R.I.P.

j.baars

vintage eigenheimer
bij de oranje ster recht-door de galaxy, linksaf,e
heel simpel,
een fotootje van je zefgebouwde of gemodde dingen die na jaren intensief zwoegen toch onder de slopershamer gaan belanden.
voor het nageslacht zeg maar.........

P1000636.JPG

bovenop autofader, 13 bits, wegens te weinig gebruik, begin 90
midden, brain one, regelde in samenwerking met midi en een acorn atom de podiumbelichting ( midden '80, the rabbit stampede).
onder, analoge triple delay (BBD) ongeveer 30 jaar oud, veel gebruikt, maar uitgewoond.
daaronder een stukje wavesynth, die blijft nog even.

P1000635.JPG

geinige vco / freq.meet-module, begin 80? veel gebruikt maar totaal versleten.

groeten,
jeroen

waarom sloop je ze? die bbd delay en de autofader lijken me wel iets interessant (voor mij dan)

waarom sloop je ze? die bbd delay en de autofader lijken me wel iets interessant (voor mij dan)

de autofader zal ik testen of het nog wat doet, de bbd delay is een kansloze missie, er zijn de laatste jaren al onderdelen uit geript, en het geheel is op montaprint gebouwd, dus lekker repareren is er ook niet meer bij ( vandaar ook de sloop, net zoals de vco).

ik laat je later van de week even weten over de autofader.

groeten,
jeroen

ik zoek wel nog 2 1HE rackbehuizingen voor een chorus effect oa dus maybe kan ik daar nog iets mee

kwestie van niets weg te smijten ;)

Koel... Ik heb half jaren '80 ook aansturing van belichting gebouwd met een Acorn Atom :D De derde en laatste incarnatie staat momenteel ergens in Groningen denk ik.

de atom was een van de geinigste computers , ik had er twee, kon er alles mee doen wat ik bedacht, als drummachine, synths besturen, midi data backup, sequensen, zelfs samplen.
onlangs de hele bubs naar een liefhebber in zweden verscheept.
ik denk dat alle software zoondertussen wel overleden is, ( SD floppen begin '80 ?)

groeten,
jeroen

zwijg van SD floppen..

ik zit hier al 3 dagen te kutten ermee.. 5 floppy drives afgeregeld om te beseffen dat mn floppen gewoon dood zijn :'(

de atom was een van de geinigste computers , ik had er twee, kon er alles mee doen wat ik bedacht, als drummachine, synths besturen, midi data backup, sequensen, zelfs samplen.
onlangs de hele bubs naar een liefhebber in zweden verscheept.
ik denk dat alle software zoondertussen wel overleden is, ( SD floppen begin '80 ?)

Mee gedrumt heb ik ook nog inderdaad, met een Twin-T based dingetje dat in de Elektuur gestaan heeft. De mijne heeft (ja, hij staat hier nog) een piggyback geheugenuitbreiding naar een dikke vette 13kB. Floppy heb ik er nooit bij gehad, alles ging op tape. Geen idee of die het nog doen, maar ik denk het wel. Programmeertechnisch vond ik met name de inline assembler altijd erg fijn.

heeel voorzichtig mee doen, vaker dan je denkt zijn de drive's niet goed.
kom dat nog wel eens tegen met hele oude samplers enzo ( ppg, fairlight, emu).
oude drives overlijden ook bij bosjes, net als je denkt na lang testen, ik heb een goeie, en dan is het de volgende dag over met de pret.
/
.

Mee gedrumt heb ik ook nog inderdaad, met een Twin-T based dingetje dat in de Elektuur gestaan heeft. De mijne heeft (ja, hij staat hier nog) een piggyback geheugenuitbreiding naar een dikke vette 13kB. Floppy heb ik er nooit bij gehad, alles ging op tape. Geen idee of die het nog doen, maar ik denk het wel. Programmeertechnisch vond ik met name de inline assembler altijd erg fijn.

ik had ze op een gegeven moment uitgerust met 32k cmos ram met batterij back-up, ging bijna goed.
vooral de inline assembler maakte het een supercomputer.
/
.

Hey, j.b.
Waarom zet je het niet gewoon in de verkoop ?
In die meetmodule onderaan heb ik ook nog wel interesse ;) [voor weinug]

een beetje hetzelfde verhaal als de bbd delay, oud, rommelig montaprint.
is geen eer aan te behalen, chaos alom.
het is minder werk een nieuwe te maken,dan deze op te knappen.

groeten,
jeroen

nog wel geinig om te vermelden,........
brain 1 , voor de podium verlichting, kon stand alone werken, had een eigen fuzzy brein ( vandaar de naam)
had alleen midi start /stop en audio ( uit de mixer) nodig.
was enigzins in staat muziek patronen te herkennen.
/
.

Back