wat doen we met een S2000???

j.baars

vintage eigenheimer
bij de oranje ster recht-door de galaxy, linksaf,e
nou dit,
s20001.JPG

s20002.JPG

in plaats van bijna 8 kilo weegt ie nu met HD nog geen 4kilo, en is 12 cm minder diep.

wordt vervolgt

groeten,
\jeroen

Ah plak en knip werk.......wat heb je eruit gelaten Jeroen? Of zat er toevallig nog een Akai baksteen in.....

Hij is wel afgevallen, maar ik vind hem er niet echt knapper op geworden.

Hij is wel afgevallen, maar ik vind hem er niet echt knapper op geworden.

dat komt natuurlijk nog, dit is even een eerste doorkijkje, als hij dicht zit dan zie je niet zoveel.

wat is er anders;

geen stalen kast, en de dikke trafo vervangen door een switcher.

de HD wordt nog vervangen door een scsi to IDE host adapter, dan ga ik flashkaarten gebruiken.

en er komen nog watleuke dingen bij, in de onderste helft.

en waarom dit alles?

de s2000 is uitstekend bruikbaar, vooral prima modulatie mogelijkheden en filter.
ik gebruik nu EMU samplers, ook prima, maar wat minder mogelijkheden.
maar ik vond 8 kilo echt teveel om mee door een stad te gaan zeulen, ik heb maar 1 rug.

groetne,
jeroen

maar ik vond 8 kilo echt teveel om mee door een stad te gaan zeulen, ik heb maar 1 rug.

Ik weet precies wat je bedoelt. Toen ik m'n S2000 kocht, had ik nog geen auto, dus moest ik van Verspuy in R'dam met het OV naar Spijkenisse. Kolere wat een onhandig grote doos (ben zelf niet zo groot) en dat ding werd steeds looiiger. Toen was ik om meerdere redenen blij dat ik thuiskwam. :D

Kolere wat een onhandig grote doos (ben zelf niet zo groot) en dat ding werd steeds looiiger. Toen was ik om meerdere redenen blij dat ik thuiskwam. :D

Ik heb de mijne onder mijn arm in de doos op de fiets van Feedback door Utrecht binnenstad gereden :D Gelukkig had ik een auto tegen de tijd dat ik aan een S6000 toe was...

Haha, Ik heb ooit eens een S6000 ( van lid OJS) via het O.V. moeten versjouwen. Dat is echt drie keer niks. 2 oudjes hebben me nog zelfs met de auto naar het station gebracht toen ze zagen hoe ik erbij liep. Echt flinke spierpijn toen ik thuis kwam..

het is te hopen dat Jeroen niet van WALVISGELUIDEN houdt

Attachments

• orca_whale_cd_2.jpg
    orca_whale_cd_2.jpg
    17,4 KB · Bekeken: 57
Haha, Ik heb ooit eens een S6000 ( van lid OJS) via het O.V. moeten versjouwen. Dat is echt drie keer niks. 2 oudjes hebben me nog zelfs met de auto naar het station gebracht toen ze zagen hoe ik erbij liep. Echt flinke spierpijn toen ik thuis kwam..

Hehehe, ooit een Yamaha A3000 in een F**** veel te grote doos vanuit Studio de Dijk midden in het centrum van Alkmaar naar het station moeten slepen....dus ik weet hoe het voelt! ;)

@j.baars: "scsi to IDE host adapter, dan ga ik flashkaarten gebruiken."

Heb je daar een adresje voor? Ik zou graag m'n A3000 na 5 jaar nietsdoen tweede leven in willen blazen met flashkaarten.

het scsi to ide en flash gebeuren ga ik uitgebreid testen, ( zodra de adapter uit dse usofa hier is), daarover binnenkort meer in dit theater.

en walvisgeluiden vind ik niet erg rock en roll, heb er zelfs een beetje een hekel aan om zoiets door muziek te mengen.
ik hou het meer bij andere maffe geluiden.

groeten,
jeroen

Toch zonde om zo'n prachtig oud muziekinstrument te gaan beboren en bezagen...

vond ik ook, maar nooit gebruiken vind ik ook zonde.

en gezien de huidige waarde had ik er niet zo'n moeite mee.

groeten,
jeroen

Toch zonde om zo'n prachtig oud muziekinstrument te gaan beboren en bezagen...

Tja het is net wat Jeroen zegt...of verbouwen of niet meer gebruiken....ik snap niet dat mensen daar nog steeds problemen mee hebben.....ik bedorel je wilt toch het apparaat gebruiken? En als ik het zo bekijk gaat Jeroen hier vast wel weer iets leuks van maken en dat dit naar de huidige maatstaven een goede upgrade is..:koffie:

Voor de s5000 blijkbaar wel

100_0723.jpg

Maar de S5000 is toch al standaard Ide?

het scsi to ide en flash gebeuren ga ik uitgebreid testen, ( zodra de adapter uit dse usofa hier is), daarover binnenkort meer in dit theater.

Ik ben benieuwd! Vind het ook wel iets voor mij S3000. Die Zips vind ik omslachtig en ik vertrouw ze niet. Oude SCSI-HD's zijn vaak ook behoorlijk ruk.

Back