D&R Dayner 100 eurootjes op MP

Vizion

Rock Solid
D&R Dayner Studio mengpaneel incl, losse 19 inch voeding
Floating Subgroup system, moet worden gereviseerd.

attachment.php

http://link.marktplaats.nl/240727159

Attachments

• D&R Dayner.JPG
    D&R Dayner.JPG
    56,9 KB · Bekeken: 97
gemiddeld gaat een dayner 600+ tot1000
vindt ikt niet waard kocht ik een nieuwere
maar
ik moet ook nog wat parts hebben voor mn 20000
hmmmm

Nou ik heb net die jongen aan de lijn gehad voor die Dayner en het probleem is dat er nergens op geen1 kanaal signaal binnenkomt.

is iemand bekend met dit probleem em is het eenvoudig te verhelpen?

En zal ik hem aanschaffen? Ik ben echt toe aan een grotere tafel nl.

Ik heb ook een Dayner, maar mn voeding moet nog gerepareerd worden en de connector van de voeding op de tafel zelf is losgeraakt (de kabeltjes) toen ik de tafel opnieuw "in ging richten". Wel balen, maar hopelijk is het snel gefikst, vette tafels hoor..

Oi oi Dender,

Goede deal man.......ik heb ook een Dayner en op zoek naar losse broodjes, dus als je er niets mee kan dan kan je mij er blij mee maken:)

Succes met het tot leven wekken!

GrtzzzRb

Ik heb ook een Dayner, maar mn voeding moet nog gerepareerd worden en de connector van de voeding op de tafel zelf is losgeraakt (de kabeltjes) toen ik de tafel opnieuw "in ging richten". Wel balen, maar hopelijk is het snel gefikst, vette tafels hoor..

Ja bij deze zit dus ook een losse voeding in 19" kastje....btw hoe groot is die tafel eigenlijk qua afmetingen en past dat in een Seat Ibiza???

Oi oi Dender,

Goede deal man.......ik heb ook een Dayner en op zoek naar losse broodjes, dus als je er niets mee kan dan kan je mij er blij mee maken:)

Succes met het tot leven wekken!

GrtzzzRb

Haya Brzzzz,

ja dat vind ik dus ook.....100 voor zo'n bak....zelfs al zou ie het niet meer doen dan zijn er waarschijnlijk nog genoeg mensen die ik blij zou kunnen maken met reserveonderdelen......maarrrrrrr
ik hoop natuurlijk dat ik m gewoon aan de praat ga krijgen....:okdan:
maar ik hou het in me achterhoofd dat jij net als Ron nog spulletjes ervan nodig zou hebben......

Afmetingen hangt af van het chassis, er waren verschillende opties met plek voor 31, 42, 59 of 84 modules (de master module neemt 3 plaatsen in).

Ik tel zo al 22 kanalen en aangezien er maar 1 voeding bij zit zal het dus waarschijnlijk een 31 of 42 kanaals chassis zijn (de grotere tafels hebben 2 voedingen nodig). Die 31 en 42 tafels zijn resp. 25cm x 85cm x 95cm en 25cm x 85cm x 128cm. Ze zijn sowieso redelijk groot en zwaar, maar als het de 31 kanaals versie is kun je de bodemplaat losschroeven en apart vervoeren. Ik geloof dat alle grotere (in ieder geval mijn 42 kanaals chassis) gelast zijn.

De kanalen worden vanaf de master gevoed door middel van ribbon kabels, die bij de oudere versie (met het oude D&R logo zonder '&') problematisch kunnen zijn (kraken, uitvallen). Mogelijk dat daar het input probleem zit. Ook schijnt de oude master module (wederom, zonder & in 't logo) problematisch te zijn, maar wat precies weet ik eerlijk gezegd ook niet.
Als je er niet uitkomt, kun je het beste D&R mailen of bellen (Duco antwoord meestal zelf de technische vragen!) of Disco Service Apeldoorn bellen (is een bedrijf wat eigendom is van een oud D&R medewerker, Duco verwijst je soms zelf al hier naar toe). Reserve onderdelen vind je vaak bij hen, of bij Moflirecordings. DSA serviced Dayners, en aangezien deze prijs wel extreem laag is, is dat misschien ook wel de moeite om 'ns naar te kijken...

