Waar komt dit type geluid uit?

Lacrosse

Rise of the Machines
De laatste tijd hoor je in veel progressive en electro tracks een metaalachtige klank; Het doet me een beetje denken aan het geluid van de sid-chip maar is toch net iets anders. Heeft iemand een idee?

Het geluid zit bijvoorbeeld in Kylie Minogue's in my arms vanaf ongeveer
20 seconden.

Single-cycle samples a la DW8000 en de DWGS op de MicroKorg? Ik had ooit eens een fragmentje over de producer gehoord (Calvin Harris) die schijnbaar nogal fan was van trackers, en daar werden dit soort trucjes vaak gebruikt omdat het weinig ruimte innam.

Is die snijdend scherpe melodische sound typish voor de Microkorg?
Je hoort het tegenwoordig zó vaak terug in tracks van o.a. Deadmau5.
Luister maar eens naar de Lead op 1:30 in 'Ghost and Stuff' van Deadmau5

Ben benieuwd of het geluid door iemand hier herkend wordt!
Microkorg? Sidstation??

ik heb die ghost and stuff, ik herinner me daar geen sounds die je niet met een willekeurige synth kan maken imo....

ik zal thuis eens luisteren...
ik sluit een sidstation wel uit als ik het me goed herinner.

Lijkt me knap als je dat met iedere willekeurige synth kan maken. 2 zaagtandjes met een highpassfilter biedt geen uitkomst op een NL3, Moog Voyager etc.
Alex, misschien kun je ook nog even luisteren naar die track van Kylie Minogue?!

Is die snijdend scherpe melodische sound typish voor de Microkorg?
Niet dat ik weet, maar DWGS is wel een bonus als je het vergelijkt met synthesizers met maar gewone basisgolfvormen.

2 zaagtandjes met een highpassfilter biedt geen uitkomst op een NL3
Probeer eens de FM van de oscillators te gebruiken in plaats van vanille zaagtandjes, en gebruik EQ ipv highpass, en dan met mate :).

Ik heb hier eens wat over geschreven, kijk of je het kunt toepassen.

Yoozer, bedankt voor de tip! :biertje:

Lijkt me knap als je dat met iedere willekeurige synth kan maken. 2 zaagtandjes met een highpassfilter biedt geen uitkomst op een NL3, Moog Voyager etc.
Alex, misschien kun je ook nog even luisteren naar die track van Kylie Minogue?!

:bekdicht:

Op een Nord lead 3 heb je zoveel opties meer tot je beschikking.

Back