[trance / progressive] dj ion - space-k (project 23F remix)

ROGUE85

@wearerogue85
Een gouwe ouwe uit 2001, in een nieuw jasje.
Toch al een dagje aan bezig, volledig ITB
(behalve de vocoder, komt uit de Nord Modular G2).
Helaas slechts 128 kbps kwaliteit.

mp3

Feedback is welkom!

Laatst gewijzigd:
Hij is lekker dik! En hij flowt heerlijk. Die plucked sound vind ik alleen te repetitief. Het middengedeelte met al die sweeps is mooi! Alleen ik vind het wat zonde dat aan het einde daarvan, als de beat er weer inkomt, de muziek heel even helemaal tot stilstand komt. Daardoor worden het net twee verschillende nummers... (Ikzelf zou het plucked soundje weglaten in de tweede helft ook :)).

Maar dat is gemiereneuk - overall vind ik het een fijne track! :okdan:

Maar dat is gemiereneuk - overall vind ik het een fijne track! :okdan:

Bedankt voor het luisteren!

Die pauze, 't is eens wat anders, ik heb niet het gevoel dat de drive eruit gaat, toch?

Wat betreft die plucked saw ben ik trouw gebleven aan't origineel.
Het feit dat die plucked sound ook terugkomt in het 'tweede deel' maakt het dan wel één track ;).

Bedankt voor het luisteren!

Die pauze, 't is eens wat anders, ik heb niet het gevoel dat de drive eruit gaat, toch?

Wat betreft die plucked saw ben ik trouw gebleven aan't origineel.
Het feit dat die plucked sound ook terugkomt in het 'tweede deel' maakt het dan wel één track ;).

Ik ken het origineel niet dus ik heb alleen maar naar jouw track geluisterd :D

En ja, die doortrekkende pluck, als dat bij het origineel hoort kan ik me de keuze goed voorstellen want hij maakt 'm wel herkenbaar.

De drive gaat er door die pauze imho net een beetje te veel uit om daarna met zo'n kick er weer in te stampen... Is niet alleen de pauze, is ook het lange niet-biet-stuk ervoor. Misschien als het tweede deel ietsjes kalmer zou beginnen? (Eerst een paar maten bijv. alleen maar een snare of een hihat? Een beetje terug opbouwen eerst, bedoel ik, na zo'n lange "afbouw".)

tot 3.50 een beetje moeite om een hook te ontdekken, vind persoonlijk de melodie niet echt sterk.

productietechnisch en qua flow wel top! Alle elementen zitten er in en het stuwt goed. gated choirs zijn lekker retro. de snare/clap mag van mij nog wel iets meer "snap" en gated verb (en misschien iets zachter, maar dat is smaak)

tot 3.50 een beetje moeite om een hook te ontdekken, vind persoonlijk de melodie niet echt sterk.

productietechnisch en qua flow wel top! Alle elementen zitten er in en het stuwt goed. gated choirs zijn lekker retro. de snare/clap mag van mij nog wel iets meer "snap" en gated verb (en misschien iets zachter, maar dat is smaak)

Je hebt een punt, een echte 'hook' is er niet.
Wat ik zo sterk vond in het origineel is het repetitieve van de melodie.
Op zich is het een mooi afgerond harmonisch geheel.

Die gated choirs, tjah, da's 'instant vroeger'. :)

De bedoeling van mijn remixes is leuke oude(re) tracks in een nieuw jasje te steken.
Ik vermoed dat ik daar wel in geslaagd ben.

denk dat dat ook de trance stijl is. Voor mij moeten progressive platen meer aan de diepere syncopatische patronen zitten, zodat je er lekker diep ingezogen wordt.

Of de meer uplifting kant, maar dan wil ik ook een kippevel chord progressie horen. Deze track is daarin noch vlees/ noch vis en daar kunnen zelfs jouw skills weinig aan veranderen. nogmaals productietechnisch top, maar vind het orgineel al een beetje gezapig. zou je wel eens aan het werk willen horen met wat sterker (is natuurlijk ook smaak) bronmateriaal. vond je vorige track (Subliminal returns) al veel meer pakken!

denk dat dat ook de trance stijl is. Voor mij moeten progressive platen meer aan de diepere syncopatische patronen zitten, zodat je er lekker diep ingezogen wordt.

Of de meer uplifting kant, maar dan wil ik ook een kippevel chord progressie horen. Deze track is daarin noch vlees/ noch vis en daar kunnen zelfs jouw skills weinig aan veranderen. nogmaals productietechnisch top, maar vind het orgineel al een beetje gezapig. zou je wel eens aan het werk willen horen met wat sterker (is natuurlijk ook smaak) bronmateriaal. vond je vorige track (Subliminal returns) al veel meer pakken!

'k Begrijp je standpunt. De uitdaging hier was ook in de buurt komen van het origineel (qua geluidskeuze) en het productietechnische aspect.

Verder is't vooral nostalgie dat me 'n beetje drijft ;). Maar inderdaad, de vorige track (Luminary - Amsterdam) 'doet het em' veel meer.

Persoonlijk....

- Opbouw vind ik saai en daarom te lang.
- Hij gaat dan los en daarna houdt het op. maw: ik vind hem ook niet echt dj friendly (ook al kan dat ook je bedoeling zijn)
- Ik mis een hook.

+ Mooie geluiden en profi sound.

Sound technisch een geweldig goeie productie!

Qua muziek vind ik het een dikke voldoende, maar sluit me gedeeltelijk aan bij Virkaz, en dan met name om de "hook".. het intro stoort mij niet zo.

:okdan:

'k Begrijp je standpunt. De uitdaging hier was ook in de buurt komen van het origineel (qua geluidskeuze) en het productietechnische aspect. .

In dat opzicht 100% geslaagd! :okdan:

Leuk! Ik denk dat het een kwestie is van 'm te 'voelen' of niet.

Toch nog wat aanpassingen gedaan, er miste o.a. enkele pads op een bus met 'no output'... Per ongeluk de group channel gedelete en vergeten de output toe te wijzen bij het ongedaan maken ofzo.

De clap heeft nu ook attack i.p.v. wazige noise (dank u VCA VU).

De vocoderstem en intro van het gated choir komen vanaf het begin erbij, kwestie van wat meer naar het middenstuk op te bouwen... Een echte hook zal het wel niet worden.

trance is totaal niet mijn ding, maar ik doe dit je niet na... wel eens geprobeerd trance te maken maar het lukt me gewoon niet...
deze doet niet onder voor "grote" trancenamen dit :okdan:

trance is totaal niet mijn ding, maar ik doe dit je niet na... wel eens geprobeerd trance te maken maar het lukt me gewoon niet...
deze doet niet onder voor "grote" trancenamen dit :okdan:

Bedankt voor het compliment! :okdan:

Back