eikel die ik ben) en heb een manual.. ik zou een kopietje kunnen maken voor je....

Nee dank je ik bleek ook een handleiding te hebben van mijn andere module waarin alle CM modules bleken te staan.
Welke soundcards heb je?
Ik heb

2 Ethnic
1 Superstrings
1 elec-Guitar
1 super aucoustic guitar
1 Ochestral Winds.

Ik heb dus 2 Ethnic soundcards en ik zoek eigenlijk iemand die een andere te ruil heeft die ik zelf nog niet heb.

groet Derk

2 Ethnic
1 Superstrings
1 elec-Guitar
1 super aucoustic guitar
1 Ochestral Winds.

Ik heb dus 2 Ethnic soundcards en ik zoek eigenlijk iemand die een andere te ruil heeft die ik zelf nog niet heb.

groet Derk [/B]

ik heb geloof ik de synth kaart, met voornamelijk pads en wat digitale buzz sounds. niet spectaculair. heb je overigens nog kaartjes te koop oid? of weet je waar ze die dingen 2ehands verkopen??

Back