Synths dichtbij monitor geplaatst: kan het kwaad?

Nee zeker goed bezig zal om heel eerlijk te zijn ook maar meteen vertellen dat ik er meer dan een uur mee bezig ben geweest had het toevallig net zelf opgezocht.
Wat dat betreft is licht al helemaal ruk omdat het altijd twee toestanden kent die van een deeltje en die van een golf en dat is dan weer niet zo met bijvoorbeeld electronen maar waar het als het goed is op neer kwam is dat de breedte van infrarood kleiner is 780nm tot 1mm en dat het spectrumbereik van het magnetisch veld kleiner moet zijn dan dat maar hoe het precies zit ben ik nog mee bezig.

Jij en een paar duizend briljante wetenschappers die er na ugh-duizend jaar nog niet uit zijn wat licht nou precies is en alleen een slappe onsamenhangende theorie kunnen publiceren.

Succes :D

Kan een synth op een grotere PA speaker kwaad? Denk aan wissen van patches in gehet geheugen ofzo?

Ja,. dat zei ik al,.. als t heel hard staat ligt t zo op de grond,..

Je hoeft verder niet bang te zijn ,..Zolang je geen neodymium koelkastmagneet van een kilo op je synth plakt zal er echt niks gebeuren.
Wel uitkijken met magneetbandjes zoals DAT-jes en videotapes,.. die kunnen wel
kapot als je ze op een flinke speaker legt.

Jij en een paar duizend briljante wetenschappers die er na ugh-duizend jaar nog niet uit zijn wat licht nou precies is en alleen een slappe onsamenhangende theorie kunnen publiceren.

Succes :D

Ja dat zeg je nu wel zo maar dankzij die vage onsamenhangende theorie is er de laser je weet wel dat kleine lichtgevende ding in je cd speler dat er voor zorgt dat je muziek kan luisteren... en ehhh ff kijken die beeldbuis in je tv die ondertussen is vervangen door een lcd scherm (al je mazzel hebt) is door vissers uit leeuwarden bedacht die voor de rest niks van onsamenhangende theorien afweten????

Word wakker gast en wees dankbaar dat er mensen mee bezig zijn, anders was je nu nog steeds knuppelhout achter beren aan het aangooien om aan je eten te komen, laat staan diezelfde beer te villen en hopen dat je er een velletje mee over je zelfgeknutselde trommel kan spannen om uberhaupt muziek te luisteren, maken wat dan ook.

Daedalus herkent humor niet...mischien toch wat meer z'n interne ruimte verkennen ;)

Word wakker gast en wees dankbaar dat er mensen mee bezig zijn, anders was je nu nog steeds knuppelhout achter beren aan het aangooien om aan je eten te komen, laat staan diezelfde beer te villen en hopen dat je er een velletje mee over je zelfgeknutselde trommel kan spannen om uberhaupt muziek te luisteren, maken wat dan ook.

Wat nou geen humor!!! :D:okdan:

Licht is hartstikke interessant. I'm with Daidalos. ;)

(maar alleen op voorwaarde dat ik dat niet Icarus ben)

Anders was je nu nog steeds knuppelhout achter beren aan het aangooien om aan je eten te komen, laat staan diezelfde beer te villen en hopen dat je er een velletje mee over je zelfgeknutselde trommel kan spannen om uberhaupt muziek te luisteren, maken wat dan ook.

Doe ik ieder weekend,. Vrijdagnacht met mn knuppelhout achter de beren aan,...
En dan tot zondag met datzelfde knuppeltje in de weer op een strakgespannen velletje. GHeheh

Maar dat de laser is uitgevonden heeft natuurlijk geen ruk te maken met het feit dat ze tot op de dag van vandaag nog geen flauwe notie hebben van wat licht nou eigenlijk is en zodoende maar een wave/particle theorie in elkaar hebben geflanst die met plakband en losse draadjes aan elkaar kleeft.

Gelukkig hebben we hier op het synthforum enkele verlichte geesten die precies weten hoe het in elkaar zit,..
En natuurlijk ook flink wat die alles wat op wikipedia staat maar voor waar aannemen.

Maar dat de laser is uitgevonden heeft natuurlijk geen ruk te maken met het feit dat ze tot op de dag van vandaag nog geen flauwe notie hebben van wat licht nou eigenlijk is en zodoende maar een wave/particle theorie in elkaar hebben geflanst die met plakband en losse draadjes aan elkaar kleeft.

Gelukkig hebben we hier op het synthforum enkele verlichte geesten die precies weten hoe het in elkaar zit,..
En natuurlijk ook flink wat die alles wat op wikipedia staat maar voor waar aannemen.

