Welke mic is dit?

Lacrosse

Rise of the Machines
Paskal Jacobsen van Blof zingt in de clip van Oktober door een grootmembraam condenser die ik niet thuis kan brengen. Het lijkt een kruising tussen de Mojave MA-200 en een Neumann ??
Het geluid van zijn stem door deze microfoon spreekt mij erg aan.
Dat zou natuurlijk ook te maken kunnen hebben met de tube-tech preamp waar hij gebruik van schijnt te maken.
Wie o wie?

Volgens mij is het een Mojave MA-200

mojave-ma200-g.jpg

Maarrrr... wat je in de clip ziet HOEFT niet daadwerkelijk de mic te zijn waarmee is opgenomen he.

Clip is vaak op een andere dag opgenomen dan de track.
Clip is mooie setting en bij een goede clip denken ze aan alles, zelf aan 'welke mic past hier het mooist in het plaatje?'

En in een andere clip zie je hem zingen in een Brauner VM1. Dus wie weet is het gewoon voor de sier.
Neemt niet weg dat die Mojave een hele goeie mic is. Peter luts (lasgo) Neemt er ook alles mee op tegenwoordig en heeft ook altijd een erg strakke sound.

Waarom wil je dit in hemelsnaam weten ?????

Omdat er ongelooflijk veel microfoons zijn met ieder hun eigen geluid en lang niet alle microfoons vind ik prettig klinken; deze toevallig wel.
Ik vind het op mijn beurt weer vreemd dat jij je verbaast over deze vraag.
Hoe vaak wordt hier op het forum niet gevraagd 'Welke synth' een bepaald geluid maakt?! Een microfoon kun je ook zien als instrument.
Ben nu eigenlijk wel benieuwd naar jouw visie t.a.v. geluid en apparatuur.

Back