geef je Gear een punt

Nu
ms 20 9/10
Prachtig design, de analoge sound (bassen), de filter, external in,...
Elke keer ik er aan pruts verlies ik de tijd uit het oog.

sq 10 9/10
Heel leuk als je al analoog korg spul staan hebt, de mogelijkheden in combinatie met de ms 20, het design, het patchen,...

mc 202 8/10
vette sound, lfo, het programeren valt goed mee vind ik, elke keer bekom ik een leuke pattern, leuk uitzicht.
niet zo makkelijk in een midi setup, geen geheugen.

tr 606 9/10
vet ! kick, snare, hihats, uitzicht, compact, goed in de mix, lekker met wat externe effecten, op batterijen (meenemen en beats maken).
geen individual outputs.

electribe em-1 7/10
makkelijk en snel resultaat, gewoon leuk, makkelijk voor live.
niet zo diep als bijvoorbeeld de yamaha an/dx 200 qua synthese vind ik persoonlijk. Maar er zitten dan weer handiger functies op vb. mute/unmute functies uitgebreider dan in de yamaha's. De electribe is handiger voor drums.

vroeger gehad
yamaha an 200 & dx 200 8/10
prijs kwaliteit, makkelijk te editen, veelzijdig, compact, je kan er diep in graven en er te gekke sounds uit halen, drums, leuk voor live.

ms 2000r 8/10
de sequencer!!, soort van digitaal patchen, leuke sounds, veelzijdig, vocoder.

sh 101 8/10
klassieker in huis, design, sequencer en arpeg. wel een voordeel tegenover de 202

roland sh32 7/10
Ik vond deze vooral leuk voor bleeps. Ik vond de drums moeilijk te programmeren, eigenlijk vond ik de sh 32 in zijn geheel wat moeilijk programmeerbaar, mss heb ik er gewoon niet voldoende energie in gestopt. Ook een veneinige filter, kan heel scherp uit de hoek komen. Toch een onderschatte bak. De sounds zijn erg deftig.

nord modular keys 9/10
Een te gekke bak, aan deze moet je ooit eens met je handen gezeten hebben. Prachtig gebouwd, zo mooi rood, compact, veelzijdig, prachtige sounds. Prijs kwaliteit valt eigenlijk goed mee.
Kon ik me maar met het clavia bouwproces bemoeien. Ik mis een vaste arpeggiator en ik mis ook vaste controls op de hardware zelf, filter, envelopes, lfo. ik los het op met die steeds op een vaste plaats toe te wijzen aan de knoppen maar toch ik pruts liever aan de geluiden al knoppen draaiend dan aan de computer.
Veel is goedgemaakt in de g2 maar die valt dan wat groot en duurder uit.

nord modular g2 9.5/10
Opnieuw een prachtige bak, komt dicht in de buurt bij mijn ultieme synth.
Vaste arpeggiator, controls zoals filter, env en lfo zitten vlotter bereikbaar in menus, led draaiknoppen, displays boven de knoppen. Prachtige sound.
Wat groot, duur, geen sampling mogelijkheid (maar dit is muggeziften en dagdromen)

nord rack 2 8/10
Clavia = kwaliteit, mooi strak design, een echte synth en daarmee bedoel ik de controls die je nodig hebt zijn aanwezig en zitten binnen handbereik. je hoeft niet diep te graven om de (veelal saaie) presets om te toveren in iets leuks.
klinkt soms wat digitaal, leuk met wat extern effect erop (delay, reverb)
Er lijkt altijd plaats voor een nord in de mix.

acidlab baseline 6/10
De score is persoonlijk, doet natuurlijk wat ie moet doen, een 303 simuleren, maar ik vond dit al snel saai worden. weinig mogelijkheden. En eigenlijk wel duur voor wat ie doet. Maar ja dat is een 303 ook.
Maar het blijft wel leuk om er een baslijntje op te knutselen en aan die filter te draaien.