100 euro is echt niet veel, de master module is al meer waard... Ik heb zelf een 42 kanaals versie (plus nog een hoop reserve modules). Ik vind het persoonlijk fijne tafels, met riante headroom, redelijk transparant met een goed bewerkbare EQ. Ze zijn wel al oud (van 1986 tot 1991), dus problemen zijn helaas behoorlijk vanzelfsprekend...

Omdat ik het zo'n mooie foto vind, hier mijn Dayner:
Dayner42.jpg

Laatst gewijzigd:
Hij is erg groot, denk dattie net niet in een ibiza past........misschien met de achterbank naar voren.

Ik hoop ook dat je hem gewoon werkend krijg, ik blijf lezen.

Hartstikke bedankt Chinetti voor de uitgebreidde uitleg..:okdan: ik zat dus ook te denken aan connector probleem....er zit idd maar 1 voeding bij dus ik denk dat gelijk hebt dat het een 31 of 42 kanaals is en met de lengtes van resp. 95 en 128 cm moet dat wel lukken....
ik denk dat ik m wel in die auto krijg,,,,desnoods ga ik op het dashboard zitten.;) leg ik wel een baksteen op het gaspedaal.:dubbel:
De achterbank is in te klappen enzo dus dat komt wel goed.......
En idd de service van D&R is okee....heb een tijd geleden zo'n compressor van een vriend moeten fiksen en ze waren erg behulpzaam......
nou ik ga maar even eten en me voorbereiden...ik neem dekens en touw mee voor evt de achterklep....oja en vuilniszakken om in te pakken en een rol tape.:okdan:
Ik meld me vanavond wel weer even.

Nou ik ga dat ding vanavond ophalen. Ik zie het wel en anders heb ik aardig wat reserve onderdelen voor een Dayner.

Thnx Vizion voor de tip.

ps schema's heb ik al gevonden op de D&R site :okdan:

http://www.d-r.nl/dnrsite/Service Parts/DaynerServiceManual.pdf

You're welcome :)
Ik heb zelf weleens een Dayner mogen beluisteren, bijna gekocht ook (toen nog voor 2000 euro).
Vond het een heel goed klinkende tafel met best wel uitgebreide, diepgaande eq.
Maar ben toen afgehaakt ivm het formaat, en vond de prijs ook nog te hoog destijds.

Anyway.. voor 100 euro kan je er niet op stukgaan. En anders leuk voor de onderdelen idd. ;)
Hoop dat je 'm voor weinig kun fixen en er veel plezier van zult hebben.. mooi apparaat voor dat geld!! :okdan:

ik heb mijn dayner ook nog steeds te koop.. komt binnekort wel weer iemand voor kijken..
400 euro! deze 26 kanalen met 2 efx return kanalen en uiteraard de stereo mix doet het wel gewoon..

Nou het is gelukt!!! Met passen en meten past de tafel in een Ibiza (altijd handig om te weten). Zat wel met me neus op de kilometer teller maar whatever......ik heb net snel even gekeken en in de vlugheid zag ik een connector los hangen....dat zou wat zijn zeg.....maar ik heb nog niet kunnen eten ik ga zo verder...

Nou ik denk dat ik een goeie koop heb gedaan......naast de tafel heb ik er nog 4 nwe sliders, 10 schuifkapjes, owners manual en extra schroefjes bij gekregen. Ik heb er uiteindelijk € 75,- voor betaald aangezien hij nog opzoek was naar een Atari. Dus die stuur ik deze week naar hem op.
Ik ben er iig wel blij mee. De tafel gaat ttrouwens wel gewoon aan maar ik ga morgen toch nog voor de zekerheid de voeding doormeten.......

En ik zal morgen even wat plaatjes schieten.......

sc6 khou nog wel effe ...mn oren / ogen open
mn dr2000 series floating subs mixer ....pfff wat een zin
is erg fynte noemen heft wel een kraakje hier en daar maar staat toch
veelal in een zelfde stand
weinig mixen eerder instellen ...qa inputs / outputs van mn gear

de eq is erg goed te noemen byna filters achtig
en bouw erg stevig lekker

en idd redelijke service in apeldoorn
hebze wels gebeld maaaae nooit afgemaakt kost weer he ...mn dual ou master doet t niet [control room out ook niet niet egt erg

hebbie alp faders erin ???

mijne koste 300 elke cent dik waard
[maatje van me kocht de zelfde ...maardan met nog mooiere custom grote wooden sides 200 eu !
blij blij
heeft ook egt wat zoon grote bak
as een kaptein opje boot haha
sc6 dandy:P !!

ook ff wat dr2000 pixies same bouw jaartjes same quality ...denkik as de dayner
aleen dayner is wel chill te repareren ....

