faders instellen in cubase 5 en FL Studio

Shado_beatz

Stamgast
people,

ik heb wat probleempjes met het instellen van mijn AKAI MPD32 & M-Audio Keystation Pro 88 in combinatie met onder andere Cubase 5 Groove Agent One en andere bekende plugins en FL Studio 8 Plugins.

Bij de device setup van Cubase5 heb ik al een externe general device bijgevoegd, deze dient dus voor de MPD32, zodra ik Groove Agent open, is elke pad op mijn MPD wel een toets op de groove agent, alleen niet hetzelfde.
Bijvoorbeeld:
Pad 1 op mijn MPD slaat PAD 5 aan op de software van steinberg.

In FL Studio maak ik gebruik van de FPC vst, deze heb ik wel kunnen aanpassen maar helaas wil dit niet lukken met cubase Groove Agent.

Het communiseert dus wel met elkaar, maar niet 1:1.
verwarrend dus..
ook werken de faders niet met bijvoorbeeld een plugin in beide DAW's

nog een punt:

ik maak gebruik van M-audio keystation pro 88, deze controller heeft heel wat faders en draaiknoppen.

Hoe laat ik deze ''praten'' met mijn softsynth's buttons/faders in beide DAW's?

zodra ik Groove Agent open, is elke pad op mijn MPD wel een toets op de groove agent, alleen niet hetzelfde.
Bijvoorbeeld:
Pad 1 op mijn MPD slaat PAD 5 aan op de software van steinberg.

In FL Studio maak ik gebruik van de FPC vst, deze heb ik wel kunnen aanpassen maar helaas wil dit niet lukken met cubase Groove Agent.

Als je de plug-in niet kunt aanpassen, dan maak je een nieuwe preset in de MPD32 aan waarbij de pads wel de juiste note numbers versturen. Zie hoofdstuk Editing The Pads van de MPD32 handleiding.

:D ja hoor de wel bekende lotuz :D i always can count on this man ghehehe

ik ga ff de handleiding opzoeken en er mee aan de slag :P thanx

Hello,

Ik heb de handleiding en het hoofdstuk ''editing the pads'' erbij gepakt, gedaan wat er stond..maar de knobs en sliders reageren niet in FL 8 op de FPC..
Ik heb op de MPD een preset gemaakt speciaal voor FL.

het enige wat werkt zijn de pads, rec/play/stop button.

In FL 8 kan je het naar mijn weten ook niet in het programma zelf instellen..

Hetzelfde probleem ervaar ik ook nog steeds in cubase 5 wanneer ik Groove Agent One inlaad. wanneer er geen drumkit geselecteerd is, komen de pads wel overeen met Groove agent, maar zodra ik een willekeurige drumkit selecteer in Groove agent, komen de pads niet meer overeen met de plugin.

Uiteraard heb ik ook gekozen voor de preset op de MPD ''Cubase''

Zodra ik naar Devices->Device setup ga in cubase, heb ik een generic controller aangemaakt speciaal voor de MPD, daar kan ik aangeven welke knop welke functie moet herkennen. na een aantal verschillende opties geprobeerd te hebben, wil dit nog steeds niet lukken:frons:
Ook werken de play/rec/stop button niet..alleen de pads dus..maar niet op goede volgorde!

Heeft iemand hier meer ervaring mee?

@mod: er staat een soort gelijk topic van mij open genaamd: ''2 controllers in FL'' graag 1 ervan sluiten...sorry voor de dubbele post.

Hetzelfde probleem ervaar ik ook nog steeds in cubase 5 wanneer ik Groove Agent One inlaad. wanneer er geen drumkit geselecteerd is, komen de pads wel overeen met Groove agent, maar zodra ik een willekeurige drumkit selecteer in Groove agent, komen de pads niet meer overeen met de plugin.

Dan vermoed ik dat de note numbers opgeslagen zijn in de drumkits, waarschijnlijk in General MIDI formaat. Je zou een tweede preset in je MPD32 kunnen aanmaken voor GM drumkits.

Back