juno 60 + jsq 60 9/10
Prachtige sound, veelzijdig, bassen, leads, pads, leuk programmeren.
Voor mij een min: neemt veel plaats in. :o:
De jsq is een leuke extra.

juno 106 9/10
Zie juno 60, plus ook midi, en volgens mij ook iets minder dik dan de 60

novation a-station 8/10
Toch ook een lange tijd in mijn studio gehad en veel plezier aan gehad. Veelzijdig, je kunt er echt veel uithalen. Effecten, internal in, vocoder, pads, arp, en de sounds wist ik wel te smaken. neemt erg weinig plaats in en je krijgt er veel synth voor terug in de plaats. Voor de prijs hoef je het niet te laten.

creamware minimax 7/10
Niet 'my kind of synth', wel deftig qua geluidskwaliteit, uitzicht en bouwkwaliteit vond ik persoonlijk minder. ik kreeg deze via een ruildeal en heb hem eigenlijk het voordeel van de twijfel niet gegeven. Soms voel ik het niet met een synth en dan heb ik ook geen zin om er veel tijd aan te spenderen.

tr 707 7/10
mja hoewel op sommige vlakken uitgebreider dan de 606 mist hij toch de sexyness. leuke clap. maar ik zou zeggen samplen die handel.

Korg poly 61 8/10
Erg leuke synth, vette sounds, arp, echt fun, wel jammer van het diepgravend programmeren van sounds.

Alles wat ik heb staan ........ 9/10.

Wat ik in al die jaren gehad heb en daar niet aan voldeed (op één of ander vlak), verkocht ik gewoon.

... is toch de manier om je gear op te bouwen die je echt wil ... zou ik zo zeggen.

ik heb nu andere gear dus hier opnieuw een lijstje, maar dan met wat meer uitleg.

Pedalen:
Behringer To-100 2/10
dit is dus werkelijk het SLECHTSTE wat ik ooit gehoord heb, het was €10 dus heb ik hem gewoon gekocht. Zonde voor het geld!!! haalt al het hoog en laag eruit. Geeft er ook nog eens ruis bij en zorgt ervoor dat de rest van de pedalen nog meer ruisen

Behringer Bo-100 3/10
samen met de To-100 gekocht. Is hetzelfde als de To-100, alleen deze zuigt wat minder van het hoog eruit en kan niet samen werken met mijn Boss SD-1, dan heb je gewoon 1 grote ruisbron.

Berhinger UT-100 7/10
Deze tremelo gebruik ik niet vaak, maar is wel handig bij effecten in drum loops, geeft net wat meer variatie.

Behringer PB-100 7/10
zou moeten klinken als een versterker, maar daar lijkt het niet op. leuk als je wat meer kracht aan je kick of bassline wilt geven.

Behringer UP-100 6/10
werkt niet op de universele voeding, dan werkt de LFO niet(heel raar). Ik ben niet zo heel erg dol op het geluid van deze Phaser, wel is de resonantie die je erbij kan toevoegen leuk.

Behringer TM-300 9/10
Dit vind ik het beste pedaal wat ik heb, de Tube Modeler. hiermee kan je verschillende buizen nabootsen, zoals die van marshall. Helaas klinkt het niet helemaal in de richting, maar het geluid die je krijgt is niet verkeerd.

Boss SD-1 7/10
de super overdrive van boss is wel handig, maar ik krijg daarmee niet het geluid wat ik met een overdrive wil. als ik hem gebruik met een behringer pedaal krijg ik een grote ruisbron, ze willen niet samenwerken.

Danelectro Fab-chorus 6/10
is meer een standaard chorus, heeft niet veel aparts. De potmeters zitten op de achterkant en dat vind ik niet zo handig en de potmeters zijn niet lineair, het laatste gedeelte is hij erg gevoelig met instellen.

Danelectro Fab-distortion 5/10
is net zoals de Fab-chorus, ook een te eenvoudige klank.

Samplers:
Roland MKS-100 4/10
Zoals 6-track al eerder zei is het verschrikkelijk met die quickdisks, maar achja, toch wel handig als je korte stukjes moet samplen.

