Roger Linn aan het woord over Behringer kloon en software kloon Linn Drum en meer...

O maar als je denkt dat ik heilige huisjes heb ben je mis hoor. Alle grote namen en kleine sneuvelen hier. Van gloednieuw tot oud. Apple Moog BMW je noemt t maar. Het enige dat bijna altijd werkt is een sl1200 van technics en ook daar heb ik een yt video over waar er een faalt met duizenden kijkers over de jaren

tja sorry, denk ik, misschien.... voor de pro<>anti behringer ontploffing in deze thread.
het ging mij er alleen om dat Roger Linn en de andere "GURU-merken" boter op hun hoofd hebben als ze afgeven op concurrenten wat betreft "clonen".
(mss nog een knuppeltje) Wat overigens een zeer geliefde bezigheid is in bijvoorbeeld de modular biotoop, maar daar hoor je niks over.
ik denk dat ze net zo graag dat marktaandeel zouden willen hebben, ze hebben dat gat gewoon niet willen zien.
hun marketing strategie blijkt "een beetje dom", ze dachten: lage kosten, R&D recyclen, hoge prijs, misschien wat weinig verkoop, maar winst.
terwijl de slinksere kapitalistische geniale marketing (als zoiets bestaat) blijkt: lage kosten, R&D lenen en modern door ontwikkelen, lage prijs, veel verkoop, grote winst.

Elk beetje automerk koop een nieuw model van de concurrentie om uitelkaar te vijzen…

Sequential en Moog zijn meer dan alleen maar merknamen van FocusRite en InMusic. Het zijn dochterbedrijven met (min of meer) eigen management, ontwikkel- en productiefaciliteiten. Een merknaam insinueert een lege huls waar alleen maar het logo op producten wordt geplakt die niets meer met het originele bedrijf te maken hebben (zoals met EMU gebeurde na de overname door Creative). Dat is hier gelukkig (nog) niet het geval.

Sequential, Moog en ook Buchla hebben weinig met de originele bedrijven te maken buiten wat restjes rechten. Dat hadden ze al voor de overnames niet. Dat geldt overigens ook bedrijven die min of meer continuiteit behouden, of doen voorkomen. Bedrijfsstructuren en -culturen, know-how en mensen komen en gaan. Het is uiteraard belangrijk en waardevol voor de marketing te doen voorkomen dat dat niet zo is. Het is een fijne mythe die we graag in stand houden en waar ook ik, binnen grenzen, graag voor betaal.

Laatst gewijzigd:
Als iedereen iedereen moet bedanken voor werk of ontwikkeld component, chip of pcb binnen een land of deel uit het verleden en elke collega of vriend die geholpen heeft voor elke inbreng dan zijn we lang bezig.

Persoonlijk vind ik dat Roger Linn te weinig dank heeft betuigd aan de OG percussie instrumenten van onze voorouders uit Africa. Wat is het RAL nummer van het gebruikte oranje op de LM?

Ik durf te wedden dat veel tech weggesnoept is van universiteiten en silicon startup’s.

Persoonlijk ben ik meer voor opensource samenwerking tussen bedrijven en af en toe een vriendelijke fusie.

Als iedereen iedereen moet bedanken voor werk of ontwikkeld component, chip of pcb binnen een land of deel uit het verleden en elke collega of vriend die geholpen heeft voor elke inbreng dan zijn we lang bezig.

Persoonlijk vind ik dat Roger Linn te weinig dank heeft betuigd aan de OG percussie instrumenten van onze voorouders uit Africa. Wat is het RAL nummer van het gebruikte oranje op de LM?

Ik durf te wedden dat veel tech weggesnoept is van universiteiten en silicon startup’s.

Persoonlijk ben ik meer voor opensource samenwerking tussen bedrijven en af en toe een vriendelijke fusie.
Qua balans ergens iets tussen staatskapitalisme, en een vrije markt zonder regels 🙂

Een proletarisch paradijs waar alles gratis en iedereen rijk is.

1738490672190.png

Wat ik een interessant vraagstuk vind.

1. Je kunt overduidelijk clonen
2. Beetje tweaken van iemand anders R&D en je eigen jasje geven.

Het begint erop te lijken dat iedereen van elkaar geïnspireerd raakt.

Je kunt niet 30 jaar iets claimen als jij zelf ook R&D van je docenten / stage of componenten fabrikant hebt gehad.

Mijn probleem met Behringer is meer het overspoelen van de wereld met spullen. Boomers die denken het wiel uitgevonden te hebben en daar eeuwig recht op hebben is toch ook weird?

Tja nu zit iedereen zijn geld te stoppen in spul dat er al was, om muziek te maken met ai die er al was.

Stel je voor dat de oude zooi echt passé was en er geen ai was, dan hadden we zowaar een evolutie

Zelf heb ik een adrenalinn 3 en daar ben ik zeer tevreden over ,klein kastje en de drums klinken beter dan elke andere drumcomputer die ik heb .
Op een of andere manier klinkt dat ding veel meer live en heeft waanzinnige (tempo) fx goed voor keyboard , onbruikbaar voor gitaar

Back