Hoe werkt zo'n midi din converter

Hij kan ook nog clock uitsturen. Werkt die van jou trouwens ook zonder voeding?

Hij kan ook nog clock uitsturen. Werkt die van jou trouwens ook zonder voeding?

nooit geprobeerd eigenlijk....ik heb m toen van Sly Dog overgenomen en daar zat toe een adaptertje bij......het kan geloof ik wel dan voedt ie zichzelf met de 5V van de midi aansluiting......

ja die clock wil ik ook gaan gebruiken......misschien nog met een divider erbij om de clock van de Pro One en de JX3P aan te sturen.........kan ik me TR606 verkopen.....;)

Huh? Wat is de relatie met een 606? Of gebruik je de 606 alleen als trigger?

Dus zeg het midi signaal heeft 96 ppgn en din sync is 24 ppgn dan deelt de converter door 4 of vermnigvuldigd met 4.....dus voor elke 4 pulses die hij ontvangt zend hij er 1 door....en andersom natuurlijk.....

MIDI clock is toch altijd 24ppqn. Dat is juist wat het zo relatief eenvoudig maakt om van MIDI clock naar Roland DIN-sync te gaan en andersom; je hoeft alleen maar protocol te vertalen en niet pulsen te delen of te vermenigvuldigen.

MIDI clock is toch altijd 24ppqn. Dat is juist wat het zo relatief eenvoudig maakt om van MIDI clock naar Roland DIN-sync te gaan en andersom; je hoeft alleen maar protocol te vertalen en niet pulsen te delen of te vermenigvuldigen.

Ach kijk.....ja soms denk ik iets te weten maar dan toch net niet...komt wel in de richting maar ik heb dan geen zin om het verder uit te zoeken....
Maar hoe bedoel je protocol? Dat de code net iets anders werkt ofzo? Dus bij midi een andere volgorde van commando's dan bij din 24?

Daarmee bedoel ik dat je alleen maar het ene soort ding 1-op-1 in het andere soort ding hoeft te vertalen. Je hoeft er geen informatie bij te verzinnen of weg te laten. Een MIDI clock byte komt overeen met een sync-puls.

midigitaal en dinanaloog..

nou, mooi stuk assembler op de vorige pagina

heeft iemand de C sourcecode? :)

nee hoor.
zal hij niet kunnen/willen doen
en zou ik ook niet vragen

maareuh, nja das wel te vinden hoor.
doeterniet toe hier ///OFFTOPIC

Back