cheapass drumcomputers

Status
Please reply by conversation.

ElektracidZ

Ouwe rot
Ik ben op zoek naar een simpele drumcomputer om te circuit benden. Korg DDD1, Yamaha rx serie/mr10, Roland TR505/626, akai xr10 dat werk.

Cash:Qua prijs zit ik te denken aan een paar tientjes (ene zal duurder zijn dan de andere natuurlijk).

Als ruilobjecten heb ik in de aanbieding: Casio Rapman, 2x defecte sk1, sony band recorder, akai versterker.

Heb je nog een drumcomputer liggen en je doet er niks meer mee, doe me een voorstel!

mp tsjekke
ik scoorde daar maandje terug 60 + eu een byna nieuwe tr626 met card
bets leuk ding zekers qa sequencertje
tr505 moet ook 50.- wel lukken

rx 5 grotste / is wel tof om te scoren en heeft ook reverse functie

Heb MP bekeken, staat nu een tr 505 op, maar ik vind het leuker om het eerst hier op het sf te proberen. Over de ruil: het gaat in principe om alle apparaten voor jouw drumcomputer (ligt er ook een beetje aan welke drumcomputer het is)! Deze staan bij mij toch in de weg (behalve de rapman), vandaar ook voorkeur voor ruil (maar cash niet uitgesloten)!

Ik vind een 626 meer dan goed als drumcomputer. Individuele outputs, trigger out...Ligt m.i. niet in het rijtje van "veredeld speelgoed/net-geen-orgelboxje" drumcomputertjes. OK, de geluiden zijn dan wel geen 909, maar met wat EQ'en op de mengtafel kom je al een heel eind. En je kan hem via MIDI externe klanken laten triggeren.

Waarmee ik niet wil zeggen dat je hem niet mag circuit benden hoor. :) Maar circuit benden lijkt me leuker op echte eierwekkerdrumdoosjes, het "kijken hoe ver we er mee kunnen komen" principe, van iets quasi onbruikbaar toch iets leuk maken.

nog niet geruild of gekocht. Wie heeft er nog een drumcomputer die je niet meer gebruikt? Stuur me je voorstel (ruil met de spullen of gewoon geld)!

Status
Please reply by conversation.
Back