Synths dichtbij monitor geplaatst: kan het kwaad?

MATT

Stamgast
Zoals je op de foto ziet heb ik een paar synthesizers erg dichtbij een monitor geplaatst op mijn bureau geplaatst (ik heb nog geen monitor stands). Kan dit kwaad voor mijn synthesizers in verband met magnetisch veld van de monitor? Alvast dank voor jullie reacties!

Attachments

• P1070265.jpg
    P1070265.jpg
    81,2 KB · Bekeken: 146
Ik weet niet wat shielded is:) Ik heb er geen last van, maar vraag me af of het kwaad kan voor de 303/606, want daar ben ik natuurlijk zuinig op!

Die lamp zo dicht bij de synths geplaatst kan wel kwaad.
En die monitor zo dicht bij je zitplek is door het magnetische veld schadelijk voor je gezondheid.
Ook kan de apparatuur waar de afstandsbedieningen van zijn hinder ondervinden van het magnetische veld van je monitors, dit wordt namelijk door de infrarood verbinding doorgegeven.
Trouwens, die afstandsbedieningen niet teveel gebruiken want dat infrarood draagt wel bij aan de opwarming van de aarde

weet je wel wat Shield betekent in het engels?
Zoja, schenk even een kop koffie in, ga ff lekker achterover zitten, en denk er even over na.

Je mag Google gebruiken mocht je der echt niet uitkomen ;)

rsb> ben je weer te lui om iets op zoeken ? Geintje .... :D

Shielded monitors is engels voor dat je monitors magnetisch afgeschermd zijn.
Shield betekent schild/scherm.
Hierdoor kunnen ze bijvoorbeeld dichtbij je computerscherm staan zonder je beeldlijnen naar zich toe te trekken (vloeistofdia's zijn er niks bij)
Volgens mij hebben de huidige flatscreens daar geen last meer van, maar de glascshermen van vroeger wel degelijk. Dan zat je kijken van "he, waarom flikkert en verschuift mijn beeld toch altijd op de maat van de bass?" :D

Die lamp zo dicht bij de synths geplaatst kan wel kwaad.
En die monitor zo dicht bij je zitplek is door het magnetische veld schadelijk voor je gezondheid.
Ook kan de apparatuur waar de afstandsbedieningen van zijn hinder ondervinden van het magnetische veld van je monitors, dit wordt namelijk door de infrarood verbinding doorgegeven.
Trouwens, die afstandsbedieningen niet teveel gebruiken want dat infrarood draagt wel bij aan de opwarming van de aarde

Dat van die monitor is nonsens als ik het goed zie is het een imac met een tft scherm dus de straling die daar vanaf komt is niet veel groter als van twee mobieltjes, zit geen elektronen kanon meer in das van het crt tijdperk.
Twee: infrarood is wel warmte maar infrarood is een spectrum gedeelte van het licht. heeft wel met warmte te maken maar in je ab is het zo weinig dat apparatuur daar geen last van heeft.
Of voel jij het warm worden als je tussen je ab en je tv gaat staan?
Magnetisch veld is ook nonsens ook vanwege de reden dat je praat over twee verschillende dingen. Licht= fotonen en electriciteit= elektronen.
Infrarood word voor zover ik weet niet door het magneet veld van je speakers verstoord omdat de kracht van het veld veel groter moet zijn dan dat dat uit je speaker kan komen.
De lamp daar heb je wel gelijk in en daar heb je grappig genoeg te maken met allebei.
Licht en dat is wat je wil want daarom zet je de lamp neer maar daarnaast zorgt de gloeilamp ook voor een boel warmte en das slecht voor je apparatuur en het milieu!! (mits je je lamp zo dicht op je gear zet)

rsb> ben je weer te lui om iets op zoeken ? Geintje .... :D

Shielded monitors is engels voor dat je monitors magnetisch afgeschermd zijn.
Shield betekent schild/scherm.
Hierdoor kunnen ze bijvoorbeeld dichtbij je computerscherm staan zonder je beeldlijnen naar zich toe te trekken (vloeistofdia's zijn er niks bij)
Volgens mij hebben de huidige flatscreens daar geen last meer van, maar de glascshermen van vroeger wel degelijk. Dan zat je kijken van "he, waarom flikkert en verschuift mijn beeld toch altijd op de maat van de bass?" :D

kijk mooi voorbeeld omdat de crt buis in je oude monitor een elektronen kanon is dat een laag in je beeldscherm agiteert. Die laag schiet fotonen af op het moment dat het geraakt word door elektronen. Gebeurd ongeveer ook in je tl buis. Op het moment dat er een sterk magnetisch veld naast het elektronen kanonstaat worden de elektronen een andere kant op gestuurd omdat het veld ze wegdrukt. bij infrarood is dit veel moeilijker omdat het spectrum waarin infrarood zit zo klein is dat de strling dwars door het veld heengaat, zijn nog een boel andere voorbeelden te noemen maar zo moet het duidelijk zijn.

Verkapt zie mij een 303 in een tasje hebben topic
kwijl.gif

maar vraag me af of het kwaad kan voor de 303/606, want daar ben ik natuurlijk zuinig op!

lol..

Zoals je op de foto ziet heb ik een paar synthesizers erg dichtbij een monitor geplaatst op mijn bureau geplaatst (ik heb nog geen monitor stands). Kan dit kwaad voor mijn synthesizers in verband met magnetisch veld van de monitor? Alvast dank voor jullie reacties!

Nee,.. Maar andersom wel.,..
Als t heel hard staat te beuken hoppelt die 606 zo van je desk af.
Sleept ie via de sync kabel,.. hop,.. die 303 mee in z'n dodenval.

Maar zolang je t allemaal niet aansluit heb je niks te vrezen!

een paar synthesizers erg dichtbij een monitor geplaatst op mijn bureau geplaatst (ik heb nog geen monitor stands). Kan dit kwaad voor mijn synthesizers in verband met magnetisch veld van de monitor?

Nee... maar andersom wel!

Offtopic, maar daar ben ik nog niet zo zeker van hoor, licht heeft zowel een deeltjes- (=foton) als een golfkarakter, meer info zie hier: http://en.wikipedia.org/wiki/Wave-particle_duality

(kwestie dat we geen foute info verspreiden hé)

Nee zeker goed bezig zal om heel eerlijk te zijn ook maar meteen vertellen dat ik er meer dan een uur mee bezig ben geweest had het toevallig net zelf opgezocht.
Wat dat betreft is licht al helemaal ruk omdat het altijd twee toestanden kent die van een deeltje en die van een golf en dat is dan weer niet zo met bijvoorbeeld electronen maar waar het als het goed is op neer kwam is dat de breedte van infrarood kleiner is 780nm tot 1mm en dat het spectrumbereik van het magnetisch veld kleiner moet zijn dan dat maar hoe het precies zit ben ik nog mee bezig.

Daedalus herkent humor niet...mischien toch wat meer z'n interne ruimte verkennen ;)

Nee maar ik herken het wel als iemand gewoon een vraag stelt en daar antwoord op wil hebben en daar geef ik dan liever antwoord op, inplaats van loos in de ruimte te spuien en een beetje lompe opmerkingen maken als ik erachter kom dat ik iets fout zeg, en als je hier bent op disinformatie te verspreiden ga dan lekker ergens anders heen.

Over het verkennen van mijn innerlijke ruimte, ik ben duitser heb dus geen humor dus ook dat stuk van mijn innerlijke ruimte is verkend :doei:

Back