moog mg1 restauratie ..project !hulp welkom

R-ond

Gepokt en gemazeld
overleden lid
ola
ik heb hier een moog mg1, open liggen met idd,...t bekende foam verhaal
zal ff de stappen doornemen ,...en pix plaatsen as hulp ben geen techneut maar met beleid schoonmaken kan iedereen ...

en aangezien der niks kapot is aan de synth ....wel erg goor was t een klusje voor mezelf ...zofdoende zondag geschiede t !

toenkm open trok ...schrok ik effe ...want alles was van de achterkant frontpaneel af gekomen en op de voice board terecht gekomen ,...
dus in de mechanishe switches en schuiven

uit elkaar geschroefd [simple machientje lekker op de zondag in dee zon gedan ...]
iig kwam maar op een gedachte alles moet eruit ...
met terpentine verdunningkje de voice board " soort van gewassen "
wat naar mijn weten [heb m al aangesloten ] goed = gelukt

schuiven zijn wel kaal
schuren een beetje
alles schuift weer en switched weer ! :luv:
eerst niet egt !! grrrr :bekdicht:

see pixies zal proberen wat beschryvingen erby te doen
3x pix foam achter kant front panel
mc202 heft ookl dit soort dingen opletten ...met aankopen ..
pg800 ook

Attachments

• S4020957.jpg
    S4020957.jpg
    119,3 KB · Bekeken: 105
  • S4020958.jpg
    S4020958.jpg
    138,3 KB · Bekeken: 86
  • S4020960.jpg
    S4020960.jpg
    103,3 KB · Bekeken: 90
nog een close uppie ,...
egt goorie
:W

nog 1 x close :bekdicht:

3e = na cleanen

nu t board schoon is
wilk wel wat advies ...vies ..yoke
wat te doen met de schuiven ....die zijn kaal / schoon , maar schuiven zwaar
ik zit er aan te denken om potje alcoho l [ puurr *D ] te kopen
en de schuiven flink te wassen / bewegen met alcohol erin ...om ze extra schoon te maken ...
[t filter piekt / spikkelt wat in de uiterste standen ,.......=(
[dirt flakes noem ikt maar ! ]

er zijn denkik vast wel stoffen ...
van die spuitbus felsjes met " lubricant??? die een smerende werking hebben " op de schuiven
wat en welke is aan te raden ,..

niet aan komen met ; geen contact spray gebruiken ,...:dubbel:
dat niveau benk wel voor by
wil wat hebben wat voor goed contact zorgt / en op de kale metal vlakken gespoten ...MAG ...worden
thnx alvast

Attachments

• S4020964.jpg
    S4020964.jpg
    88,4 KB · Bekeken: 94
  • S4020962.jpg
    S4020962.jpg
    105,1 KB · Bekeken: 98
  • S4020961.jpg
    S4020961.jpg
    88,5 KB · Bekeken: 97
last [bad] pix

Attachments

• S4020965.jpg
    S4020965.jpg
    87,1 KB · Bekeken: 97
Mja als de boards echt serieus verontreindigd zijn zou je kunnen overwegen om ze te laten reinigen bij een reconditioneringsbedrijf. maar dat is echt reteduur. Ik zou voorzichtig zijn met oplosmiddelen, zeker in de buurt van schuiven etc, maar er is vast wel een of ander gerenommeerd merk dat speciale reinigingsmiddelen voor mixer schuiven etc levert. Die oude foam verpulvert helaas na jaren (net als oude schuimrubberen speaker surrounds etc). Het enige dat je daar tegen kunt doen is het voorzichtig verwijderen en eventueel vervangen door stukjes op maat gesneden vilt of iets dergelijks (in de hoop dat dat niet teveel gaat pluizen). Op (gelakte) metalen behuizingen doen autopoetsmiddelen als Meguiars of vergelijkbare middelen soms wonderen. Voor hout kun je een goede houtpolish gebruiken of de boel eventueel opnieuw olieen indien het om hout met een ongelakt oppervlak gaat. Ik heb mijn SH1000 behuizing na de brand op die manier weer netjes in orde gekregen en de metalen frontplaat ziet er super uit. Wel oppassen ook hier met te sterke polijstmiddelen. Voor je het weet poets je de laklaag over je lettertjes eraf en is de belettering niet meer leesbaar.

en doet ie het alweer?
hij zag eruit of tie een week in de frituur heeft gehangen.
groeten,
jeroen

hey j.
hy doet t prima heb m net in elkandert geschroeft 8 schroeven ongeveer
en bodem paneel
de schuiven doent wel ...
maar hebben meer dan een zetje nodig astie glijft zegmaar gaatie door
stopje op bv de heft vd cuttof heeft weer een zetje nodig

zouden deze schuiven niet via chips4 brains ofso te verkrijgen zijn
enig idee jeroen ...wat ik in de schuiven kan doen ...een of ander spray spul ...iig niet iets wat gaat plakken wanyt ....ik heb katten ...[olalalalala ]
egt

je hebt toch hele setjes bij chips for brains

ik zou de mijne hier ook s moeten optunen.. ik gebruik m nu eigenlijk niet vanwege niftende faders enzo
wel krachtig beestje qua sound

