Jouw CD in de free record shop

Ik heb een mailtje gestuurd naar de FRS over de rechten ed.

Geachte heer da Silva.

Ik heb een vraagje na aanleiding van het persbericht over het uitbrengen
van eigen producties.

We hebben het plan opgepakt om met de leden van www.synthforum.nl een
verzamel cd te maken om die mee te laten dingen voor een kans om een eigen
cd op de markt te kunnen brengen via de free record shop.

Nu is er een belangrijke vraag: Hoe zit dat met de rechten, en het
verkrijgen van het geld van de buma?
Ik neem aan dat jullie die cd gewoon bij de stemra aanmelden.

Graag had ik hierover nadere informatie.

Ik kreeg dit terug:

Dat is niet wat wij bedoelen, een verzamel cd gaat niet vanzelf verkopen. De
hele gedachte achter het verhaal is dat de artiest zelf investeert in het
product en zijn eigen cd ook gaat pluggen. Wanneer de bal dan gaat rollen
kunnen wij verder helpen met marketing en staat het product dan in ieder
geval in minimaal 180 winkels!
Groet,

Juan da Silva

we kunnen die CD natuurlijk ook gewoon online verkopen toch? gewoon vanaf deze site, via paypal ofzo..no problemo lijkt me...

Ik denk dat het vrij logisch is;

Ze willen dat je bij wijze van spreken een eindproduct aanlevert.......dus waarvan er al 500 bijvoorbeeld klaar zijn. Op het moment dat je dan bij ze aanklopt kijken ze of ze je produkt aan de man kunnen/ willen brengen......om heel eerlijk te zijn vind ik dat hele plan nu al BULLSHIT !!!

Veel artiesten proberen eerst een distributiedeal rond te krijgen voor ze het product laten maken.......maar ja.......het blijft de free record shop........wat een mongolen werken daar zeg.....damn.

Nou, als ik dat zo lees ga ik met C-Code mee. Als je al zover bent gekomen met je marketing en publishnig e.d. is het voor Free record een eitje, een inkoppertje hee bedankt voor de voorzet! mzzl met die gasten

Ze zijn dus net zo voorzichtig als de platenmaatschappijen want ze willen eerst de bal zien rollen!

Die naam Da Silva ken ik ook ergens van een DJ Da Silva ofzo, heb wel eens met hem gehandelt geloof ik

ik vind dat ook maar een raar uitgangspunt, als het dan eerst moet macheren voordat ze jou gaan distrubuteren (alleen in FRS?), dan kan je evengoed het hele zooitje zelf doen zonder de bemoeienissen van FRS, en dan is hij ineens overal verkrijgbaar. Je kan je cd (single,album) normaliter steeds kwijt bij verschillende onafhankelijke distrubuteurs/groothandels inconsignatie* natuurlijk.
*(niet verkocht, handel terug mee naar huis pakken, wilt dat zeggen)

dat moet je ook doen nadat je weet waar je ze kwijtkan na wat marktstudie(verschillende distributeurs/groothandels hebben ieder hun regio), zodat eens de vraag begint na het pluggen, er kan geleverd worden aan de consument. Het geplugged krijgen, is volgens mij het moeilijkste, want hoe meer die grossist kan verzetten van jouw handel ,hoe liever die dat heeft. FRS kan je ook aanspreken eens de vraag begint, je bent immers een independent die zijn eerste producten op deze markt tracht te gooien.

Ikzelf ben er niet voor te vinden, omdat je dan zowel componist als marketing manager bent, toch altijd iets raar om te combineren vind ik persoonlijk. Maar het kan lukken indien je er de tijd, geld en de wilskracht voor hebt en de juiste mensen kent(pluggen).

ik vind dit zeer en zeer triest
de freerecordshop is wel die zaak die de fucking prijzen lekker hoog houd
en die kleinere goedkope zaken het doodzwijgen op brengt
ik zou me muziek nog liever gratis weg geven dan mr freerecordshop nog rijker te maken
die muziek daar is gewoon veel te duur en vaak nog buiten de eu geimporteerd om nog meer te verdienen

BAH

Origineel geplaatst door C-Code
maar ja.......het blijft de free record shop........wat een mongolen werken daar zeg.....damn.

Dank u!!! ik werk nl bij free record shop :okdan:

Zeker een gaaf initiatief.
En ik las in de andere thread al de eventuele selectie in tracks.
Ik denk op het moment dat je een brede titel gebruikt ,je er erg
veel verschillende stijlen op kan zetten, wat ook wel intressant kan zijn.

Ik zie dit wel zitten en qua mastering etc. Is het niet verstandig om na de
selectie van mp3's de wavs dan maar te sturen, ongecpmpressed en dat
allemaal masteren op 1 plek, dat er toch een ligt homogene sound ontstaat
en iedereen daarvoor zijn eigen mix kan bepalen?

Kunnen 'we' niet gewoon een perfecte mooie CD 'op de markt' brengen zonder de Fr. Rec. Shop.

breng voor mij part een persbericht naar buiten.! of idd een downloadable versie.

mijn nr.s zijn toch nog niet goed genoeg om op CD uit te brengen, maar ik heb enkele gehoord die ik graag thuis op mn CD speler zou willen beluisteren. en origineler zijn dan de IMO 'Big Mac Muziek' die ik veelal op de commerciele zenders hoor en zie.

ja idd, ben we toe aan wat originele DSF muziek zonder boozywoozy/g-spott/janwayne crap. Wil er zelfs geld voor betalen:). Free Record Shop = €21,99 voor een cdtje?=(

Origineel geplaatst door Sander02
Ben inmiddels benieuwd hoe BamBam er nu over denkt. Vind het wel jammer van FRS...

Maar, ik doe toch gewoon mee met de CD :engel:

nou de cd gaat gewoon door. En ik hou contact net de FRS.
En anders zijn er ook mogenlijkheden om het zelf te doen.

Volgens mij

Volgens mij

stond Het Monster van Breukhoven al op springen.

Met vrindelijke groet,
ISPderuiter

cool man

free record shop & van leest...

die vertrouw ik mijn muziek wel toe

het zijn niet voor niets mijn favoriete "muziek"winkels

:kont:

Back