[Marktplaats.nl] Hier zit een luchtje aan

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Ik maak het voor het eerst mee eigenlijk, ik gebruik marktplaats toch best lang. En ik was eigenlijk vooral geinteresseerd in wat ze er nou precies mee zouden kunnen gaan doen.

Verder natuurlijk de standaard "ik bied 2/3 van de vraagprijs" figuren, en als klap op de vuurpijl een of andere drol die denkt dat hij een of andere god op het gebied van audio is en desondanks voor een Spirit Folio SX gaat en helemaal over de rode ging toen ik een "naar alle waarschijnlijkheid" antwoord gaf over het soort preamps wat er in zat. Wat een maffe wereld is het toch eigenlijk dat marktplaats :D

klinkt bekend allemaal.
verkocht ooit een ibook via mp en kreeg ook zo'n bericht.
ik zoek er precies zo een voor mijn neefje die studeert in Duitsland.
ik heb hem een tijd aan het lijntje gehouden met allerlei vragen en dat
ik wel intresse had en bla die bla..... ook leuk :engel:

maar inderdaad als je in dat soort ongeloofwaardige of vage praatjes trapt
is het niet best met je gesteld.

zo van die gasten die laptops verkopen voor een habbekrats, te mooi om waar
te zijn.. tell sell maar dan anders.

nieuwe macbook pro voor maar 1000 euro...yeah. helemaal nieuw, ongebruikt, bling-bling!

dat hier uberhaupt nog op gereageerd wordt en dat er zelfs weer een topic over ontstaat ... ik snap het echt niet.

ja ik vraag me ook af waarom je uberhaupt nog hierop reageert ! gewoon niet meer lezen dit soort topics, gewoon overslaan..

Over een luchtje gesproken...had voor de gein op Marktplaats een naar mijn idee te laag bod uitgebracht op een Tenori-On om te zien wat er mogelijk is....krijg ik het volgende in mijn maildoos opgestuurd :

[FONT=Arial, Helvetica, sans-serif]Hoi Rodman San

ik zag dat je geboden had op een Tenori-on en toevallig heb ik er 1
staan voor je.Hij is nog als nieuw verpakt en ik gebruik 'm niet alleen
een keer voor een projektje.
Als je 'm komt afhalen mag ie weg voor 450€.

Vr.grt. Xxxx

Smelly of niet smelly...???
450 is natuurlijk wel heel aantrekkelijk....maar ik vertrouw het niet op een of andere manier. :bekdicht:

Edit : Heb hem een mail gestuurd met wat vraagjes...en daarbij gevraagd of hij wat foto's naar me kon sturen...eens kijken of hij uberhaupt serieus is met zijn aanbod.
[/FONT]

Laatst gewijzigd:
als je hem kunt afhalen, is het toch niet zo'n probleem lijkt me

Iemand die 'm serieus wil kopen weet dat ie niet al die gegevens nodig heeft (IBAN/BIC/naam/woonplaats is genoeg).

ONZIN, ik woon in Ierland en als ik een international banktransfer wil doen
heb ik (hellaas) de volgende gegevens nodig anders kan ik geen geld verzenden.

Naam Rekeninghouder
Adres Rekeninghouder
Naam Bank
Adres Bank
IBAN-nummer
BIC-nummer

Nu kan ik het adres van de bank vinden doormiddel van de BIC-code
dus dat vraag ik meestal niet maar die zoek ik dus zelf dan op.

We leven niet allemaal in Holland he ;)

Klopt. Gelukkig kosten internationale transacties binnen de eurozone geen geld meer, maar het blijft omslachtig. :)

Mijn ervaring met MP is dat mensen wel bieden en contact met je opnemen maar toch niet kopen. Als er nu Jan uit Gennep staat gaat het nog wel. Maar Ibrahim met nie goed nie Nederlands nie dan komt nie goed nie. Wel €50 bieden, dan contact opnemen, en dan is te duur ik wil nie kope nie! Volgende dag is de bieding weg.

Verkoop liever dingen hier voor €50 minder dan dat ik ze op MP zet.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back