LAATSTE is van patatmet ..zieter iets anders uit heeft ook meedrere lampjes per channel /pre/post enso
met mooie beuken jaren tachtig eethoek eraan gemonteerd !
:halleluja

1e mn mixert
2e zoalsje ziet is de mixert toch welt hart van MN ...LAB... HAHA

OH DANDY JE HAD 5X KATTEN TOCH :halleluja
DOE DER MAAR SAVONDS ASJE PITTEN GAATR EN DOEK OVER
BY JOUW KUNNE DE BROODJES ERNOG UIT MAAR BYMY MOETIE EGT HELEMAAL UIT ELKAAR
KATTEHAREN EN POTTIES ZIJN FUNEST

ZITTEN WEL PLASTIC RINGEN ONDER DE POTTIES ...MAARDAAR GAANZ EJUIST TUSSEN ZITTEN STRAK DUS OOK !~

Attachments

• S4020537.jpg
    S4020537.jpg
    171,6 KB · Bekeken: 100
  • S4020696.jpg
    S4020696.jpg
    107,3 KB · Bekeken: 101
  • S4020738.jpg
    S4020738.jpg
    210,2 KB · Bekeken: 111
sc6 khou nog wel effe ...mn oren / ogen open
mn dr2000 series floating subs mixer ....pfff wat een zin
is erg fynte noemen heft wel een kraakje hier en daar maar staat toch
veelal in een zelfde stand
weinig mixen eerder instellen ...qa inputs / outputs van mn gear

de eq is erg goed te noemen byna filters achtig
en bouw erg stevig lekker

en idd redelijke service in apeldoorn
hebze wels gebeld maaaae nooit afgemaakt kost weer he ...mn dual ou master doet t niet [control room out ook niet niet egt erg

hebbie alp faders erin ???

mijne koste 300 elke cent dik waard
[maatje van me kocht de zelfde ...maardan met nog mooiere custom grote wooden sides 200 eu !
blij blij
heeft ook egt wat zoon grote bak
as een kaptein opje boot haha
sc6 dandy:P !!

ook ff wat dr2000 pixies same bouw jaartjes same quality ...denkik as de dayner
aleen dayner is wel chill te repareren ....

LAATSTE is van patatmet ..zieter iets anders uit heeft ook meedrere lampjes per channel /pre/post enso
met mooie beuken jaren tachtig eethoek eraan gemonteerd !
:halleluja

1e mn mixert
2e zoalsje ziet is de mixert toch welt hart van MN ...LAB... HAHA

OH DANDY JE HAD 5X KATTEN TOCH :halleluja
DOE DER MAAR SAVONDS ASJE PITTEN GAATR EN DOEK OVER
BY JOUW KUNNE DE BROODJES ERNOG UIT MAAR BYMY MOETIE EGT HELEMAAL UIT ELKAAR
KATTEHAREN EN POTTIES ZIJN FUNEST

ZITTEN WEL PLASTIC RINGEN ONDER DE POTTIES ...MAARDAAR GAANZ EJUIST TUSSEN ZITTEN STRAK DUS OOK
!~

Nou niet overdrijven he ron ik heb er maar twee enne, was ik vergeten te melden, ik heb er een prachtige hoes bij gehad....dat ook nog!!!!

Ja dit is dus ook een floating subs.....en ik maar denken dat subs onder water horen....nee hoor bij DenR (hey das bijna DenDer) drijven de subs...hopelijk is het veel sups..eehhhh soeps.....
Dus die katteharen maak ik me niet druk om...enne trouwens ze mogen de studio nu niet meer in......laatst ging die ene met zijn reet bovenop de BitOne zitten maar precies waar de lucht gaten zitten....werd dat ding toch warm zeg.....dus die kat een schop verkocht:luv:
en nu mijn studio in me slaapkamer is komen er ook geen katten meer....daar hou ik niet van katteharen en aanverwante beestjes in me nest.....

maar oh ja de tafel heeft 42 kanalen met floating sub sectie, 1 tape/effect ret module en een master sectie....... ik heb hier ook het reclame foldertje van de Dayner....zal ik voor de liefhebber oook even scannen....

Nu alleen nog aan de praat krijgen deze bak...ben benieuwd hoe die klinkt...:baco:

Back