Re: vraagje windows x64
Als je x64 draait, heb je 2 program files op je C.
Program files en Program Files X86
Alle programmas en plugins die 64 bit ondersteunen, komen in de map Program Files, alle programmas die x86 bit (32-bit) ondersteunen, komen in de map Program files X86, je kunt dus gewoon 32-bit programmas draaien op een 64 bit systeem.
elke 32-bit plugin kan max 4 GB aansturen ( je kan dus wel bv. 5 plugins van max 4 GB aansturen, 5 x 4 = 20 GB )
elke 64-bit plugin kan max 128GB aansturen in totaal of per plugin.
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is voor je
Oorspronkelijk geplaatst door steve r
Oorspronkelijk geplaatst door Shado_beatz
Hoi,
Tis misschien voor het vervolg leuker om dit soort dingen in het topic te plaatsen, dan kunnen andere mensen ook hun kennis samen delen.
maar om antwoord te geven op je vraag: Zolang je een 64-bit OS draait, kan je inderdaad zoveel RAM gebruiken hoeveel jij wilt, echter zijn weinig plugins al 64 bit verkrijgbaar. maar wat wel zo is, elke elke 32-bit plugin kan max 4 GB laden, dus in feite kan je 4 plugins van max 4 GB inladen, 4 x 4 = 16 GB
maak je gebruik van een x86 OS, dan kan je maar max 4 GB gebruiken.
een groot verschil dus! ga je de pc alleen gebruiken om muziek te maken?
naar mijn weten is die processor en dat moederbord best prijzig terwijl je het niet eens nodig hebt..ik weet niet of je er mee gaat gamen?
Oorspronkelijk geplaatst door steve r
Hey ik las je berichtje op het forum.
Ik ga morgen me nieuwe studio pc bestellen.
Maar met jou reactie begin ik nu te twijfelen.
ik ga voor de i7 processor met de asus p6t deluxe versie. en 4 g ram omdat ik xp draai.
Jij zegt dat je dus 12 g kan draaien zolang je maar x64 draait.
Ik gebruik de nexus en wat andere plugins.
Maar zijn niet allemaal x64 ready volgens mij.
Geeft dit problemen ? of draaien alleen bepaalde plugins dan max op 4 g en de andere dan bijv 12 als ze dit nodig hebben.
Kan jij me wat info geven hier over ?
En weet jij goed geheugen voor dit mdb ??
Sorry dat ik je hier mee lastig val maar heb zelf niet super veel verstand van pc.
Grtz
s
Ik zal deze straks bij de topic plaatsen.
Msschien als ik wat tijd heb ga ik wel gamen.
Maar wat ik eigenlijk bedoelde.
Als je dus de x64 hebt geïnstalleerd.
Kan je dan nog steeds daar onder je x32 draaien ?
Dus me spectrasonic en eastwest draaien dan op de 64 en de andere plugins op 32 ....
grtz
s
En ja het is misschien een overkill aan processor.
Maar gebruik alleen software
grtz
s