Cubase op externe harde schijf?

ab the fab

Nieuwkomer
In verband met portability wil ik Cubase (SX3) zo veel mogelijk op een externe hard disk hebben... Ik heb XP.
Is dat alleen mogelijk als je op die (externe) harde schijf ook je XP heb staan en een computer hebt die van externe harde schijf kan opstarten?
Bestaan die trouwens? Of moet je dat regelen via een ander pakket waarmee je na het opstarten kunt kiezen uit diverse opstart systemen?

:frons:

Je kan best cubase op een externe harde schijf installeren. Echter met als doel voor portabiliteit zal in de praktijk niet goed gaan werken denk ik. Reden hiervoor is dat bij installatie de nodige gegevens in het register van windows XP worden opgeslagen. Het register onder XP (en windows in het algemeen) is account (dus per gebruiker) gebonden en wordt normaliter op de C-schijf opgeslagen. Bij gebruik van de harde schijf op een ander XP systeem zouden deze register gegevens nagenoeg identiek moeten zijn.

Daarnaast speelt de factor snelheid (van laden/opslaan van audio, samples etc.) een rol aangezien de toegangstijd en datadoorvoer van een interne harde schijf sneller is dan die van een externe schijf via firefire/usbis aangesloten

Als je portability wil hebben moet je een laptop kopen.

Het enige wat je op een externe schijf wil hebben zijn sample-libraries en je projecten.

Volgens mij kan dit idd alleen als je ook XP draait op diezelfde schijf.
Cubase zal onvermijdelijk dingen ook wegschrijven op je C:

Beste manier is denk ik om Cubase op C: te installeren, waar je XP ook staat, en daar een image van te maken, die je vervolgens op je Externe HD zet. Denk ook aan bijv. aan zaken die in de registry van Computer A zijn verwerkt, en dus niet op Computer B.. ik zie dat niet werken.

De andere PC waar je die ext. HD op aansluit kan dan gewoon van die disk booten, klaar.

Maar.. waarom niet gewoon Cubase installeren op beide pc's ?? Gewoon dongle heen-en-weer sjouwen, en een USB-stickie met je songs/samples erop ??

Back