Akai S01 6/10
werkt op diskettes(dat al een hele vooruitgang is T.O.V. de MKS-100), via z'n programma zou je makkelijk samples kunnen zetten op diskettes en ze niet steeds te hoeven opnemen. Helaas werkt dat bij mij niet. Ik heb niet veel diskettes die hij pakt en bij de computerzaak in het dorp hier, lachte ze me uit toen ik vroeg als ze diskettes hadden.

Synths/keyboards:
Clavia Nord Rack 2 9/10
heb mij er eens goed in verdiept en ik sta versteld hoeveel je met dit ding eigenlijk kan. Heeft alleen geen effecten erin, maar die kan je nog op andere wijze toevoegen. Klinkt erg analoog en met de unison die erin zit is het helemaal een topding.

Yamaha PSR403 8/10
heeft lekker veel geluiden in redelijke kwaliteit, handig dat je hem kan verbinden met de PC(via USB). Wat jammer is dat als je hem via de pc bestuurd hij veel meer kan dan als je hem stand-alone gebruikt. Heb hem gekocht omdat ik keyboard wilde leren spelen, maar daar heb ik me nog niet veel mee bezig gehouden. Ach, Tiësto kan toch ook geen keyboard bespelen om muziek te maken.

Overige:
M-Audio Audiophile 2496 8/10
Goede AD/DA converters, maar heeft alleen te weinig in- en uitgangen(vooral ingangen). Ik ga hem voor die reden nog vervangen door misschien een MOTU.

Pophet 600 6/10
Zag dat ding ooit eens staan in de studio van de Outside Agency. Zij maakte toch wel zulke vette geluiden dat ik dacht dat ding moet ik ook hebben. Wat een teleur stelling toen ik heb thuis had, hun gebruikte dat ding alleen voor de toetsen.

Hij zit toch echt in een heleboel van onze (oudere) tracks, hoor! De toetsen van die Prophet 600 zijn juist kapot. Gebruikte hem alleen via MIDI.

M-Audio Audiophile 2496 8/10
Goede AD/DA converters, maar heeft alleen te weinig in- en uitgangen(vooral ingangen). Ik ga hem voor die reden nog vervangen door misschien een MOTU.

Het is geen MOTU geworden maar een hercules 16/12 firewire, met daarbij meteen een firewire kaart met TI-chipset(blijkt later de hele kaart van texas instruments te zijn).

ha ja mn gearlist :

Matz piano uit : 1940 : helemaal gereviseerd klinkt al een *****(+).... enige waarmee ik nog klem zit is dat ik nog een goede mic moet gaan kopen ( liefst in stereo ) om het mooi op te kunnen nemen : maar een echte piano in de studio is top : cijfer 9+

mn oude pc met 90 000 samples erop is net gecrashed : dus al mn soundscapes ben ik kwijt : ik had geen backup dus ben even drie jaar werk kwijt : reperatie is wel mogelijk maar duur of ingewikkeld.... ( cijfer 1 tot 10 )

minipops is supercool ding maar ik ga hem weg doen en koop een cr8000 waarschijnlijk ( lekker programeerbaar ) cijfer minipops : cijfer 8 : het eerste wat ik deed toen ik de minpops in huis had : heb hem totaal gerewired van binnen omdat de standaard ritmes zo zout waren.... nu speelt hij allemaal chaotische rimtes ( die dan juist weer heel orgineel klinken )

ga heel veel dingen kopen ....mn geld is bijna binnen : ik koop een antiek sample keyboard met floppies ( lekker niet duur maar wel cool spelen ala jarre michel jean ) en een korg kaos pad 3 ( cijfer 9 ) en nog veel meer leuke hebbedingentjes ....mischien een juno 60 als ik nog geld over heb......( cijfer 9 )

ja mn budget is maar 1500 en ja ik wil te veel dingen kopen : dus ja iets zal ik moeten laten staan ( mischien een hohner pianet t ? die wil ik maar ja is 250 ) en mn twee mics die ik al moet gaan kopen voor mn piano en zang die kosten ook al 600 euro dus het word krap allemaal.....