Mja als de boards echt serieus verontreindigd zijn zou je kunnen overwegen om ze te laten reinigen bij een reconditioneringsbedrijf. maar dat is echt reteduur. Ik zou voorzichtig zijn met oplosmiddelen, zeker in de buurt van schuiven etc, maar er is vast wel een of ander gerenommeerd merk dat speciale reinigingsmiddelen voor mixer schuiven etc levert. Die oude foam verpulvert helaas na jaren (net als oude schuimrubberen speaker surrounds etc). Het enige dat je daar tegen kunt doen is het voorzichtig verwijderen en eventueel vervangen door stukjes op maat gesneden vilt of iets dergelijks (in de hoop dat dat niet teveel gaat pluizen). Op (gelakte) metalen behuizingen doen autopoetsmiddelen als Meguiars of vergelijkbare middelen soms wonderen. Voor hout kun je een goede houtpolish gebruiken of de boel eventueel opnieuw olieen indien het om hout met een ongelakt oppervlak gaat. Ik heb mijn SH1000 behuizing na de brand op die manier weer netjes in orde gekregen en de metalen frontplaat ziet er super uit. Wel oppassen ook hier met te sterke polijstmiddelen. Voor je het weet poets je de laklaag over je lettertjes eraf en is de belettering niet meer leesbaar.

hey linx thnx
weinig hout op de mg1:peukie:
dus ook weinig brand schade kans :dubbel:
was jij nou degene met die zolder brand .....was egt minder

de mg 1 doet ....watie moet doen
aleen dat bewegen vd
slider
kijk volgens mij is de schuif een standaard ...product
en compleet metaal
dus er moet iets van een geleidend materiaal in
wat niet plakt

lijktme

je hebt toch hele setjes bij chips for brains

ik zou de mijne hier ook s moeten optunen.. ik gebruik m nu eigenlijk niet vanwege niftende faders enzo
wel krachtig beestje qua sound

zekers krachtig
denk rogue ...maar dan met polysectie en zonder wheelen ...:Z
wordt er wel wat vanje expressie sounds afgehaald ...

maar goed denk dat weing mensen een rogue wegdoen voor weinig
:halleluja
wordt leuker asje bv sounds kan ...bewegen ...dmv sliders
want heb niet egt een arsenaal aan modulatiebronnen opde mg1=(

ikga sekesr effe kijken of die sliders te vinden zijn [weer open ,..]

iemand bekend met type / soort
tis een potmer in slider vorm !!!

technology transplant (=chips for brains) ( op ebay) heef voor 75,- incl verzenden een complete set faders, knoppen, schakelaars en front.
dat is ie wel waard , dacht ik zo.
groeten,
\jeroen

HEy Ron, lekkerre smurrie,

check ff mijn post over vervangen MG 1 sliders.

schoonmaken alleen is het niet, bij mijn sliders, was het koolstof al behoorlijk weggesleten, die nieuwe sliders/faders echt :halleluja ...gewoon doen.
als die goo in je faders is gaan zitten, krijg je dat niet meer schoon.

die smurrie .... weghalen met keukenrol (oppakken als het ware)
met een vochtig heet doekie en beetje sop kom je daarna ook een eind.
niet te nat natuurlijk.

Laatst gewijzigd:
jees R-ond je foto's zijn een beetje in dezelfde trant als je forumtaal...lekker gruizig ;). er is iig wel uit op te maken dat je faders en pots er behoorlijk :kont: uitzien. toen ik mijn 808 kocht heb ik hem helemaal open gehad, PCB's schoon gemaakt met een kwastje en daarna de pots en schakelaars voorzien van nieuw vilt. geen kraakje meer te horen. is zeker aan te raden als je er nieuwe sliders en pots in zet. zeker als je katten hebt *D

Dat foam spul heb ik voor m'n Juno-106 bij de hobby winkel gehaald. Zijn van die plaatjes, kun je zo de sleuven uitsnijden.

Dat foam spul heb ik voor m'n Juno-106 bij de hobby winkel gehaald. Zijn van die plaatjes, kun je zo de sleuven uitsnijden.

thanx pennik attack
wilt wel
want ze schuiven wel zwaar maar geen gekraak
denk dat de sliders kaal zijn ...wel goed contact maken
heren ; de mg12 statnetjes inelkandert en werkt fattie

klinkt goed rete dik die bel tone ook ! soorring mod ...
op de print is veel in te stellen gaat zekers nog keertje open voor wat ge tweak
leuk monstertje

en idd moet kff foam tsjekken ...
patatmet heeft een spray gevonden diede sliders moet smeren
hoopvol

was ook weer geen peanuts price dus mag wels keertje

mechanishe mankementen zijn soms met wat werk easy te verhelpen ,...

Back