[classic/piano/chill] - broken mind

stevy

Ouwe rot
Dag luitjes,

Eens wat gepingel posten. Beetje gespeel op thegrand2 en een orchestra vst. Allemaal ingespeeld op het kleine basslinetje en de drums na. Gewoon even achterover zitten and just relax. Bedankt voor je post en je mening.

:doei: thanks.

Last edited by a moderator:
ik vind deze niet zo goed stevy.
Dat komt met name door 2 dingen. Als 1e heb ik het idee dat ik de hele tijd naar het nummer: accidents in paradise van sven vath aan het luisteren ben. Zal wel toeval zijn, maar het leidt enorm af :D

als 2e, ik vind de piano partij geen piano partij. Ik denk dat je dit beter door een meer elektronische sound zou kunnen vervangen. Als je een piano sound gebruikt in je track zou je hem meer als een pianopartij kunnen spelen. Nu klinkt het meer als een arpeggiator dan als een toegevoegde pianopartij.

Dat kun je simpel oplossen overigens door met de linkerhand het akkoord over 2 oktaven met losse noten te spelen en met de rechterhand wat meer variatie te brengen in de noten die je nu speelt. Nu speel je rechts steeds hetzelfde, maar voor een pianopartij is het leuker als je daar af en toe even iets anders doet in de toonladder die je speelt. Hou daarbij dan rekening met harmonisatie. Een simpel voorbeeldje voor een toepassing van harmonisatie is bijvoorbeeld dat als je met de bas naar beneden gaat in toon, dat je de pianopartij dan omhoog laat gaan.

Wat ik wel mooi vind overigens is de drums in combi met de rest halverwege het nummer.

Back