wil ook liefst nog een stand alone vocoder erbij en ook nog eens een vocalist.... allemaal niet duur meer tweedehands alleen ja als je het allemaal bij elkaar optelt red ik het niet met mn budget.....

voor de rest wil ik ook geintjes in mn studio ( ik heb nooit een studio maar heel mn woonkamer is een studio ha ha met als voordeel dat ik veel ruimte heb ) graag wil ik ook een rookmachine erbij en een belleblaas machine voor de gezelligheid en ja allemaal dingen die mn huis wat gezelliger maken.......

verder heb ik nog een analoge coron drumsunth : die is echt super vet : ik had hem vroeger wel eens aangesloten op en analoge sequencer en dan krijg je hele vetten bas-leads.... nu heb ik op dit moment geen analoge seuencer staan .... dus dat word er zelf een bouwen : bijv de baby analog met de 4017 chip..... kost ook geld want moet nog een soldeer bout kopen en bedrading en potmeters dus dat word al snel weer een hondertje extra ai ai ( cijfer coron analog drum synth : 9 )

echopet semi-analoge echo : is supercool ding : samplet nog in 8-bit ( of ha ha 4 bit? ) wat betekend fuzzy echo en er zit ook een snaar echo ingebouwd.....sounds like : lee scratch perry analog : ook heb ik hem gemodificeerd : ik heb de echo tijd opgeschoefd dus nu seconde lange echos zoals bij een oude tape echo........super dus : cijfer 9

Laatst gewijzigd:
...
voor de rest wil ik ook geintjes in mn studio ( ik heb nooit een studio maar heel mn woonkamer is een studio ha ha met als voordeel dat ik veel ruimte heb ) graag wil ik ook een rookmachine erbij en een belleblaas machine voor de gezelligheid en ja allemaal dingen die mn huis wat gezelliger maken.........

Het ideale spul voor bij je gear.

Misschien moet je ook eens gaan denken aan een sneeuwmachine, sprinklerinstallatie die om de 2 uur aangaat en een grote Tesla Coil (liefst naast je pc)

Clavia Nord Rack 2 9/10

Ik had grote verwachtingen van de Nord Rack 2, maar ik vond 'm een enorme teleurstelling.
Mijn verwachtingen waren dat de Nord net zo veelzijdig zou zijn als de VirusB.
Maar de sounds klonken allemaal (redelijk) hetzelfde en een beetje ielig.
Het zal vast een fijne bak zijn, maar in ieder geval niet voor mij.
Daarom heb ik 'm maar weer verkocht.

Dus voor mij krijgt de Nord Rack 2 een 4/10

En mijn andere gear neem ik dan maar meteen snel mee:
- Access Virus B een 9/10 vanwege zijn mooie, veelzijdige sound
- Yamaha Motif XS een 9/10 vanwege de super sounds, de lekkere toetsen en het gebruiksgemak op de PC
- Roland Fantom XR een 7/10. De sounds zijn wel lekker, maar de volume verschillen tussen de sounds kunnen echt niet. Heel slecht van Roland. Tevens zijn de expansion boards een aanfluiting. In ieder geval de prijs ervan is schandelijk hoog
- Novation Drumstation 7/10: Doet wat ie moet doen, maar merk dat ik vaker naar samples grijp dan naar de drumstation. Hij is top voor hiphop rap, met z'n dikke 808 kick (whooooomp there it is)

Cubase 4 - 4/10
PSI M21 7,5/10
Motu HD192 8/10
Neumann U87 8/10
K2600R 6/10
JP8080 6/10
JV2080 6/10
H8000FW 9/10
Daking pre amp 7/10

T is maar net waar je je grens legt. Mijn setup zou voor velen een droom setup zijn die ze een dikke 10 geven, maar voor mij persoonlijk kan t nog (veel) beter.

