FL Studio 8 & Virus TI 3.0.1.06

DarkChaos

just music
Is er al iemand hier die zijn TI Desktop goed werkend heeft in FL Studio 8 ? Ik ondervind grote vertraging in mijn geluid. In Cubase heb ik nergens last van.
Ik heb al diverse forums afgezocht op internet en ben er bewust van dat er een probleem is incombinatie met FL Studio. Vroeg me toch af of het misschien toch iemand gelukt is.

Hier is mijn setup:

FL Studio 8.0.0 XXL
Access Virus TI (firmware v3.0.1.06)
Windows Vista Home 32
AMD Athlon X2 5500+
4 GB RAM

Mvgr :) 8)
Bastiaan

Huilen met de pet op. Na 4 jaar heeft nog niemand het ding goed werkend in FL.
SUc6 iig (ik praat uit ervaring)

Volgens mij zijn de Virus Ti en Fruityloops nooit vriendjes geweest inderdaad.

Ableton 7 en Logic 8 heb ik beiden geen enkel probleem mee maar ik hoor veel klachten van fruity gebruikers.

Het is idd huilen (Zeg maar beter janken.. ;) )met de pet op, na vanalles geprobeerd te hebben is het me nog steeds niet gelukt. Maar ik heb ergens op een forum gelezen dat het wel mogenlijk is!

Ze praten over een PDC tweak, alleen kan ik nergens vinden hoe dit precies moet, lees:

Read through the manual and inspect the tutorial song for FL studio.
FL Studio does not provide automatic PDC (as modern hosts do). you will need to tweak it.

Bron: http://www.infekted.org/virus/showthread.php?p=284417

Heeft iemand hier ervaring mee?

Op dit moment render ik m'n TI sounds in cubase en importeer ze in fruity.... helaas heb ik nog geen betere manier gevonden...

Is de ontwikkelaar van fruityloops hier eigenlijk wel mee bezig ook? Of heeft die zoiets van "hey, het is niet mijn product"?

Geen idee.. in de readme van de nieuwe OS 3.0 staat duidelijk vermeld dat de TI compatible zou zijn met FL STUDIO 7, maar het is mij niet gelukt deze normaal aan de praat te krijgen.. alleen met een grote delay in het geluid. Daarbij heeft mijn virus nu een zware storing nadat ik geupdate ben naar 3.0.. ik raad het users dus absuluut af!

heb je wel delay compensation aangezet in FL ?

Precies.

Ti werkt dan perfect. Nooit problemen mee, fl 6,7 en 8 trouwens.

Automatic pdc staat ter discussie bij Image Line, maar zal nog niet in de volgende update zitten.

Precies.

Ti werkt dan perfect. Nooit problemen mee, fl 6,7 en 8 trouwens.

Automatic pdc staat ter discussie bij Image Line, maar zal nog niet in de volgende update zitten.
voor PDC gewoon rewiren met Reaper oid :)

WHouse, even concreet samengevat: jij beweert jou dat jou TI in combinatie met de Virus Control plugin zonder problemen werkt in FL Studio 8? Kan je me dan alsjeblieft vertellen waar ik die delay compensation kan vinden?

Mijn dank grenst aan waanzin..

Ramoonus: Ik voel er weinig voor om met rewire te werken... als het niet anders kan ok.. maar liever niet.

Dat doe je als volgt

Als je de vsti ingesteld heb dat hij bv in de mixer op 3 staat. Dan kan je vervlolgens alle andere kanalen delayen. Dit doe je door het volgende. Boven out (rechtsonderin je mixer) zit " delay", druk op het driehoekje en selecteer "delay from channel 3" (dit moet dus een ander kanaal als channel 3 zijn), of als je het kanaal een naam heb gegeven "delay from .....". Nou zie je dat hij een getal neerzet. Dit doe je vervolgens voor alle kanalen waar wat op staat in je mixer behalve het kanaal waar de Virus op staat en het masterkanaal. Het heeft ook geen zin de master te delayen, want dan zal je Virus dubbel worden vertraagd.

