MPC60 scsi harddisk vraagje

Nu heb ik de SCSI kaart geinstalleerd in mijn MPC60, alleen hij herkent geen Zip of Easy drive. Ik heb er later een harde schijf aan gehangen van 2,1 gb. Je hoort de harde schijf ratelen bij het zoeken naar de harde schijf, dus ik neem aan dat de SCSI kaart in de MPC 60 wel goed is aangesloten. Ik begreep van iemand dat de MPC60 alleen harde schijven herkent van 512mb. Klopt dit?

groet Erik

Als je mpc die zip of andere drive al niet zit kan het probleem zitten bij je scsi kaart.
Wat betreft grootte van hd, dacht zelfs dat mpc60 maar 60 mb aankon

Nee idd 540 maar

Welk OS draai je? Aleen OS 3.10e kan met scsi overweg.

MPC60 SCSI

MPC60 SCSI

Wordt de SCSI kaart door de MPC gezien? M.a.w heb je in DISK menu optie "8" Copy,Format,Other ? In dit menu kun je het SCSI ID toewijzen aan de ZIP, HD, MO en formateren.

-Sluit ZIP aan op je MPC met SCSI ID op 5 en termination op on
-Zet MPC aan scherm geeft aan Searching for SCSI hard disk <cancel>
-Even wachten op "normaal" scherm
-Ga naar DISK en kies optie "8"
-kies "3" Format SCSI hard disk
-Enter SCSI address .... in dit geval 5 maar beter zet je hem op AUTO
-Druk F1 <next screen>
-Heel verhaal
-Druk F1 <format now>
-Wachten op formateren (duurt een tijdje)
-Nu kun je de HD opdelen in evenredige delen van 30mb (wijst zich vanzelf)
- <Do it>
-Gereed !

Ik hoop dat het werkt! Is namelijk een wereld van verschil.

Mijn advies is om er een SCSI MO-drive in te bouwen.

Thanx allen!

Ik vermoed dat mijn zipdrive kapot is. Ik heb een harde schijf gekocht van 250mb en die pakt de MPC60.
Het enige knopje op zo'n zipdrive waar dient deze voor? Om de cassette eruit te halen? IK heb er nu een cassette in, maar die krijg ik er niet meer uit.

Ja, dat is de eject button...

Wordt de SCSI kaart door de MPC gezien? M.a.w heb je in DISK menu optie "8" Copy,Format,Other ? In dit menu kun je het SCSI ID toewijzen aan de ZIP, HD, MO en formateren.

Ik hoop dat het werkt! Is namelijk een wereld van verschil.

Mijn advies is om er een SCSI MO-drive in te bouwen.

Thanx :okdan:

Wat is een SCSI MO drive?

Ik heb de zip drive aan de praat gekregen. Ik had geen originele adapter, maar deze heb ik inmiddels bemachtigd. Werkt op 5 volt. Zo'n voltage zit niet op de meeste universele adapters. Via 4,5 Volt en 6 Volt werkte ie niet. Zelfs niet wanneer ik de polen +- verwisselde. Very strange.

Thanx allen!

Ik vermoed dat mijn zipdrive kapot is. Ik heb een harde schijf gekocht van 250mb en die pakt de MPC60.
Het enige knopje op zo'n zipdrive waar dient deze voor? Om de cassette eruit te halen? IK heb er nu een cassette in, maar die krijg ik er niet meer uit.

De eject button werkt alleen als de ZIP drive aan staat, dus hij heeft voeding nodig. Ik weet niet of er - net zoals sommige CD-ROM drivers - ergens een heel klein gaatje zit, waar je met een paper clip in kunt priegelen. Dat is de nood eject.

De eject button werkt alleen als de ZIP drive aan staat, dus hij heeft voeding nodig. Ik weet niet of er - net zoals sommige CD-ROM drivers - ergens een heel klein gaatje zit, waar je met een paper clip in kunt priegelen. Dat is de nood eject.

Thanx, doordat ik nu een goede originele 5 volt voeding heb, werkt de eject button weer. Bij gebruik van een universele adapter op 4,5 volt of 6 volt zag je wel het aan-uit lampje branden, alleen werkte de eject button niet.

wat is uberhaupt het voordeel van MO drive tov Zip drive?

ik heb een MO drive, maar hebbem nog nooit gebruik.. Kan je die schijfjes nog krijgen?

MO drive

MO drive

Gegevens opslaan op MO is betrouwbaarder.

Sorrie voor de spam hoor, maar zijn er inmiddals al wat goedkopere oplossingen wbt scsi?
De software upgrade zat er al in dus het gaat alleen om dat scsi kaartje!!

Gr ray

Hmmz, ja... ben wel benieuwd... jammer dat SCSI niet beschikbaar is voor OS < 3.1 :(

De timing is volgens sommigen toch niet meer je-van-het als je naar OS 3.1 upgrade?

Velen zeggen dat de mpc-60 timing sowieso kul is... maar dat verschil met andere sequencers heb ik duidelijk gehoord... dus ik neig mensen te geloven die dan ook het verschil tussen de OS'en horen...

Ik heb zelf jaren een 60 gehad en ben nu geswitched naar een 2000xl en ik hoor echt geen verschil hoor, Roger Linn zelf heeft in een interview gezegd dat het allemaal kolder is.

"swing van de 60 zit em in hoe je de samples knipt. Omdat je op gehoor moet knippen krijg je meer/minder air voor de sample dan als je naar een schermpje kan kijken. dat is 99 procent van die magic swing.
4000 en 60 zijn wat sequencer betreft even strak, swing zit zelfde in elkaar ervan.

Ook klinkt de s950 niet als een mpc60, mpc60 klinkt meer hi fi dan een s950"

Om mezelf maar te quoten

Ik heb het niet over de swing... maar meer over de strakheid/timing...

staat er toch ook bij.

Kwa sequencer zijn ze even strak (4000 60 3000 2000(xl))
waar die sloppyness in zit is in de manier waarop men shit knipt kwa samples

Back