Als jij een betere theorie van wat licht is hebt wil ik ze graag horen!

Bestaande kennis in twijfel trekken is 1 ding, meer zelfs, kritisch zijn is noodzakelijk! Ze simpelweg als 'in elkaar geflanst' beschouwen, en 'geen flauwe notie' geeft me de indruk dat jij de alwetende uitvinder van dit universum bent, en wij nietige schepsels op zoek naar de waarheid die jij enkel kent.

Oh machtig opperhoofd, verlicht onze geesten met uw alwetendheid!

En ivm wiki: er bestaat ook zoiets als school, en als je daar je ogen en oren openhoudt steek je misschien af en toe wel iets interessant op, en dan onthou je dat!

zet de versterker volledig open, sluit eerst alles aan en luister met de koptelefoon . kijk dan of de achtergrondruis veranderd als je de synth's verplaatst. waarschijnlijk maakt het geen biet uit of minimaal. vergeet niet de versterker terug te draaien in volume alvorens de koptelefoon weer om te zetten naar speakers.
kort samengevat
: zeer waarschijnlijk niet

Als jij een betere theorie van wat licht is hebt wil ik ze graag horen!
Heb ik niet! En jij ook niet,..Dat zeg ik toch,..Mensen hebben te weinig zintuigen en zitten muurvast in t duffe grid van lineaire tijd/ruimte coordinaten.

Bestaande kennis in twijfel trekken is 1 ding, meer zelfs, kritisch zijn is noodzakelijk!
Jups,..

Ze simpelweg als 'in elkaar geflanst' beschouwen, en 'geen flauwe notie' geeft me de indruk dat jij de alwetende uitvinder van dit universum bent, en wij nietige schepsels op zoek naar de waarheid die jij enkel kent.
Okee,. dat je t zo persoonlijk opvat dat ik het hele duality-idea in twijfel trek boeit me niet zo,.. maar,..
Aan wie refereer je precies met "wij"? Moet je niet gelijk t hele forum meetrekken in jouw rare idee dat je nietig bent natuurlijk.

Oh machtig opperhoofd, verlicht onze geesten met uw alwetendheid!
Goh,.. nou kom je ineens een stuk intelligenter over.

Nou ja,.. dat je geen humor zou hebben lijkt me idd stug,.. want dit kan geen mens serieus nemen!

En ivm wiki: er bestaat ook zoiets als school, en als je daar je ogen en oren openhoudt steek je misschien af en toe wel iets interessant op, en dan onthou je dat!
Ja,.. het schoolsysteem is prima,.. niks mis mee :stupid
Alleen dat t hopeloos verouderd is,. Een systeem uit het industriële tijdperk, in elkaar geflanst :D om "de gemiddelde leerling" klaar te stomen voor de collectieve bijdrage aan het BNP.

Dan nog liever wikipedia!!!

Mgoed,.. ik weet niet of t uberhaubt wel mogelijk is om in deze thread off-topic te gaan vanwege de niet aangesloten gear en de onduidelijkheid mbt de twee verschillende soorten monitors op de foto,..maar t begint er wel verdacht veel op te lijken dat ik me weer heb laten verleiden.

:biertje:

het zijn praktische hypotheses en derhalve waardevol
de vraag of wij zijn is mi hierbij irrelevant en een klassevoorbeeld van offtopic

het zijn praktische hypotheses en derhalve waardevol
de vraag of wij zijn is mi hierbij irrelevant en een klassevoorbeeld van offtopic

Jaman,.. Offtopic,.. Dat zegt ik,..En voor je t weet is er weer een heel zinnig en vooral ook superinformatief topic om zeep omdat sommige forumleden (zoals ondergetekende) niet netjes binnen de lijntjes kunnen blijven.

Schandelijk,.. ik zal gelijk weer ff in het daarvoor bestemde draadje mn allernederigste welgemeende excuses en 10 heilige weesgegroetjes aanbieden.

Sunny,.. Hartstikke bedankt voor je opmerkelijke dienstbaarheid en je uitzonderlijke vermogen om met zachte hand dwalende forumleden weer naar het juiste pad te begeleiden.
Ik voel me gelijk een stuk braver!!! :engel: :engel: :engel:

ik heb tot nu toe nog geen problemen gehad... dus het zal bij jou ook vast wel los lopen :D

Kweenie hoor,.. ben een beetje paranoia geworden van dit draadje,..alle problemen die ik heb gehad in m'n leven,.. Al waren ze niet major,.
Begin nu toch te denken dat t allemaal aan m'n monitor heeft gelegen. :confused: :confused: :confused:

Back