Als je dit gedaan hebt dan zal je zien dat hij strak loopt. Wat ik nog doe is bovenop het gedelayede getal nog een extra 15ms toegevoegd, dan vind ik hem zelf lekkerder lopen (dat is de latency van mijn geluidskaart)

Hoop dat het een beetje duidelijk is

HI Whouse,

Thanx voor je antwoord, het is inderdaad een manier, maar toch vind ik dit eigenlijk geen goede oplossing.en zoiezo lijkt me dat je op deze manier nog steeds niet normaal live kan werken met je midi controller.

Ik heb gister een mail gestuurd naar Access over dit probleem, en ik heb vandaag een handleiding ontvangen met instructies over het gebruik van de Virus TI in combinatie met FL Studio.

Ik dacht laat ik maar eens aardig zijn en deze doc met jullie sharen ;)
http://rapidshare.com/files/238118675/Imageline_FL_Studio_Tutorial.pdf.html

Ik heb nog niet kunnen proberen, zit op me werk, hoop er vanavond mee aan de slag te kunnen, volgens access werkt de TI dan zonder enig vertraging.

8~

als ik dit zo hoor,gaat mijn verlangen naar een access virus wel weg!
ik wou ook zo,n oppermachtige synth halen,maar als dit niet werkt in combinatie met FL Studio kan ik mezeld beter orienteren op een JP8000 jp8080 geloof ik..
of ik wacht ff tot ze bij imageline wat meewerken.. we kunnen ook een donatie schenken aan imageline als ruil dat zij voor ons e virus gangbaar maken :P

als ik dit zo hoor,gaat mijn verlangen naar een access virus wel weg!
ik wou ook zo,n oppermachtige synth halen,maar als dit niet werkt in combinatie met FL Studio kan ik mezeld beter orienteren op een JP8000 jp8080 geloof ik..
of ik wacht ff tot ze bij imageline wat meewerken.. we kunnen ook een donatie schenken aan imageline als ruil dat zij voor ons e virus gangbaar maken :P

Als je een Virus Ti gebruikt zoals je een JP80x0 gebruikt (als external instrument waarmee je alleen midi noten verstuurd) gaat ie echt 100% naadloos werken hoor. Daar zit geen verschil in.

Een Ti gaat alleen potentieel verder dan dat door de integratie in de host.

Als je een Virus Ti gebruikt zoals je een JP80x0 gebruikt (als external instrument waarmee je alleen midi noten verstuurd) gaat ie echt 100% naadloos werken hoor. Daar zit geen verschil in.

Een Ti gaat alleen potentieel verder dan dat door de integratie in de host.

dus wat je zegt is dat ik met de virus controle vsti wel gewoon zou kunnen werken? en dan de virus gebruiken om midi te versturen naar die vsti?

of begrijp ik het nou verkeerd?

dus wat je zegt is dat ik met de virus controle vsti wel gewoon zou kunnen werken? en dan de virus gebruiken om midi te versturen naar die vsti?

of begrijp ik het nou verkeerd?

Nee ik zeg dat als je gewoon alleen midi noten naar je virus stuurt vanuit je software je niets met die virus control of usb aansluiting te maken hebt en dus conventioneel werkt (zoals bij een JP80x0 of welke andere synth dan ook).

Maar dat is natuurlijk wel een beetje zonde van al die mooie functionaliteit en integratiemogelijkheden.

oja op die manier, ik was al bang dat ik verkeerd zat:D

maar ik kan dus via mn clock van FL de virus aansturen.. en dan gewoon via de ins/outs gaan recorden?
send master sync kan ik in FL aanvinken .. dat doe ik nu ook met mn microkorg

Uiteraard kan dat.

Echter kan ik wel bevestigen dat de meerwaarde van Virus Control best aanzienlijk is. Als jij je project in je software laad en alle patches etc staan gewoon helemaal zoals je ze hebt opgeslagen is dat gewoon heel prettig.

En ook automation van parameters is vele malen makkelijker.

Back