het hangt er allemaal zo vanaf waar je t voor wil gebruiken
en daarbij
de U87 is met de ene preamp weer anders dan met dandere natuurlijk
maar vooruit

synths enzo
moog voyager 9 zou ietsje rauwer mogen maar die mogelijkheden voor een monosynth zijn absurd vet natuurlijk. en hij klinkt dikkig ende sappig
andromeda 9 echte topbak maar je moet er even voor zitten.. dat ie geen 10 krijgt komt door leipe waardes bij sommige instellingen
juno60 gewoon een 10. punt

tidal quad filter bank RANSIGHHH 10

DSM200 analoge drumcomp.. echt die analoge drums maar dan met een smerig vies skylederen jaren 80 randje erop

elektron machinedrum 0,-1

adam s3a nadat ik barefoot m27 heb gehoord is niks anders meer echt cool

gitaren, peNdale en versterkers krijgen zowiezo een 20
telecaster, epiphone dot en fender blues deluxe reissue
mem man deluxe, smallstone nano, fuzz tray, cry baby fuzz wah, dynacomp, rocktron hush, ts808 en ehx qtron

ook de squier vintage modified jazz bass met badass bridge II is top op wat hoge aktie na
en mark bass little mark 2 en 4 x 10 speakerkast niiice, zou ook wel een 15" willen hebben

neuman u87's en DPA kleine supermicjes

tlaudio c-1 matig tot niet zo bien

protools 8 HD2 topper

allerlei plugs tdm en rtassen, waves, soundtoys, komplete, speakerphone en altiverb, superior drummer 2.0, play symphonic orchestra en vele anderen.. allemaal goed voor bepaalde dingen.. die soundtoys zijn echt heul goed

premier drumstel union jack 8)

ow ja en trompet, contrabas, djembe, fluiten en alle andere meuk, top!!!
zoveel mogelijk instrumenten, das echt tof

gemiddeld scoren alle spullen ongeveer een 387687635677899873

pc - 6 punten
terratec ews 88mt - 8 punten
behringer mx 2642 - alle min punten die je maar mag/kan geven
midisport 2x4 - 8 punten
uc 33e - 7 punten
korg nanopad - 7 punten
Mbase01 - 10 punten
TR 707 - 8 punten
big muff - 9 punten
T-resonator - 10 punten
kaospad 2 - 7 punten
2 delays ibanez - beide 5 punten
yamaha eq 1027 - 8 punten
micro gate - 6 punten
minikaospad - 5 punten

schaal 1 - 10

- Access Virus B rack classic: 9 ( hele mooie bak, goede sound, veel in te stellen, niet veel FX maar klinkt verder wel goed )
- Yamaha SW1000XG: 8 ( hoop goede maar oude sounds, hoop FX, helaas geen eigen patches maken )
- Yamaha DB50XG: 7 ( goede maar oude sounds / FX, eigen patches maken (QS300) )
- AKAI S2000: 6 ( leuk speelgoed, maar een hoop werk om door het menu te gaan etc. gebruik het daardoor niet )
- E-mu Xboard49: 7 ( toetsen voelen goed aan, aftertouth mogelijkheid, potmeters voelen goed aan )
- AKAI LPD8: 7 ( kloten driver, maar OK pads )
- Edirol PCR30: 7,5 ( goede driver, ondersteunt een hoop MIDI mogelijkheden zoals SYSEX, toetsen zijn niet super heb inmiddels nieuwe rubberen strips voor het contact met de printplaat ontvangen )

- Terratec EWX24/96: 9 ( goede drivers, goede AD/DA converters..naar mijn mening )
- Terratec Xfire1024: 8 ( host mijn wavetable upgradeboard (DB50XG), zit een EQ op, geluid lijkt prima te zijn (is digitaal verbonden met mijn EWX24/96) )
- Creative Audigy 1: 7 ( leuk kaartje, maar meer voor gaming dan muziek ... heb 'm voor de KX drivers ( eigen FX modules programmeren.. dus 0% CPU gebruik dankzij de emu chip op de kaart )

Laatst gewijzigd:
Back