Yamaha Motif XS7 neemt Oboe verkeerd op

Hans Kamp

Ingeburgerd
Ik probeer bij mijn compositie Oboe (hobo) op te nemen. Voor het opnemen is de toonhoogte juist. Tijdens het opnemen en terugspelen is de toonhoogte een halve toon te laag. Rara, hoe kan dat?

fungeert je rec-enable switch niet als een of andere pitchcontrol voor de XS .

Is het maar op 1 part of heel de XS? In het laatste geval is het de mastertune.

Of bedoel je met opnemen, in de XS zelf?

Geen idee. Ik heb het niet met andere instrumenten. En ik gebruik de XS zelf (niet ook de computer met Cubase). Het is op part 7. Ik kan de Oboe wel op part 8 eens uitproberen. Ook na het opnemen, is de Oboe een halve toon (kleine secunde) te laag.

EDIT: Part 8 heeft het probleem ook met de Oboe. Dus het ligt aan de Oboe. Na het opnemen blijft het probleem bestaan. Dat is alleen in de Song-mode, niet in de Voice-mode.

ja effe uitsluiten dat het alleen op 7 is.

Je sequenced en neemt intern op met de XS dus, dan kan ik je niet verder helpen ik heb de Rack XS, verschilt net iets teveel om je goed van dienst te kunnen zijn :)

Misschien dat er nog een andere XS keys speler binnenvalt in de thread, veel succes iig

Een work-around. Ik heb de Hobo (GM:69) gekopieerd naar een USR1:069 (beschrijfbaar instrument) en de Assign2-knop veranderd (van coarse-tune naar off). Na het indrukken van [REC] en voor het indrukken van [PLAY], zette ik de knop naar 0.

Ik ben eerlijk gezegd nog niet zo ervaren met opnemen. Ik heb voorheen flink met de mogelijkheden van de Yamaha gespeeld.

ok no problemo

Back