east west quantum leap plugins vraagjes

musicheaven

Ouwe rot
dat me dit een van de betere alternatieven is voor orkestklanken lijkt me vrij duidelijk

maar op de site van quantum leap wordt ik een beetje afgeschrikt door de vereisten op je pc.. nu je de pc zelf en de harddisk is geen probleem, ik snap niet goed wat voor bv symphonic orchestra platinum DE SOFTWARE vereisten zijn

-->> moet je een vista 64 bit hebben of niet? en welk verschil maakt dat?
==>> en snap ik het goed of werkt dat pas vanaf cubase sx 4?

==>> ik vind het niet erg duidelijk op die site

nog andere vereisten waar ik rekening mee moet houden?

je hoeft niet perse een 64 bit OS hebben, op 32bit werken de VST's ook.

verder zou ik gewoon minimaal 2GB aan ram in je pc stoppen ( Als dat nog niet het geval is )
en minimaal een duo core processor zou ook geen kwaad doen...

Omdat de vst's grote sample library's hebben zou ik deze op een aparte schijf doen..maar dat is een persoonlijke keuze.

een goede audio interface is natuurlijk ook een must tegen latencies en gekraak..

Als je de VST's op 64 bit wil laten draaien, kan dat pas vanaf Cubase 4, maar als je gewoon 32-bit wil draaien kan je ook gewoon SX3 gebruiken, wel zit je dan aan max 3,5 GB ram vast,

Aangezien ik ook gebruik maak van de Eastwest collectie, heb ik mijn ram uitgebreid naar 8 GB, zo kom je nooit te kort :) ook maak ik gebruik van een 64-bit OS en dus ook 64-bit plugs :) zo kan je ruim 7 GB vullen aan VST's! :)

ah dat is goed nieuws ; ik snap gewoon niet het verschil hem op 32 of 64bit te laten draaien

Het verschil is dat je bij een 64bit besturingssysteem meer intern geheugen kunt gebruiken en dat is zeker bij die enorme sample pakketten nuttig. XP/Vista 32 bit herkent niet meer dan 4gb ram, met de 64 bit versie kun je in principe 128gb ram gebruiken.

tis just en xp herkent maar 3,75 gig of zoiets. bij mij draait onder xp met 4gig. gaat dat wat lukken of wat stroef?
ik vertrouw om een of andere reden die vista niet, komt er bij mij niet op

moet gewoon lukken,
let er wel op dat sommige sounds in de library al gauw 3 GB in beslag nemen.
stel dat je nou 3 plugins wil laden van 3 GB, dan zit je al aan de 9 GB ram, terwijl een 32-bit max 4 GB aan kan.
Ik maak zelf gebruik van 64-bit Vista, geen problemen mee hoor, werkt super! en ik heb 8 GB aan ram, dus ik kan meer plugins inladen dan een 32-bit systeem.

Re: vraagje windows x64
Als je x64 draait, heb je 2 program files op je C.
Program files en Program Files X86
Alle programmas en plugins die 64 bit ondersteunen, komen in de map Program Files, alle programmas die x86 bit (32-bit) ondersteunen, komen in de map Program files X86, je kunt dus gewoon 32-bit programmas draaien op een 64 bit systeem.
elke 32-bit plugin kan max 4 GB aansturen ( je kan dus wel bv. 5 plugins van max 4 GB aansturen, 5 x 4 = 20 GB )
elke 64-bit plugin kan max 128GB aansturen in totaal of per plugin.
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is voor je

Oorspronkelijk geplaatst door steve r
Oorspronkelijk geplaatst door Shado_beatz
Hoi,

Tis misschien voor het vervolg leuker om dit soort dingen in het topic te plaatsen, dan kunnen andere mensen ook hun kennis samen delen.
maar om antwoord te geven op je vraag: Zolang je een 64-bit OS draait, kan je inderdaad zoveel RAM gebruiken hoeveel jij wilt, echter zijn weinig plugins al 64 bit verkrijgbaar. maar wat wel zo is, elke elke 32-bit plugin kan max 4 GB laden, dus in feite kan je 4 plugins van max 4 GB inladen, 4 x 4 = 16 GB
maak je gebruik van een x86 OS, dan kan je maar max 4 GB gebruiken.
een groot verschil dus! ga je de pc alleen gebruiken om muziek te maken?
naar mijn weten is die processor en dat moederbord best prijzig terwijl je het niet eens nodig hebt..ik weet niet of je er mee gaat gamen?

Oorspronkelijk geplaatst door steve r
Hey ik las je berichtje op het forum.

Ik ga morgen me nieuwe studio pc bestellen.
Maar met jou reactie begin ik nu te twijfelen.

ik ga voor de i7 processor met de asus p6t deluxe versie. en 4 g ram omdat ik xp draai.

Jij zegt dat je dus 12 g kan draaien zolang je maar x64 draait.

Ik gebruik de nexus en wat andere plugins.
Maar zijn niet allemaal x64 ready volgens mij.

Geeft dit problemen ? of draaien alleen bepaalde plugins dan max op 4 g en de andere dan bijv 12 als ze dit nodig hebben.

Kan jij me wat info geven hier over ?
En weet jij goed geheugen voor dit mdb ??

Sorry dat ik je hier mee lastig val maar heb zelf niet super veel verstand van pc.

Grtz
s
Ik zal deze straks bij de topic plaatsen.

Msschien als ik wat tijd heb ga ik wel gamen.

Maar wat ik eigenlijk bedoelde.
Als je dus de x64 hebt geïnstalleerd.

Kan je dan nog steeds daar onder je x32 draaien ?

Dus me spectrasonic en eastwest draaien dan op de 64 en de andere plugins op 32 ....
grtz
s

En ja het is misschien een overkill aan processor.
Maar gebruik alleen software
grtz
s

maar met 4gig ram, hoeveel instrumenten kan je dan laden? las op hun site dat sommige instrumenten al 3gig ram vragen? dus dan kan je maar twee instrumentjes per keer draaien of wat? en als je een symfonisch orkest wil afspelen?
of snap ik iets niet goed?

of MOET je 555555miljoen gig ram hebben zitten om hier een beetje mee te kunnen werken?

Als je niet meteen genoeg RAM hebt, kan je eventueel je compositie opdelen en elk deel, bv snaarinstrumenten, percussie, koperblazers, apart renderen naar audio, zodat er opnieuw meer geheugen vrij komt voor de rest.

Nick Phoenix, geeft op Youtube oa een demonstratie van de EastWest Symphonic Orchestra en daarvoor gebruikt hij zelf een 8-core Mac met 6 GB RAM.
Harde schijven zijn niet in RAID geschakeld, dus je zou daar eventueel toch nog kracht kunnen winnen.

Videootje:

ik heb de east west symphonic orchestra lopen op een quad core met 1 gig geheugen werkt en laad prima nauwelijks latency

maar met een 64 bit host dan? onder welke daw draai je het?

ik heb nog een klassieke xp, geen 64 bit versie
en ook geen 64bit cubase

Back