toetsenbord met jogwheel bij kruidvat

ElektracidZ

Ouwe rot
Ik was vanmiddag bij kruidvat en zag dit keyboard liggen (20 euro):

http://www.voordeelmuis.nl/cgi-bin/detail.cgi?id=239864&action=detail

Er zit een jogwheel op om het audio volume voor windows mediaplayer te regelen, maar misschien kan je het wheel ook wel als controller gebruiken in je sequencer of video bewerking software (premiere, final cut) (?). Soortgelijke toetsenborden (wel beter uitgevoerd) met jogwheel kosten al snel 80-100 euro. Als je toch nog een toetsenbord nodig hebt....

Het ligt er even aan wat de software die erbij zit ondersteunt. Dus het is altijd een gok. Ik zou het niet raar vinden als de draaischijf aan van alles en nog wat toe te wijzen is, maar voor hetzelfde geld is ie vrij instelbaar. Er bestaat voor Windows jammer genoeg niet echt een standaard voor toetstoewijzingen, met als gevolg dat alle fabrikanten hun eigen configuratieprogramma's schrijven.

maar wireless is wel kut nutuulk, steeds batta's vervangen...

Dat is bij toetsenborden echt maar 1 of 2x in het jaar ofzo, en die hinder heb ik graag over voor een bureau zonder snoeren.

Er staat dat er 12 custom toetsen zijn waarvan 8 programmeerbaar, en als ik dan even de toetsjes bekijk, lijkt het me dat dat zogeheten jogwheel vast als volumeregelaar gedefinieerd is. Ik zou er dus echt niet op rekenen bij dit exemplaar.

Wat ik wel kan, is met Commodore tennispads mijn modular aansturen. Ha! :)

het is dus echt een jogwheel en geen alpha dial dus?

maar wireless is wel kut nutuulk, steeds batta's vervangen...
en dan noemen sommigen het handig :erm:

Als de stroom ook wireless is valt het mee...

Back