Ikea 'Broder' racks

ach jah, eig geen keuze zeker, T is met planken in de midden, andere console, L is met planken op het uiteind, deze console heb je dubbel gekocht. :okdan:

Zou je niet ergens anders schuine/verstelbare dragers kunnen bestellen en die icm een Broder system kunnen gebruiken trouwens?

Zou je niet ergens anders schuine/verstelbare dragers kunnen bestellen en die icm een Broder system kunnen gebruiken trouwens?

Die verstelbare dragens in dat Broder systeem hangen.. (????)... Dat vroeg ik me vanmiddag ook af of dat zou passen toen ik in de Ikea liep ... die verstelbare haken die ik heb, heb ik gewoon in zo'n elementsysteem wat je bij de bouwmarkt haalt gehangen.. zou zomaar compatible kunnen zijn.

Dat bedoel ik, de afstand tussen de sleuven ziet er op het eerste gezicht hetzelfde uit (maar je zal altijd zien dat het een paar mm verschilt!!)

Dat bedoel ik, de afstand tussen de sleuven ziet er op het eerste gezicht hetzelfde uit (maar je zal altijd zien dat het een paar mm verschilt!!)

Die verstelbare haken zijn bedoelt voor de detailhandel, winkels enzo... eigenlijk ook een hele andere doelgroep.. maar pastte toch in dat bouwmarktspul.

Dat rek zag er wel erg solide uit trouwens.. schat dat die voet zo'n 60 cm diep is... Ok... als je em vrij zet zou ie achterover kunnen vallen maar tegen een muur lijkt mij dat onmogelijk.

dat elementen sytsteem van de bouwmarkt is wel een veel goedkopere oplossing trouwens... maar je moet wel in je muren willen en kunnen boren.

Inderdaad, ik ben geen held met powertools en dergelijke dus die ouwe Broder is me op het lijf geschreven :D

Het ziet er ruim stevig genoeg uit (tenzij je er 20 synths op wil knallen misschien)

Je kan die verstelbare beugels bij shopfitters e.d. vinden.

Inderdaad, ik ben geen held met powertools en dergelijke dus die ouwe Broder is me op het lijf geschreven :D

Het ziet er ruim stevig genoeg uit (tenzij je er 20 synths op wil knallen misschien)

Je kan die verstelbare beugels bij shopfitters e.d. vinden.

De doelgroep is een beetje winkelbranche ja... zoek op "verstelbare dragers" in google en je vind ze... hier in Nederland tenminste

Vandaag naar Ikea geweest! :D

Doe ik de toer in de winkel, wat zie ik daar! :{
Verstelbare console!! Op de Broder!! 8)

:?

Naar zo'n hulppunt, nog eens gaan vragen, wel in toonzaal maar toch niet te koop? :engel:

Heb ze mogen losdraaien en mee naar huis nemen! :W
6 in totaal (12 stuks)!

24 vijzen! :bekdicht:

Vandaag naar Ikea geweest! :D

Doe ik de toer in de winkel, wat zie ik daar! :{
Verstelbare console!! Op de Broder!! 8)

:?

Naar zo'n hulppunt, nog eens gaan vragen, wel in toonzaal maar toch niet te koop? :engel:

Heb ze mogen losdraaien en mee naar huis nemen! :W
6 in totaal (12 stuks)!

24 vijzen! :bekdicht:

Weke Ikea ben je geweest? ik was 2 weken gelden in A'dam en daar hadden ze dus niets en op de Ikea site staan ze met XXX aantal in voorraad, kijk je nog even voor je van huis gaat als de voorraad nog klopt en kom je aan zijn alle broders opeens verkocht :?

Ikea Gent maar daar zijn ze ondertussen dus weg! :P
was demomodel die gemonteerd in slaapkamer voor de kindertjes was uitgezet!! :D

Nadeel is wel dat het nu dus een T-voet-profiel-console 8D is, maar ach ja, kan nu mss gaan combineren met nog een rack ernaast om mixer ed te plaatsen!

Ik was al een tijdje op zoek naar een manier om een plank schuin te kunnen bevestigen. Dat Broder rack vond ik wel mooi, maar te groot voor mijn hok en bovendien hadden ze bij mijn Ikea de verstelbare variant niet meer.

Die schuine haken waar iemand het al eerder in dit topic over had kon ik hier in de buurt ook nergens vinden, maar uiteindelijk bood toch Ikea weer uitkomst. Zij verkopen weliswaar geen plankdrager voor schuine planken, maar wel een console voor schuine muren.:D

De hoek kun je zelf bepalen. Voor mij een prima oplossing.

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/40168728

Hoe ga je dat oplossen dan? Ik snap die schuine muur dingen niet helemaal.

Hoe ga je dat oplossen dan? Ik snap die schuine muur dingen niet helemaal.

Volgens mij zijn die bijv. voor een zolder met een schuin dak.

Volgens mij zijn die bijv. voor een zolder met een schuin dak.

Klopt, maar of de muur nu schuin is of de plank, dat maakt verder niet zo veel uit.
Voor grote keyboards zal het uiteraard minder geschikt zijn, maar voor de dingen die ik wil (Dark Energy, Dark time, iPad) is het een prima oplossing.

Ahh nu snap ik hem. Ik denk dat ik tegen de tijd bij een shopfitter wat van die verstelbare beugels ga bestellen.
Post je een foto als je de Broders geinstalleerd hebt? Ben wel benieuwd nu!

Broder
broder--elementen-t-poot-verzinkt__0103090_PE248917_S4.JPG

of Elkby? ;)
ekby-riset-console-schuin-aflopende-muur-wit__0107118_PE256723_S4.JPG

Staat ondertussen recht, maar nog niet op zn plaats.
En moet nog iets tegen om te maken dat niet alles eraf valt als ik ze schuin plaats! :okdan:

Verdikke , ik werk al 3 jaar bij Ikea Gent en heb deze Broder serie al 100 keer zien passeren , maar nooit geweten dat deze schuine planken had ...

Nu heb ik gekeken naar alle soorten Ikea stelkastensystemen en moet met spijt int hart zeggen dat der geen enkele schuine planken meer in het systeem zitten .
Niet in de BRODER , niet in de GORM of OMAR serie .....

Heb ook in de nieuwe catalogus gekeken, de computers doorzocht, collega´s gevraagd .....
Geen schuine planken meer..... noch in de toekomst

Enkel de EKBY is nog een alternatief, maar daar heb ik geen ervaring mee.
@ Zoltar_Basjer : Heb jij deze aangekocht en opgesteld ?

Volgens de handleiding kan 1 Ekby Console 10 kg dragen .
Geschikt voor de 28 cm diepe EKBY plank van 2,5 cm dik.
( Kan je best zelf aanpassen met eigen hout of metaal )

Heb ik wel echt geen ervaring mee , zou niet weten of ie degelijk is voor onze doeleinden.
Andere alernatieven ?

Volgens mij is het niet erg ingewikkeld om de niet-kantelbare plankdragers toch schuin te kunnen gebruiken. Kwestie van één gat per drager zelf even boren, groot genoeg voor het boutje.:eureka:

Back